Uitleg Arkaos

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • CoNiO
    • Sep 2003
    • 17

    Uitleg Arkaos

    Volgende week zaterdag zou ik graag wat reclame tonen via een projectiescherm op een fuif, over de opening van mijn nieuw zaak binnenkort. Een lightjockey raadt mij aan om het programma Arkaos aan te schaffen, hij zei me dat je daar toffe dingen kunt mee doen. Ik heb daarstraks eens een demo versie gedownload, maar om eerlijk te zijn versta ik geen jota van dat programma. Kan iemand mij hier op weg helpen ? Want ik heb geen zin om 300 euro op tafel te leggen, voor iets wat ik niet snap. En mijn engels is ook niet goed genoeg om even vlug de handleiding te lezen ... . Dusja, hopelijk zit er hier iemand op het forum die mij ietsje verder kan helpen ?

    Dank bij voorbaat !

    Joeri
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

    #2
    Voor reclame doeleinden zou ik zeggen maak een nette powerpoint. Want als het een zooitje is maak je denk ik meer slechte dan goeie reclame...
    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

    Comment

    • CoNiO
      • Sep 2003
      • 17

      #3
      Het is dus niet mijn bedoeling om constant reclame te tonen. Gewoon constant van die winamp video beelden, en af en toe es een flyer die ertussen komt. En dat is waarschijnlijk wel niet mogelijk met powerpoint denk ik ...

      Comment

      • FiëstaLj
        • Oct 2000
        • 2068

        #4
        Dat kan ook met powerpoint hoor, kan je gewoon flash filmpjes mee afspelen. Maar dan moet je toch wel bijna een cursus powerpoint hebben gehad om er flink mee te schakelen
        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

        Comment

        • Poelmans
          • Feb 2004
          • 806

          #5
          Arkaos is een realtime video-mixing pakket, en dient dus om tijdens de fuif wat filmpjes te tonen naar dat het je uitkomt.

          Voor zulke doeleinden zou ik eerder powerpoint gebruiken, of als je er wat meer moeite in wil steken een gewoon video-editing pakket, geen realtime dingen.

          Comment

          • MJ
            • Mar 2004
            • 140

            #6
            met arkaos gaat dat prima hoor

            je kan dus filmpjes naar toetsjes slepen
            als je dubbel klikt op dat icoontje kun je instellingen maken voor dat filmpje onder die toets

            je kan ook effecten naar die toets slepen . dubbel klikken op effect geeft instellingen voor dat effect

            als je nu die toets indruk start het filmpje met dat ene effect
            laat je de toets los dan stopt ie

            je kan ook toietsen met alleen filmpjes of effecten maken die kun je dan combineren
            zodat je met meerdere lagen kunt werken

            er is een "latch" functie dan blijft het filmpje lopen tot dat je een andere toets drukt
            hoef je niet de hele tijd de toets ingedrukt te houden


            het is prettig om te werken met een computer met twee aparte schermen
            zodat je een werk scherm hebt en een output scherm

            anders moet je uit je hoofd leren welke filmpjes onder welke toetsen zitten

            via firewire/usb kun je ook makkelijk meerdere camera's aansluiten waar je dus ook weer effecten over heen kunt gooien


            oh enne het draait natuurlijk op pc maar gebruik liever een mac

            Comment

            • Poelmans
              • Feb 2004
              • 806

              #7
              citaat:Geplaatst door MJ

              oh enne het draait natuurlijk op pc maar gebruik liever een mac
              Omdat mac niet crasht zeker? Ik blijf dit een van de dommere opmerkingen vinden, zeker omdat de personen die ze geven nooit het argument van colorsync gebruiken, wat volgens mij het enige is waarom je mac voor DTP moet gebruiken....

              Comment

              • CoNiO
                • Sep 2003
                • 17

                #8
                @MJ

                Bedankt voor je uitleg. Ik ben er ferm verder mee geholpen !

                Enkel, 2x klikken op die knoppen lukt niet. Ik heb hier de demoversie gedownload, de 3.5. Misschien werk jij nog met een oudere versie ?

                Ik heb inderdaad 2 schermen. Maar hoe zet je de output op je 2de scherm ?

                Is het bijvoorbeeld mogelijk om een soort van tijdslijn in te stellen. Ik bedoel daarmee, dat je tegen het programma zegt van. Nu 10 seconden toets 'a' indrukken, dan overfaden naar toets 'g' enzoverder enzover. Kan dit ?

                Comment

                • MJ
                  • Mar 2004
                  • 140

                  #9
                  check op die site van arkaos de "flash demos" die gaat over gebruik van interface.
                  daar hebben ze het ook over dubbelklikken op de iconen om meerdere instellingen te doen.
                  dus dubbel klikken met de muis op het icoontje dat je net op een toets hebt geplaatst

                  bij preferences-monitors kun je aangeven op welke monitor de output moet zijn
                  daarna kies je fulscreen (is een menu -optie)


                  Voor zover ik weet kun je niet dingen op tijd laten lopen. Dit zou je natuurlijk wel kunnen doen via midi. Dus je tijd dingen programmeren via een midikeyboard ofzo.

                  er is ook zoiets als een 'event recorder' kun je een show op nemen en later afspelen
                  wellicht kun je daar iets mee doen qua tijd cue's

                  die demo versie die je hebt is 20 dagen geldig dus tot na volgende week toch...

                  Comment

                  • CoNiO
                    • Sep 2003
                    • 17

                    #10
                    Inderdaad, dat dubbelklikken klopt ! Ik had u verkeerd begrepen waarschijnlijk, ik was aan het klikken op een lege button van het keyboard, maar wanneer je er een movie aan gehangen hebt, kun je er idd dubbel op klikken.

                    Spijtig dat je dat niet op tijd kan laten lopen. Anders zou dit wel een super programma geweest zijn !

                    Ik heb een midikeyboard hoor. Maar daar kan je toch ook geen tijd instellen ?

                    Die event recorder heb ik inderdaad ook al eens getest. Maar wanneer je per ongeluk de verkeerde toets indrukt, kan je herbeginnen. Dusja, ook niet het ideale vind ik.

                    Weet er niemand hier op het forum toevallig een programma die ideaal zou zijn voor mijn toepassingen ? Dus wat heb ik nodig :
                    Ik wil kunnen zeggen tegen het programma, toon nu picture X, fade dan op het gemak film Y erdoor, ..., spring nu over op camera Z (die de dj toont bijvoorbeeld, dus live beelden), ... . Bestaat dit ? Kan dit ?

                    *

                    Comment

                    • Vision Music
                      • Aug 2005
                      • 1

                      #11
                      Als leverancier van Video Content Management systemen lees ik berichten over bijvoorbeeld arkaos met interesse. Graag wil ik geintreseerden attenderen op onze website: www.visionmusic.nl
                      Met de Vision Music Mediaplayer is het mogelijk om vanaf de hardeschijf uit een bestand van 1500 videoclips te kiezen. Deze clips worden maandelijks aangevuld met de nieuwste clips. Naast de actuele Top 40 is er een enorm aanbod van oude clipjes, allen met een perfecte geluidskwaliteit. Tevens voorziet de Mediaplayer in een makkelijk te programmeren tickertape. Deze tekstbalk loopt onder in beeld. Als videobron is dit systeem uitstekend te combineren met videoaplicaties zoals arkaos.

                      Comment

                      Working...