HDTV

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • axs
    Moderator
    • Jun 2002
    • 2687

HDTV

12/11 Grootste tv-contract ooit gaat naar bedrijf uit Lint

Het tv-faciliteitenbedrijf Alfacam uit Lint krijgt het belangrijkste televisiecontract voor de Olympische Spelen in Peking toegewezen.
    Dat zegt gedelegeerd-bestuurder Gabriël Fehervari zaterdag in een gesprek met De Morgen.

In 2008 stuurt het bedrijf achttien rijdende opnamestudio's en tweehonderd televisiecamera's naar China. Daarmee zal het meer dan 90 procent van alle disciplines filmen met hogedefinitiecamera's. Navraag in de sector leert dat het olympische contract van Alfacam ruim 12 miljoen euro waard is.
    "Het is het grootste faciliteitencontract voor één enkel evenement uit de geschiedenis van de televisie", zegt woordvoerder Yves Panneels. "We wisten dat we een deel van de opnamen zouden mogen doen, maar uiteindelijk zijn we de belangrijkste leverancier van infrastructuur geworden. De organisatoren zijn ook van plan alles in hoge definitie op te nemen. Wij zijn de enigen ter wereld die hen de gevraagde capaciteit ter beschikking kunnen stellen".

If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!
  • MSSS
    • Jul 2003
    • 365

Dat HDTV is allemaal hartstikke leuk, maar voordat dat eenmaal zover is zijn we een behoorlijk aantal jaren verder. Als je nu een gemiddelde elektronica zaak binnenloopt zie je daar al wel lcd tv's staan met een stickertje erop: ready for hdtv.

Hierbij word alleen vergeten dat de complete infrastructuur aangepast moet worden. Alle studio's moeten worden verbouwd, er moeten hdtv camera's worden aangeschaft( de prijs hiervan is 2 tot 2.5x zo hoog als een conventionele camera) en de bekabeling die in nederland onder grond is gestopt moet allemaal aangepast worden.

Zo dat even over hdtv:P Vind dat ze goed bezig zijn bij alfacam. Heb met hun gewerkt op lowlands, was erg gezellig!
    oleole ik heb EV :)

Comment

• DJ.T
      • Nov 2002
      • 1502

Ach ja, zo langzamerhand gaan de oude TV's er steeds meer uit en worden de nieuwe TV's standaard met mogelijkheid voor HDTV verkocht. De rest komt dan langzaam aan vanzelf wel.
      Nieuwe spelcomputers maken al gretig gebruik van de mogelijkheid tot beter beeld.
      Het is nu nog een leuk geintje, maar over een tijdje hoor je er niet meer bij als je geen HDTV hebt
      Ik heb er verder niet veel verstand van, maar ik dacht dat je HDTV al wel met satteliet kon ontvangen?
      We're ready to party, are you?

Comment

• KS
        • Oct 2005
        • 23

Ja, daar is alles netjes al HD

@MSSS: Ik heb eens toen de eerste sony HD cam in mijn handen gehad en daar werd gezegd dat die camera maar iets duurder was dan een 'normale'.

Comment

• MSSS
          • Jul 2003
          • 365

huidige prijsverschil tussen een gewone dvcam en een hdcam kwam toch aardig dicht in de buurt van de 30000 euro.
          oleole ik heb EV :)

Comment

• PeTAR
            • Jul 2005
            • 151

Ik zie de foto's al weer voor me zoals die Alfacam wagens op transport worden gezet:

Maar das al niet te min, dit is voor Alfacam een goede vooruitgang.
            Zij hebben nu toch ook de vinger in de pap mijn TMF Belgie en hun eigen HDTV kanaal?

Comment

• RL sound
              • Jan 2003
              • 156

HDTV ready is nog geen HDTV, er zijn nog maar weinig flat panels die echt HDTV zijn de andere brengen de kwaliteit iets naar beneden, merk het heel veel bij ons in de winkel (electronica winkel) dat daar nogal veel discussies over ontstaan.

Ruud.
              Groeten: RL <i>sound</i>

Comment

• laserguy
                • Jun 2003
                • 2755

citaat: HDTV ready is nog geen HDTV, er zijn nog maar weinig flat panels die echt HDTV zijn
                Dat klopt! Maar dat vertellen heel veel winkels en MediaMarkten natuurlijk niet!
                Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• elmer
                  • Jul 2003
                  • 139

Duhhh, nee laserguy het is nog straffer!!
                  ze weten dit niet eens!

kleine anekdote,
                  ikke tv kopen, mooie tv gezien dus ik naar de beste verkoper toe lopen voor wat blah blah (wist al exact wat voor tv het was had op internet gekeken)

dus bla bla bla, ik vraag aan die gast, is die tv 100Hz?? jahoor die is 100Hz meneer.

mmhhhhh daqt was ie niet namelijk dus ik zullen we wedden voor die tv dat ie niet 100Hz is....

en toen was het stil.

