video tijdens optredens

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • peerske
    • Jul 2005
    • 6

    video tijdens optredens

    vaak zie ik tijdens optredens en congressen dat men met 2 video's live opneemt en deze beelden vermengd en samen met het optreden vertoond....graag had ik wat meer info hoe dit juist wordt gedaan en wat je juist hiervoor nodig hebt....
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    #2
    op het laagst niveau heb je gewoon twee videocamera's een videokaart in je PC en een digitale recorder nodig.

    De recorder (geen casettedeck. maar een MP3 recorder of md speler enz) laat je met een microfoon of plug vanaf de PA het optreden opnemen.
    met de twee camera's film je er op los.

    Via de videokaart haal je de films je PC in. (duurt lang en kost ruimte) En de audio haal je via je geluidskaart binnen.
    Met een programma vanaf emagix video af kun je de drie files op een bekkenklap oid gelijk onder elkaar trekken. En gaan mixen. Omdat alles digitaal is zal er vrijwel geen probleem met synchionisatie zijn.

    Na dit principe wordt het snel extreem veel duurder en raad ik aan gewoon wat geld te geven aan een tent die het goedkoop voor je doet zonder dat je er omkijken naar hebt.
    lekker belangrijk!

    Comment

    • hugovanmeijeren
      • Oct 2004
      • 1436

      #3
      Volgens mij bedoelt 'ie zo'n scherm om de artiest van achteruit de zaal ook nog te kunnen zien??

      Groeten Hugo
      Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

      "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

      Comment

      • MJ
        • Mar 2004
        • 140

        #4
        @showband waar heb je het in hemelsnaam over?
        wat jij beschrijft gaat over een video clip naderhand in elkaar monteren...

        wat peerske bedoeld volgens mij is het live video beelden mixen
        en live mixen doe je met een video mixer
        de meeste goedkopere video mixers kunnen maximaal 2 beelden te gelijk mixen
        zie bv de V4 van roland/edirol of een mx50 van panasonic
        maar je kan dan wel weer kiezen uit 4 of meer bronnen
        dus kun je van bron 1 (bv camera front ) naar bron2 (camera publiek) en dan weer naar bron 3 (kop van zanger ) en daarna naar bron 4 ( bv een dvd speler met beelden van berggeiten ofzo)

        hier is de v4
        zie www.roland.be

        of mx50

        Comment

        • peerske
          • Jul 2005
          • 6

          #5
          mijn bedoeling is inderdaad het live mixen van beelden

          Comment

          • moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

            #6
            live mixen van beelden hoeft tegenwoordig echt niet meer via een kastje jongens...
            Ik ben geen videoot, maar wel bekend met oa.:
            - resolume
            - Arkaos VJ

            Arkaos is wat simpeler om aan te leren, maar beiden heb je binnen een uurtje pielen onder de knie, een licentie kost wel wat, maar in ben stellig van mening dat dit simpeler werkt dan een hardware mixer.

            voor de duidleijkheid, we hebben het dan over max 4 players, 2 cams en simpele live weergave.
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

            Comment

            • MJ
              • Mar 2004
              • 140

              #7
              het werkt zeker niet simpeler
              wellicht heb je meer opties/effecten
              als je met meerdere live bronnen tegelijk wilt werken op pal formaat heb je zeker een een hele snelle destop computer nodig. duurder en zwaarder(gewicht) dan een edirolV4 ( 900 euro en 2.2 kg) en het moet wel een appel zijn en geen crashende windoos.

              en je mist toch wel een goede user interface of wilde je alles met muis doen ?
              met een video mixer kun je als leek na een 20 minuten pielen prima werken.

              dat zie ik je met arkaos vj niet doen. (voordat je er achter bent dat er een latch functie is ben je al weer een tijdje bezig, hoewel nu ik dit meld niet meer....)

              zelf werk ik als vj/lj met meerdere laptops en een V4.


              Comment

              Working...