beeldklep voor beamer lens op dmx

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

    beeldklep voor beamer lens op dmx

    Beste allemaal,

    Ik ben nieuwsgierig naar de mogelijkheden om mijn beamer output middels een aparte shutter/klep van het projectiescherm af te halen.

    Ik ben bekend met de verschillende functies op beamers om dit te doen, maar ik ben ook bekend met mijn eigen on the road ervaringen, ik zie een hoop verschillende soorten beamers ben niet zo onwijs technisch en tja, dan vertrouw ik meer op een eigen systeem dan op de uitleg van beamer nummero zoveel...

    Ik heb een aantal voorbeelden reeds zien passeeren, korte uitleg kan ik dus geven van wat ik wil:

    -Een klep/shutter die de output van een beamer blokkeerd
    -DMX aansturbaar ( simpel open - dicht)
    -stroomvoorziening
    -Degelijke behuizing, geschikt om in een grid te hangen

    Verzoek aan de mensen die een dergelijk iets gebruiken, herkennen om hun ervaringen met mij te delen, de voor en nadelen van het door hen gebruikte systeem te plaatsen en tips zijn natuurlijk altijd welkom.
    Het gebrek aan technische kennis in het zelfbouwen van dit project mag geen belemmering zijn, ik weet me gesterkt door voldoende technische kennis....als die mensen maar weten wat ze moeten bouwen, dan kunnen ze dat


    Alvast reuze dank voor jullie reacties!
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums
  • LuxProDeo
    • Feb 2003
    • 245

    #2
    citaat:Geplaatst door moderator
    Ik ben nieuwsgierig naar de mogelijkheden om mijn beamer output middels een aparte shutter/klep van het projectiescherm af te halen.
    Ken er 2:

    - Wahlberg: http://www.wahlberg.dk/video/shutter.htm
    - WG / Showworks: www.showworks.nl en dan de KH462 opzoeken.

    Het Showworks model wordt naar tevredenheid gebruikt door o.a. een groot theatergezelschap uit Rotterdam. Wahlberg is in gebruik in o.a. de Rotterdamse Schouwburg.

    De Wahlberg monteer je op de beamer zelf, voor het riggen van de Showworks zijn meerdere dingen te bedenken.

    En anders is er altijd nog de truuk met een stuk blackwrap en een katrolletje [)][8D]

    LuxProDeo


    Comment

    • Pieter Huijgen
      • Sep 2003
      • 766

      #3
      Mooiste video-shutter is nog steeds die van Licht-Technik: de SH-080



      Deze is 16 bit over dmx aan te sturen, en wordt nu bij ons naast beamers ook als dimmer in Robert Juliat volgspots gebruikt ipv. de standaard dimmer.....
      Lid van het Front tegen zijlicht

      Comment

      • moderator
        Moderator
        • Apr 2001
        • 5950

        #4
        Dank voor de reacties tot zover, erg nuttig!
        Wie nog meer kleppen weet, ik sta open voor suggesties.
        Moderator J&H Licht en Geluid Forums

        Comment

        • kiteseb
          • Sep 2005
          • 9

          #5
          shutter voor een beamer

          He,

          wat is een goede shutter voor een beamer. Wie heeft daar ervaring mee.

          Groeten,

          Seb

          Comment

          • moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

            #6
            Seb,

            Zoals je ziet heb ik je vraag even samengevoegd met een reeds bestaand onderwerp.

            In de search de naam van je onderwerp ingegeven en de uitkomst...er bestond al een onderwerp.
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

            Comment

            • kiteseb
              • Sep 2005
              • 9

              #7
              van 2005....

              ja, dit had ik al gezien maar is allemaal van 2005. In 3 jaar zijn er misschien nieuwe shutters enzo uit hoop ik toch/ ;-)

              Comment

              Working...