Comment

• RL sound
                    • Jan 2003
                    • 156

Haha, heb ik ook een leuke anekdote...

Komt een klant bij mij binnen en koopt een 100 Hz ktv.

Twee dagen beld hij en is zeer verontwardigd, want wat blijkt nu, meneer had geen 100 Hz ktv, nee nee, achter op de ktv stond dattie maar 50 Hz was............

Probeer dan maar eens uit te leggen dat dat niet de 100 Hz beeldtrilling is, maar dat het de wisselspanning is die het toestel gebruikt......

We hebben de beste man een stukje tekst gegeven met daarin uitgelegd hoe en wat van stroom e.d.

Je komt wat tegen zo in een winkel....

Ruud.

Comment

• jeppe
                      • Oct 2005
                      • 8

citaat:citaat:
                      --------------------------------------------------------------------------------
                      HDTV ready is nog geen HDTV, er zijn nog maar weinig flat panels die echt HDTV zijn
                      --------------------------------------------------------------------------------

Dat klopt! Maar dat vertellen heel veel winkels en MediaMarkten natuurlijk niet!
                      Waarom zouden winkels dat niet vertellen? Dan zijn het niet echt commercieel ingestelde verkopers. Het is inderdaad zo dat er een verschil is tussen HD ready en HDTV. HD ready kan niet de kwaliteit halen van HDTV.

Ik ben zelf werkzaam in een electronica winkel en vertel de klanten natuurlijk wel hjet verescul tussen HDTV en HD ready! Een HDTV verkoop ik natuurlijk liever want deze zijn doorgaans duurder in aanschaf en zorgen dus voor een hogere omzet. Verkopers die het verschil dus niet vertellen aan de klant zijn in mijn ogen niet commercieel ingesteld!
                      JePpe vAn GEpPe

Comment

• RL sound
                        • Jan 2003
                        • 156

Uiteraard vertellen wij dit in de winkel aan klanten, anders verkoop je geen eerlijkheid (daar wij als formule sterk voor zijn).

Ruud....

Comment

• laserguy
                          • Jun 2003
                          • 2755

Aangezien het prijsverschil tussen een HDTV Ready en een "FULL" HDTV echt wel nog groot is kiezen toch heel wat verkopers om dit niet te vertellen ofwel weten ze het gewoon zelf niet.
                          Veel mensen komen naar een winkel met een flyer (die ze bijvoorbeeld gezien hebben van Mediamarkt, ...) met superlage prijzen (die natuurlijk verwachtingen wekken) waar ze het woord HDTV hebben gezien en dan worden ze zwaar ontgoocheld als er in een deftige winkel een verkoper staat die dan eerlijk is en zegt dat voor een echte HDTV er toch wel ietsje meer moet bijbetaald worden.
                          Meestal schrikken die mensen dan zo erg van de prijs dat er geen verkoop is en ze besluiten "nog even te wachten". Sommige verkopers redeneren dus pro eigen zak en denken: liever twee HDTV Ready verkopen waar ik zeker van ben dan misschien van een HDTV te verkopen.
                          Aan de andere kant wil Mediamarkt natuurlijk ook zijn spullen kwijt en gaat dus de klant niet informeren dat HDTV Ready eigenlijk geen HDTV is want ook dan denken de mensen "dan wachten we nog wel even" want ze willen eigenlijk allemaal een HDTV-toestel maar het mag natuurlijk niets kosten!
                          Ik heb een HDTV verkocht omdat ik eerlijk ben geweest met een klant. Deze zag na een weekendje winkelen door de bomen het bos niet meer en stuurde mij een mail. Even uitgelegd hoe de vork aan de steel zat en verkocht (al heb ik die dingen helemaal niet in voorraad).
                          Ik was de EERSTE die hem vertelde dat er een verschil zat tussen HDTV Ready en echte HDTV. Of het zijn dus enkele winkels in Lokeren, Sint-Niklaas en Dendermonde die dom zijn (puur toeval dan) of het is toch een probleem dat veel verkopers er eigenlijk niets van weten of bewust er niet over spreken.
                          Aan de eerlijke verkopers op dit forum: blijven volhouden!
                          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• mustang
                            • Sep 2005
                            • 38

Mijn vraag is dan: hoe zien de spelen er straks uit op een normale tv? Ik zie het niet zo zitten om veel geld uit te geven voor een ding wat toch niet goed genoeg is...
                            Mooi spul, he?

Comment

• PeTAR
                              • Jul 2005
                              • 151

Die zien er gewoon normaal uit hoor

De afgelopen zomerspelen werden ook al grotendeels door Alfacam verzorgd en ook in HD kwaliteit opgenomen en uitgezonden.

Comment

Working...