Welke TFT voor videobewerken

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • beyma
    • Oct 2002
    • 1614

Welke TFT voor videobewerken

Zoals het onderwerp al aanduid, ik ben op zoek naar de juiste TFT voor videomontage.

Ik wil uiteindelijk twee 19 inch schermen hebben, maar zie nu door de bomen het bos niet meer om er zelfs al één te vinden!!
    Over het algemeen lijkt het alsof er alleen maar schermen worden gemaakt voor 'games', een korte reaktie tijd staat dan voorop maar voor mij is dat niet zo mega belangrijk.Vanaf 12 ms moet het in mijn ogen al wel snel zat zijn, ik zoek het -lijkt mij- in contrast en kleurweergave die perfect moet zijn....

Mijn budget zit zo rond de 400 tot 500 euro per stuk, ik zoek geen aldi/ lidl schermen ! [V]

Als ik nu een keus zou moeten maken, dan nam ik de Samsung BF930 , maar ben dus aan het twijfelen gebracht door 'reviews' die beweren dat deze dus de kleuren niet weergeeft zoals ze moeten zijn......

Kortom, ik zoek advies van iemand die hier praktijk ervaring mee heeft

Oja, ik werk nu met twee 21 inch IBM P275 monitoren, dit zijn dus min of meer de beste CRT's die gemaakt zijn!

Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

De perfecte TFT zul je niet direct vinden en een TFT heeft nog altijd een kleiner kleurbereik dan een CRT monitor.
    Samsung en Sony hebben toch wel TFT's die geschikt kunnen zijn voor videotoepassingen hoor. Veel hangt af van je calibratie die je doorvoert via de beeldkaart. Inderdaad is een "12 ms" beeldscherm snel genoeg maar heel belangrijk zijn je contrast en vergeet ook de minimumhelderheid niet (dikwijls moeilijk te vinden) want die zorgt ervoor dat je in een donkere montage-omgeving niet omvergestraald wordt én dat je beeld niet veel helderder wordt weergegeven dan op het scherm van de eindkijker.
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• beyma
      • Oct 2002
      • 1614

Bedankt voor de reaktie Laserguy, ik heb toch maar de knoop door gehakt en heb zojuist twee samsung syncmaster BF930 besteld via internet ! (voor 379 per stuk kon ik ze niet laten staan)

Nu maar hopen dat als er dode pixels zijn, ze onder in het scherm liggen

Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

Comment

Working...