SMS-party

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mower
    • Dec 2005
    • 4

Originally posted by Freek Fokker
    Waarom zouden mensen gaan smsen zodat hun bericht op een scherm verschijnt in de zaal waar ze zelf ook staan?
    Daar zou je wel eens van kunnen verschieten. Op onze fuif waren ongeveer 1200 bezoekers en evenveel smsjes. Die kan je trouwens nalezen op onze website: www.shake4.be

Verwacht geen hoogstaande conversaties, maar de reacties waren wel heel positief. Heel wat fuifgangers hebben zich daar goed mee geamuseerd. De prijs voor de beste duim gaat naar iemand die 55 smsjes verstuurd heeft, op de voet gevolgd door 49 en 44. Er werden berichtjes gestuurd van 266 verschillende gsmnummers.
    Last edited by mower; 30-05-06, 12:21.

Comment

• jorritje
      • Sep 2003
      • 143

Ja dat was zeker de helft is onzin dingen maar zeker wel leuk ze blijven toch kijken naar het scherm wat er op staat. En ja ze doen zo snel verzoekjes aan vragen he de meesten durven niet te komen doen ze het zo. En de vrouwen versieren gaat ook goed hahahaha

Comment

• cowbeast
        • Jul 2004
        • 109

Dat is het juist aan dat systeem... daarvoor dient het Wat zou er anders kunnen op geplaatst worden?

Comment

• JP-Events
          • May 2006
          • 21

zelf made

hey,

Op 14april 2006 heeft een jeugdvereniging een ASPI-FUIF georganiseerd!
          Ze hebben me gevraagd om op hun jaarlijkse goed draaiende fuif, iets bijzonder tedoen!
          Ook omdat dit meer dan 25 jarigbestaan is van de fuif en dat ze het "groter" gingen doen!

Dus kijk even voor enkele foto's maar op http://www.chirojongenshechtel.be/in...ub=52&galid=52

de dj stond in het midden van de fuif tent daar boven 4 projectors en ook van voor (boven de vestiare) was een projector voor het sms-scherm en sponsors!
          deze we helemaal zelf in elkaar gestoken hebben!

hier enkele foto's:

We hebben die avond zen 300smsjes binnen gekregen, die we nog steeds op pc hebben staan met de nodige gsm-nr en tijdstippen (ook handig voor volgend jaar een reclame sms terug heen te sturen)

mss enige reactie?

grtzzZZZzzzzzzzZzzzz

Comment

• luc2366
            • Jul 2002
            • 1161

het ziet er allemaal wat dwr-achtig uit... klopt dit?

Comment

• tomv
              • Jun 2003
              • 331

Zover ik kan zien is dat Chris op de eerste foto achter de case.
              En aangezien Chris bij dwr werkt zal hij dan ook verdere uitleg kunnen verschaffen lijkt mij.
              Tom

Comment

• luc2366
                • Jul 2002
                • 1161

dacht die truss al te herkennen

maar waarom zegt "JP EVENTS" dan: "Ze hebben me gevraagd om op hun jaarlijkse goed draaiende fuif, iets bijzonder tedoen! Ook omdat dit meer dan 25 jarigbestaan is van de fuif en dat ze het "groter" gingen doen!"

Comment

• axs
                  Moderator
                  • Jun 2002
                  • 2687

Originally posted by tomv
                  Zover ik kan zien is dat Chris op de eerste foto achter de case.
                  En aangezien Chris bij dwr werkt zal hij dan ook verdere uitleg kunnen verschaffen lijkt mij.
                  Dat we die toch ook overal zo meteen herkennen he...
                  Moet je toch dringend eens wat aan gaan doen Chris! Beetje incognito kan geen kwaad
                  If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

Comment

• tomv
                    • Jun 2003
                    • 331

@ Luc:

Waarschijnlijk heeft JP events niet de materialen om dit voor elkaar te krijgen. En huren ze gewoon een andere firma in, die alles klaart in zijn naam.

Wordt toch vaker gedaan lijkt mij.
                    Tom

Comment

• ronny
                      • Dec 2002
                      • 2139

JP-events is gewoon een forum naam en is een persoon die ook wel eens voor dwr werkt. Verder heeft hij gewoon voor die fuif het materiaal bij dwr ingehuurd. Was dus idd een dwr "productie" en is ook chris die op de foto staat achter de case.

Gegroet, ook iemand die bij dwr werkt

ronny
                      niet zagen, gewoon doen!

Comment

• JP-Events
                        • May 2006
                        • 21

hey,

kzal me even voor stellen!

"JP-Events" zoals ze tijden geleden me noemde was omdat als er ergens iets moest gedaan worden...,er was een oplossing nodig..., iets orgineels,...

vraag dat maar aan Jean-Paul, die weet daar wel raad mee, hij zal het wel oplossen (mss niet altijd op het geplande tijdstip maar het was er wel voor het telaat was!)

dat is het globale!!

Nu, wat vroeger met een kelderke van 4mx4m (incl. muziek,licht,toog,frigo, zetels en dansvloer) als een soort jeugdhuis begonnen, zonder dat ik het eigelijk doorhad!
                        was uitgegroeit tot
                        fuifjes tot zelfs 60 man met allesoorten drank die je nu in de meeste caféés kan vinden tot hot-dog verkoop en alles...

2 "gouden" jaren later

De vaste instalatie die daar hing, mooi los gedaan de camion op en naar een plaatselijke zaal gebracht, opbouwen en zelf (op 16jarige leeftijd+2kameraden die even oud waren!!!) een eerste "grotere" fuifje georganiseert"

De eerste keer was toch al goed voor zen 150man waaronder een bus (52pers.) vol Hongaarse vrouwen!

