Werkscherm & output scherm bekabelen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BlueConfig
    • Aug 2005
    • 138

Euh, volgens mij zal dat moeilijk zijn aangezien DVI(Digital Visual Interface) een digitaal signaal levert en BNC/cinch voor analoog is. Nu verder er bestaat ook DVI-I en hier zouden analoge signalen uitgeven maar ik vermoed dat dit dan gaat over RGB of RGBHV.

Wat wel een oplossing zou kunnen zijn is en een DVI naar VGA connector en zo naar een projector lopen.

Correct me if I am wrong.
    Greets,
    BLue CoNFiG

Comment

• MJ
      • Mar 2004
      • 140

apple heeft een dvi naar s/vhs+composite kabel

zal wel niet voor windowz werken

@j.le.conte als je een vga signaal split kun je niet de resolutie veranderen
      zeker kun je een breedbeeld tv(16:9) en een beamer(4:3) aansluiten
      als je bron bv 1280x1024 is (dat is dus 4:3) dan zal het op de breedbeeld uitgerekt zijn. de bron is immers 4:3

wil je dit gaan gebruiken om te vj'en?
      als dat zo is kunje wellicht ook een tv-out gebruiken dat signaal is simplel te splitsen . en je kan eventueel ook nog naar een videomixer zodat je snel naar zwart of een camerabeeld kan faden. heb je ook nog leuke beeld effecten extra er bij

deze heeft dus een ingebouwde splitter
      over verschillende resoluties hoef je je geen zorgen te maken er is er maar een.
      video is volgens het PAL formaat ±720x576

Comment

• j.le.conte
        • Feb 2005
        • 25

Dus je moet gewoopn ene splitter gebruiken, en als je verschillende (qua groote) apparaten erop aansluit wordt het beeld vervormd?

Overigens, hoe werkt het volgende:
        Op mijn videokaart hebt ik dus mijn gewone werkscherm en een extra ouput uitgang voor mijn fullscreen projectie.
        Die videokaart heeft bepaalde software zodat je kan instellen dat het beeld over 2 beelden wordt verdeeld. Links en rechts. Wanneer je nu 9 monitoren zou hebben 3 x 3 is dit dan mogelijk om dit via 1 ouputkanaal + extra software/hardware dit te besturen zodat het 1 beeld wordt of heb je dan tich output uitgangen in je pc nodig (bv. dualhead of videokaarten?)

Dit tot betrekking of ik in mijn pc 1 videokaart in ga bouwen of iets anders ga kopen om zulke mogelijkheden te bereiken.
        Of is het dus zo, wanneer je 1 videokaart hebt met output kan je later alles erop aansluiten?

Comment

• BlueConfig
          • Aug 2005
          • 138

Ik vermoed dat dit enkel met hardware moet lukken. dus output pc naar een hardware box die de verdeling doet.

Ik weet dat Folsom Research (Barco) een blender (blendPRO) maakt om met 4 projector 1 vloeiend beeld te maken. van die TVwall's ken ik nie veel.
          Greets,
          BLue CoNFiG

Comment

• BlaCK ErrOR
            • Jan 2006
            • 32

Originally posted by BlueConfig
            Ik vermoed dat dit enkel met hardware moet lukken. dus output pc naar een hardware box die de verdeling doet.

Ik weet dat Folsom Research (Barco) een blender (blendPRO) maakt om met 4 projector 1 vloeiend beeld te maken. van die TVwall's ken ik nie veel.
            Tegenwoordig met een SLI-setup met 4 grafische kaarten, kun je tot 8 (2 per kaart) uitsturen maar 'k denk wel dat dit een tamelijke dure setup gaat worden
            Met een externe hardware zoals BlueConfig zegt, moet dat wel lukken !
            Resurrection-CREW

Comment

• j.le.conte
              • Feb 2005
              • 25

Dan heb ik toch nog 1 vraag.
              Net heb ik het de hele tijd gehad over een videokaart/dualhead in combinatie met een splitter (alles met een VGA aansluiting).
              Maar ik wil inderdaad dit gaan gebruiken voor VJ software. Net werd er gezegd dat ik een TV-out moet kopen, omdat dat singaal makkelijk is te verdelen en je er eventueel een controller op kan aansluiten.
              Nu is mijn vraag: Met welke aansluitingen werken die controllers dan? met zo'n video uitgang (zo'n gele tulp aansluiting? naam even kwijt ). Want waat voor apparaatuur heb je dan dus nodig?

Kan iemand een opzetje maken voor:
              - wat voor output uit je computer?
              - Naar videomixer
              - Naar enkele beeldschermen (4 tot 6 als dat mogelijk is)
              Welke hardware en bekabeling is hiervoor nu uiteindelijk nodig?

Comment

• Derf
                • Jul 2006
                • 12

Originally posted by j.le.conte
                Kan iemand een opzetje maken voor:
                - wat voor output uit je computer?
                - Naar videomixer
                - Naar enkele beeldschermen (4 tot 6 als dat mogelijk is)
                Welke hardware en bekabeling is hiervoor nu uiteindelijk nodig?
                output uit pc: DVI/VGA of TV-OUT. Een dual head kaart heeft meestal alles aan boord. De secondary output (VGA of DVI) kan je altijd ook mirroren in de driver settings met je TV-OUT. Let wel dat je resolutie van je 2e output dan naar PAL of NTSC gaat.

Dus eigenlijk kan je aan een dual head kaart 3 outputs koppelen. 1 Primary. en 1 secondary. De secondary kan je zowel over DVI/VGA sturen als TV-OUT (== composite)

Een videomixer neemt meestal Composite binnen. Sommige zelfs ook VGA. De duurdere modellen nemen ook DVI en SDI binnen.

Als je van je mixer naar een scherm wil gaan moet je meestal een hele afstand overbruggen. Daar is DVI of VGA niet geschikt voor. Dus meestal ga je met een Composite signaal naar je plasma's, projector.

mvg,
                Frederik

Comment

• FiëstaLj
                  • Oct 2000
                  • 2068

Originally posted by Derf

Als je van je mixer naar een scherm wil gaan moet je meestal een hele afstand overbruggen. Daar is DVI of VGA niet geschikt voor. Dus meestal ga je met een Composite signaal naar je plasma's, projector.

mvg,
                  Frederik
                  Sorry Frederik, maar vga is niks anders als een RGBHV signaal in een d-sub connector gepropt. Dit kan je prima tot enkele tientallen meters verlengen zonder signaal versterkers.

Verder bevat composiet een stuk minder beeldinformatie dan je data signaal (wat rgbhv). Dit betekend dan.. slechtere beeldkwaliteit. En dat willen wij niet, de klant niet.. en onze topic starter dus al helemaal niet.
                  Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• Derf
                    • Jul 2006
                    • 12

Originally posted by FiëstaLj
                    Sorry Frederik, maar vga is niks anders als een RGBHV signaal in een d-sub connector gepropt. Dit kan je prima tot enkele tientallen meters verlengen zonder signaal versterkers.
                    Fijn! was ik niet vanop de hoogte. Wat ik wel precies overal kan lezen is dat je je een simpele VGA-VGA kabel niet langer kan maken dan 10 meter als je 1027x768@60Hz draait zonder beeldverlies.

Comment

• FiëstaLj
                      • Oct 2000
                      • 2068

Originally posted by Derf
                      Fijn! was ik niet vanop de hoogte. Wat ik wel precies overal kan lezen is dat je je een simpele VGA-VGA kabel niet langer kan maken dan 10 meter als je 1027x768@60Hz draait zonder beeldverlies.

http://www.bluejeanscable.com/store/rgbhv/index.htm
                      Pak eens een 30 meter vga kabel (wel kwaliteit gebruiken natuurlijk), computer en willekeurige crt, tft, beamer, plasma, noem maar op. Ik kan het je hier zo voor doen, kost je wel een bak bier.

Mooie aan een data signaal is dat je geen ruis kan krijgen (wat je bij composiet wel zou krijgen) Echter is het wel mogelijk dat je bij de "edges" van kleurgebieden wat rare dingen krijgt.

Daarom maakt men ook mooie apparatuur om je signaal te boosten voordat je zulke trucs gaat doen.

Mijn persoonlijk record: 100meter van een standaard hp pc, via verloop vga/rgbhv naar een eiki xt3

Comment

• laserguy
                        • Jun 2003
                        • 2755

Mooie aan een data signaal is dat je geen ruis kan krijgen (wat je bij composiet wel zou krijgen)
                        Zoals je zelf zegt in #23 is een vgakabel een gewone RGB+sync kabel. Is dus ook ANALOOG beeldsignaal en GEEN data.
                        Voor de rest is het inderdaad juist: met een KWALITEITSvgakabel mag je tientallen meters overbruggen.
                        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• j.le.conte
                          • Feb 2005
                          • 25

En als je een VGA splitter gebruikt, maakt het dan uit of je bepaalde qualiteit koopt? om verlies in beeld of snelheid te verkomen. Ik zie namelijk ergens een vga splitter staan (voor 8 beeldschermen) en daarachter staat 400MHZ, houdt dit nog iets in?

Comment

• FiëstaLj
                            • Oct 2000
                            • 2068

Originally posted by j.le.conte
                            En als je een VGA splitter gebruikt, maakt het dan uit of je bepaalde qualiteit koopt? om verlies in beeld of snelheid te verkomen. Ik zie namelijk ergens een vga splitter staan (voor 8 beeldschermen) en daarachter staat 400MHZ, houdt dit nog iets in?
                            Ligt eraan, die bandbreedte van 400mhz betekend hoeveel je maximum resolutie is.

Precieze berekening erachter zou ik op moeten zoeken, ik heb prive volgens mij ook een 400mhz splitter en deze werkt prima bij 1024x768

Comment

• vasco
                              • Oct 2003
                              • 2567

Gewoon is een gedachte spinsel;
                              Je bent hier nu een half jaar mee bezig en volgens mij heb je nogsteeds geen benul hoe het werkt en wat je nu nodig hebt. Je hebt wensen die je zelf wil gaan gebruiken maar je bent de kennis hierover nog niet machtig. Dit bedoel ik niet minderwaardig maar het is gewoon overduidelijk aan jou vragen en de manier waarop.

Heb je er zelf al eens aan gedacht er voor te zorgen dat je eerst je theorie gaat opwaarderen naar basiskennis zodat je daadwerkelijk weet waar je over praat. Wij kunnen jou van alles uitleggen hier maar op elk antwoord komt eigenlijk altijd een wedervraag met een herhaling waaruit blijkt dat je het nog niet snapt. Wanneer jij straks met onze hulp op deze manier eindelijk alles aan de praat hebt en je staat met de spullen ergens en er is een storing dan heb jij geen idee wat je moet doen en waar je het moet gaan zoeken door gebrek aan de technische kennis achter deze materie.

Ik wil niet zeggen dat vragen niet goed is hiermee, prima zelfs daar is dit forum voor maar enige zelfstudie en basiskennis over het onderwerp lijkt mij ook onontbeerlijk om uiteindelijk je werk te kunnen doen.

Comment

• j.le.conte
                                • Feb 2005
                                • 25

Ja ik wil er juist graag meer over weten. Ik kan alleen nergens deze informatie vinden. Zover ik zoek over VJ/video beelden enz. Wordt er weinig over beschreven. