Projectie TV's voor karaoke / kleine presentaties.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • MC Party
    • Sep 2003
    • 481

Projectie TV's voor karaoke / kleine presentaties.

Ben van plan 2 projectie tv;s aan te schaffen.

Omdat ik redelijk newby ben in deze materie hierbij enkele vragen:

- Beeldkwaliteit. (had vernomen dat deze wat minder is dan normale beeldbuis)

- Lampen die erin zitten; levensduur, kostprijs..

Verdere voor/nadelen ..

Tot slot:
    Aanrader voor karaoke / kleine presentatie doeleinden?

Zat zelf ook al te denken aan een beamer maar omdat ze vaak gebruikt gaan worden in kleine ruimtes wil de afstand beamer->scherm nog weleens problemen geven.

Midas verona 400 + KS audio-T12 + BSS DPR fx => i'm lovin' it ! ;-)
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

pfff, ik ben absoluut geen fan van een projectie tv.

Waarom?? ik vindt het beels wazig, niet scherp weinig lichtopbrengst, veel te grote behuizing.

Waarom geen plasma of LCD?? kosten wel meer, maar scheelt een hoop nadelen
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• MC Party
      • Sep 2003
      • 481

Kijk en dat 2e is het hem nu net. "Kosten veel meer.. "

Het is hoofdzakelijk voor karaoke doeleinden. En daar is gewoon geen budget voor een plasma.

En wat is wazig ivm een gewone tv?
      Moet niet hebben dat de gasten na een uurtje karaoke al hoofdpijn hebben

Zie veel karaoke shows voorbij komen met gewone (evt breedbeeld) tv's.

Wat raad je me dan aan tv <- vs -> projectie tv.

Comment

• vasco
        • Oct 2003
        • 2567

De nadelen van projectie tv's vind ik inderdaad ook het logge formaat maar nog meer de kwaliteit van het beeld. Ronduit wazig en slecht beeld, met name de randen zijn vaak donkerder dan het midden. Misschien ken je nog wel de oude (DSTN) laptop schermen

Wat ik ook wel regelmatig zie is een kleine monitor of tv in flightcase aan de rand van het "podium" voor de "zanger(s)" en "zangeres(sen)" en dan staat daar achter een scherm met een projector zodat de de zaal ook kan meelezen/brullen. Voordeel is dat alles compacter is voor het vervoer en je toch een groot scherm voor de zaal kan creëren. Ook qua prijs heb je tegenwoordig al leuke projectoren voor niet al teveel geld.

Comment

• Drive inn tnt
          • Sep 2003
          • 1082

Waarom niet gewoon 2 normale TV's?? Wij hebben al jaren 2 goeie sony's in een FC zitten en die doen het prima. Voor de grotere klussen een beamer met scherm mee. O ja, wil je een goeie beamer ---> Hitachie
          Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• luc2366
            • Jul 2002
            • 1161

citaat:Geplaatst door Drive inn tnt

Waarom niet gewoon 2 normale TV's?? Wij hebben al jaren 2 goeie sony's in een FC zitten en die doen het prima. Voor de grotere klussen een beamer met scherm mee. O ja, wil je een goeie beamer ---> Hitachie
            kan je een foto plaatsen van die Sony-in-case? En eventueel wat uitleg hoe je dat gedaan hebt? Moet ook nog eens 2 kistjes bouwen voor m'n 72-cm's...

Comment

• Drive inn tnt
              • Sep 2003
              • 1082

Nou dat kan nog wel even duren denk ik. Ik heb komende tijd geen Karaoke. Heb je er haast bij? Anders rij ik eventueel even naar de zaak.

Maar komt er op neer een normale tv (groot) in een FC waar alleen de voorkant van open kan. Aan de achterkant een lucht rooster voor de heat. En aan de achterkant onder een gat waar we de stekker zit. Verder hebben we alles aangesloten met coax. Van de stekkers die je erop zet. Dan moet je draaien aan een ringetje om ze te vergrendelen. Ideaal! O ja, in de flightcase zit ook nog een flens om ze op statief te zetten.
              Vette boksuh meneer

[FONT=Verdana]Licht is sneller dan geluid, daarom zien veel mensen er intelligent uit, tot je hen hoort spreken.[/FONT]

Comment

• MC Party
                • Sep 2003
                • 481

En hoe is die flens in de case verwerkt? Want die gaat anders door de tv heen zeg maar ?

Comment

• vasco
                  • Oct 2003
                  • 2567

citaat:Geplaatst door MC Party

En hoe is die flens in de case verwerkt? Want die gaat anders door de tv heen zeg maar ?
                  Misschien een dubbele bodem

Comment

• MC Party
                    • Sep 2003
                    • 481

citaat:Geplaatst door vasco

citaat:Geplaatst door MC Party

Misschien een dubbele bodem
                    Yups maar neem aan dat je niet zoveel lucht wilt vervoeren.

Comment

• Drive inn tnt
                      • Sep 2003
                      • 1082

Case is sowieso wel erg sterk hoor. Zit een dubbele bodem in. Aan de voor kant staat dat ook wat netter vind ik. Verder is hij aan de binnenkant bekleed met schuim. Zal is kijken dit weekend voor wat foto's.
                      Vette boksuh meneer

Comment

Working...