Hardwarematig Real-Time Chromakey

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • reul
    • Aug 2004
    • 2

    Hardwarematig Real-Time Chromakey

    Op dit moment maken we voor onze videoregistraties gebruik van een Datavideo SE-800 video mixer. Op deze video mixer zit ook een optie om een chromakleur eruit te filteren. Echter wanneer deze optie aan staat, is de rest van het apparaat niet meer te gebruiken.

    Bestaat er een apparaat dat enkel als functie 2 signalen middels een chromafilter samenvoegt en daarna 1 signaal uitstuurt? Zodat we deze tussen de uitgang van de datavideo en de ingang van bijv. de beamer kunnen zetten.

    Mocht zo'n apparaat bestaan heeft iemand hier toevallig ervaring mee? En wat zou zoiets (aanschaf / huur p. dag) kosten?
  • Nit-Wit
    • Feb 2005
    • 250

    #2
    ik kan even zo snel niet bedenk waarom je dat zou willen doen...

    eerst wil je met je mixer chroma d'r uithalen, en daarna twee samenvoegen!?

    en dat die mixer dan niet meer geheel functioneerd.... tja, dat is de prijs die er voor hebt betaald. (geinig voor weinig zegmaar)
    "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

    Comment

    • SjoerdOptLand
      • Jul 2003
      • 261

      #3
      Scanconverter

      Hallo,

      Het is me niet helemaal duidelijk wat je wilt, maar ik kan me voorstellen dat je de chromakey wilt gebruiken voor titels vanaf bijvoorbeeld een computer. In dat geval kun je een scanconverter gebruiken met ingebouwde chromakey, zoals http://www.churchvideo.co.uk/index.p...page&pageid=28

      Als dit niet is wat je zoekt, probeer dan iets duidelijker te beschrijven wat je wilt en waarom.

      Groeten,
      Sjoerd

      Comment

      Working...