HDTV

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Mathijs
    Moderator
    • Aug 2002
    • 1353

    #16
    het is nog steeds zo dat veelal wel HD camera's worden gebruikt, maar de infra struktuur van de wagens nog normaal video is. Wat hou je dan over.....

    Comment

    • PeTAR
      • Jul 2005
      • 151

      #17
      Dat het beeld nog steeds scherper en strakker is.

      Verschil is wel degelijk te zien, bekijk de eerste Marco Borsato in de kuip (in SD) en de tweede DVD met HD opgenomen.

      Ook al is het gedaan door twee verschillende bedrijven (eerste Dutchview, tweede Cinevideogroep) toch is er wel degelijk verschil in de kwaliteit van de beelden.

      Comment

      • DJ.T
        • Nov 2002
        • 1502

        #18
        Dat verschil is zeker te zien ja!
        Ik vraag me nu toch nog af wat het werkelijke verschil is tussen een TV die HD ready is, of een echte HDTV?
        Ik ben bijvoorbeeld van plan om een Xbox 360 te kopen, deze zou speciaal op een HDTV werken enz, geld dit nu niet voor een HD ready TV?
        Stel dat alles wordt omgeschakeld naar HDTV, wat zou dan anders zijn tussen een TV die HD ready is en een echte HDTV?
        Is een HD ready TV niet echt HD ready (wat de naam suggereert?)
        We're ready to party, are you?

        Comment

        • PeTAR
          • Jul 2005
          • 151

          #19
          Misschien converteert een HD ready tv het signaal naar het kleinere formaat? En een echte HDTV die projecteert het volledige formaat?

          Comment

          • RL sound
            • Jan 2003
            • 156

            #20
            HDTV zou er in twee uitvoeringen zijn, de eerste uiteraard in 1920x1080 beeldlijnen interlaced, en de tweede 1280x720 progressive.

            De ready varianten zijn 1280x720 progressive.
            Mocht je met een gewonen TV (lcd of plasma) kijken via een HDTV decoder dan krijg je nagenoeg een digitaal signaal (vergelijk het met UPC digital o.i.d.)via de scart.

            Dus altijd beter dan kabel.

            Maar goed, correct me if i`m wrong.

            Ruud....
            Groeten: RL <i>sound</i>

            Comment

            Working...