video fadermodule 8 ingangen en 8uitgangen !!!

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • yoeri
    • Jul 2005
    • 2

    video fadermodule 8 ingangen en 8uitgangen !!!

    Hallo,

    Ik ben op zoek voor ons vj project the fifth dimension naar fader modules (video) om 2 inputs in elkaar te faden op 1 outputs

    Kan iemand me hier mee helpen ?

    Groetjes Yoeri
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

    #2
    Tsjah, elke amateur-mixer kan dit... Welke kwaliteit zoek je ? Huur of koop ?
    Voor een eenmalig project kun je gewoon een Panasonic MX50 huren; da's ongeveer de standaard bij elk verhuurbedrijf.


    Succes

    grtz AJB
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

    Comment

    • luc2366
      • Jul 2002
      • 1161

      #3
      en als t niks mag kosten? bv om te gebruiken bij karaoke (2 dvd-spelers)?

      Comment

      • FiëstaLj
        • Oct 2000
        • 2068

        #4
        mx50 heeft helaas maar 4 ingangen. (zoek je nu trouwens iets met 8x in/uit of 2in/1uit want das me niet helemaal duidelijk)


        Er zijn wel apparaten die meerdere ingangen naar meerdere uitgangen kunnen schakelen, etc. En over diverse effecten beschikken. Helaas zijn deze dingen niet te betalen..
        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

        Comment

        • FiëstaLj
          • Oct 2000
          • 2068

          #5
          citaat:Geplaatst door luc2366

          en als t niks mag kosten? bv om te gebruiken bij karaoke (2 dvd-spelers)?
          Gewoon hard schakelen met een scart switcher. Conrad had deze vroeger in zijn assortiment zitten, maar de hifi zaak om de hoek heeft ze meestal ook wel.
          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

          Comment

          • lucken
            • Sep 2002
            • 342

            #6
            Matrix switchers zijn er in alle maten, startende van 4 ingangen/uitgangen tot en met 32.

            Meer info vindt u op: http://www.avl.be/elca.htm

            Natuurlijk faden doen deze niet.

            Hartelijke groeten,

            Luc

            Comment

            • yoeri
              • Jul 2005
              • 2

              #7
              Dus niemand leest de vraag goed, dit kan ik niet wat ik vraag met mijn MX 50
              By the way als het simpel was zou ik het niet vragen en over prijs praat ik ook niet?
              Het zouden gewoon losse fader modules moeten zijn .
              Vervolgens kunnen we de schakelingen eventueel nog zelf maken.
              Het zijn dus 8 ingangen en 8 uitgangen .
              En dit om 8 screens (bv) 8 verschillende beelden te geven en of eventueel de zelfde .
              Beste korste bij is een videoprocessor maar die kan dit nog niet kan enkel beelden splitten.
              Wij zouden het eigenlijk als eind unit willen gebruiken na de processor effecten bakken en pc's.

              Comment

              • moderator
                Moderator
                • Apr 2001
                • 5950

                #8
                Yoeri, gezien het kennisniveau van de mensen die gereageerd hebben zou je bij jezelf te raden moeten gaan aangaande het niet goed lezen van de vraag, dunkt mij dat er het een-en-ander schort aan de vraagstelling...

                Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                Comment

                • MJ
                  • Mar 2004
                  • 140

                  #9
                  als je video processor een een computer is kun je wellicht een vga scharm van bv 1600x1200 pixels uitsturen en met 8 scanconverters dit beeld in stukken knippen en naar 8 beamers sturen. dan krijgt elke beamer ±500x400 pixels . ( deel in 9 vakken, heb je nog een beetje werkscherm over)
                  gebruik dan een vga-splitter 1in en 8uit naar de 8 scanconverters.

                  zelf hebben we zo'n setup gedaan met 4 scanconverters. dus met 4 beamers.

                  dan blijft de vraag over hoe je beelden in 8 vakjes op een scherm te krijgen.
                  Zelf zou ik het programmeren in max/msp/jitter. maarja..

                  je kan natuurlijk ook twee computers gebruiken (qua processor snelheid) dus ieder 4 beelden.

                  Comment

                  • Stijn Vanstiphout
                    • Oct 2000
                    • 1160

                    #10
                    Omwille van de vage aard van de vraag en blijkbaar een gebrek aan kennis i.c.m. niet de grootste vriendelijkheid (video mixen doen we niet met 'fadermodules') een slotje.

                    Als de topicstarter het topic een nieuwe wending wil geven, graag een mailtje.

                    mvg,


                    Stijn Vanstiphout,
                    LVL Multimedia
                    België

                    Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

                    Comment

                    Working...