Live beelden

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • EBX
    • Nov 2005
    • 7

    Live beelden

    Hey,

    nogmaals ik met een vraagje over het feestje da ik ga organiseren.

    Ik heb het idee om op de avond zelf beelden te filmen van in de zaal.
    Deze zouden dan rechstreeks geprojecteerd worden in de zaal, eventueel afgewisseld met andere beelden.

    Dit omdat ik zowiezo een scherm moet plaatsen om de DJ contest te begeleiden.

    Ik vroeg me echter af of er software bestaat die real time effecten kunnen genereren op het binnenkomende beeld.

    Anders heeft het geen nut een PC tussen de camera en de projector te hangen, niet ?

    Het gebruikte materiaal:
    - Digitale camera mini-DV CANON 3CCD


    -* NEC VT670, 2100 ANSI Lumen
    of
    -* MD2950NA, 1200 ANSI Lumen
  • SpaceyDeeJ
    • Sep 2001
    • 876

    #2
    Uhm

    sommige videomixers hebben toch effecten ingebouwd ? Of werken middels de ingebouwde croma key van je videomixer >
    cheers,

    DeeJ

    zohee pappie, die tafel van die meneer is echt wel groot

    Comment

    • Stijn Vanstiphout
      • Oct 2000
      • 1160

      #3
      Een videomixer uiteraard (Panasonic MX-50, MX-70, ...)

      Waarom moet tegenwoordig toch altijd alles eerst met computers??

      mvg,
      Stijn Vanstiphout,
      LVL Multimedia
      België

      Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

      Comment

      • lucken
        • Sep 2002
        • 342

        #4
        De Coolux Mediaplayer software kan dit perfect. U moet hem wel aansturen via DMX.

        Mediaplayer is te huren bij Painting With Light in België

        citaat:Geplaatst door EBX

        Hey,

        nogmaals ik met een vraagje over het feestje da ik ga organiseren.

        Ik heb het idee om op de avond zelf beelden te filmen van in de zaal.
        Deze zouden dan rechstreeks geprojecteerd worden in de zaal, eventueel afgewisseld met andere beelden.

        Dit omdat ik zowiezo een scherm moet plaatsen om de DJ contest te begeleiden.

        Ik vroeg me echter af of er software bestaat die real time effecten kunnen genereren op het binnenkomende beeld.

        Anders heeft het geen nut een PC tussen de camera en de projector te hangen, niet ?

        Het gebruikte materiaal:
        - Digitale camera mini-DV CANON 3CCD


        -* NEC VT670, 2100 ANSI Lumen
        of
        -* MD2950NA, 1200 ANSI Lumen

        Comment

        • PeTAR
          • Jul 2005
          • 151

          #5
          Ik heb tijdens een schoolfeest in Lelystad eens gewerkt met een kastje waarje 4 inputs in kon stoppen en waarmee je heelveel schillende effecten kon toepassen voorop het beeld.

          Koppel twee computers aan dat kastje doormiddel van S-video en je hebt een VJ achtige sfeer.

          Ik heb echt geen enkel idee hoe die ook maar weer heet... dus dat word nog ff zoeken.

          En een PC tussen de camera en de projector? Lijkt me erg overbodig en moeilijk doen.

          Comment

          • vasco
            • Oct 2003
            • 2567

            #6
            Ja er bestaat software die realtime effecten en beelden kan verwerken.
            Alleen zomaar een willekeurige pc hiervoor gebruiken ga je niet vrolijk van worden.
            Je hebt een pc met rekenkracht nodig (vaak zelfs multi processor) om dit echt realtime te kunnen doen eventueel met speciale hardware welke dat voor zijn rekening neemt. Ik kan jou zeggen dat die hardware voor eenmalig gebruik waarschijnlijk te duur is. Neem lekker een videomixer en hang de pc ook aan die mixer.

            Comment

            • EBX
              • Nov 2005
              • 7

              #7
              citaat:Geplaatst door vasco

              Ja er bestaat software die realtime effecten en beelden kan verwerken.
              Alleen zomaar een willekeurige pc hiervoor gebruiken ga je niet vrolijk van worden.
              Je hebt een pc met rekenkracht nodig (vaak zelfs multi processor) om dit echt realtime te kunnen doen eventueel met speciale hardware welke dat voor zijn rekening neemt. Ik kan jou zeggen dat die hardware voor eenmalig gebruik waarschijnlijk te duur is. Neem lekker een videomixer en hang de pc ook aan die mixer.
              Wel men eigen laptoop is een AMD Athlon 64b 3000+ (met 1gig ram geheugen), grafische kaart Ati 9700 mobile, met 128Mb ram. Als tv invoer gebruik ik zo een Belklin Usb convertor (van RGB --> USB). Mijn grafische kaart heeft S-video uit.

              Een PC is zowieso nodig omdat er een DJ contest is, en de DJ via projector wordt voorgesteld.

              Ik kan eventueel aan een Casablanca AVIO / Casablanca KRON geraken, maar weet niet of je hiermee leuke real-time effecten kan maken.

              Comment

              • EBX
                • Nov 2005
                • 7

                #8
                Ik heb iets gevonden

                effect tv. doet aan onmiddelijke verandering van het binnenkomende beeld.
                Volledig gratis, iemand ervaring mee ?
                Download EffecTV for free. EffecTV is a real-time video effector. You can enjoy movies, TV programs and any other video stream through the many amazing effects.

                of vbs op

                Comment

                • PeTAR
                  • Jul 2005
                  • 151

                  #9
                  Mag ik er op wijzen dat het Linux is waar het op draait?

                  Dus weet niet wat jou laptop draait...

                  Comment

                  • EBX
                    • Nov 2005
                    • 7

                    #10
                    citaat:Geplaatst door PeTAR

                    Mag ik er op wijzen dat het Linux is waar het op draait?

                    Dus weet niet wat jou laptop draait...
                    er bestaat ook een windows versie van !
                    maar ben nu aant proberen met arkaos VJ. ook best goed programma
                    jammergenoeg niet gratis.

                    Comment

                    • PeTAR
                      • Jul 2005
                      • 151

                      #11
                      Hmm, die was ik niet tegengekomen op die website... of ik ben een erg slechter kijker..

                      Comment

                      Working...