2de keer was het zelfde ""concept" vrienden vriendinne..+een bus vol Hongaarse jeugd goed voor zen 250 man

Nog steeds was het maar 49Frank inkom (+gartis consumptie)en 25Frank het pintje

3de keer verplichte andere lokatie goed voor zen 350 bezoekers

door familiale omstandigheden zijn we gestopt met onze FRIZZEL SIZZEL-party's

Toen was ik vooral bezig, zoals ze het hier veel noemen een drive inn show,die toch bijna wekelijks aan de bak kwam!(enkle in de gemeente hebben dit willen nadoen maar zijn ennigetijd later er al mee gestopt!

Want mijn formule:

wees origineel!!!, met de dingen die je kan maken ,die je hebt, bestudeer en fantaseer!!!

zodoende dat ik, verschillende fuifkes, optredens,shows,reclame stunten,... ""kon/kan binnen doen""

maar aangezien dat het grotere werk, en materiaal,niet tot mijn bezit rijkt ja ik langs verschillende kanten bij inhuren (en jaa de laaatse tijd "werk ik bij" en met DWR)

En daarom ook "events" achter de afkorting van mijn naam omdat ge-geregel, het bedenken,... kwa licht,geluid,deco,projectie,... dan in mijn handen worden geschoven

Niet alleen licht en geluid decor of projectie orgineel uit de hoek laten komen maar ook medewerkers leveren voor fuiven optredens festivals,...
                        (Ook grote fouten ontdekken op fuiven en zelfs op festivals als Pukkelpop en Werchter!!!)

dus als je het een beetje kunt volgen???

Int kort

ken verschillende mense die van alles (willen) organiseren en JP-Events wil daar bij met raad en daat bijstaan!

alstublieft

grts

Comment

• djjef
                          • Sep 2004
                          • 40

Hoe zit het dan met de kosten van een smsje die iemand stuurt is dit dan standaard provider tarief of kan je dit tarief zelf instellen?

Is er eventueel ook een mogelijkheid om per smsje 1cent op een rekening te laten storten? Want ik neem niet aan wat b.v TMF verdiend per sms dat ze dat niet op een rekening laten storten! lijkt me dom anders

Gr... Jeff
                          Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd....

Comment

• Karst
                            • Nov 2005
                            • 29

Ik weet niet hoe het in Nederland gaat (dat ga ik snel uitzoeken als ik weer terug ben), maar in Aruba gaat het als volgt: Je gaat praten met een provider, en je sluit een sms-service contract af. Je krijgt dan een snelkeuze nummer en een verdeling van opbrengsten (hier is dat 70% provider 30% contractant). Een smsje kost deelnemers hier een gulden (jaja.. guldens ) daar krijgen wij 30 cent van. Je kunt gebruik maken van een webinterface waar je codewoorden / wedstrijden / polls en dergelijken kunt toevoegen. Bij het radio station waar ik zit, halen ze gemakkelijk 100-150 smsjes per dag waardoor het een leuk centje opleverd. Waarschijnlijk zal het in Nederland op ongeveer een zelfde manier gaan, waarschijnlijk met een iets minder grote winstmarge voor de contractant....

Comment

• Spekkie
                              • Dec 2005
                              • 41

Voor gewoon een SMS-party op fuiven die niet van grote organisaties zijn (zoals bv TMF, id&t enzoverder) Denk ik niet dat vaak gebruik gemaakt wordt van zo een nummers :-)
                              Eigenlijk is het best simpel, ik denk dat dit wel hetzelfde is voor Nederland en België dus ...
                              Er bestaan eigenlijk 2 oplossingen voor,
                              - Een short number huren
                              - Een shared short number huren (je deelt de nummer met anderen, je laat dus bv SMSPARTY <jetext> sturen naar dat nummer)

Dit zijn de manieren om geld te ontvangen voor je smsjes, iets anders bestaat niet! je kan niet zelf kiezen hoeveel je wil, de prijs hangt af van de eerste cijfers van het nummer.
                              Nu, stel dat je een nummer hebt met 1€ per sms, dan denk ik dat je blij mag zijn als je er 35cent voor op je rekening gestort krijgt, de rest gaat rechtstreeks naar de provider. daarnaast komen er nog een hele hoop huurkosten bovenop (deze zouden wel te drukken zijn met zo een shared short number maar toch...) en waarschijnlijk zit je ook nog met contracten voor bepaalde duur.

Moest je echt alles van willen weten, ik ken iemand die zo een systeempje heeft bollen, wil het hem altijd eens vragen!

Groetjes

Spek
                              Beter een halve signature...

Comment

• Mivama
                                • Nov 2008
                                • 3

SMS-systeem

Wij gebruiken voor SMS een systeem uit Amerika.
                                Dit is te koppelen aan een laser, beamer, schermen e.d.
                                Haalt berichten op via SMS en/of Email.
                                Bediening manual of automatisch.

Dit is niet afhankelijk van een internetverbinding, zoals de meeste dienstverleners op internet.

Hiervoor schaf je een compleet pakket aan met een Wireless GPRS/GSM-modem en software. Sim-kaartje erin, installeren en draaien maar!

Werkelijk alles is zowat aan te passen aan je eigen wensen!

De Basic versie kost $995,- (Dollars!!)
                                De Pro versie kost $1400,- (Dollars!!)

Mocht je hiervoor een shortcode willen gebruiken, heb je een eigen servertje nodig met een formpost ondersteuning,

óf

aardig wat euries willen inversteren in een eigen applicatie met eigen shortcode. (Wat overigens haast niet te betalen is)

Het nadeel wat je meestal hebt bij een gedeelde shortcode dat je geen 'schoon' berichtje krijgt van hun, dus dat betekent dat je altijd een moderator/operator nodig hebt.

groetjes,

Mich.

Comment

Working...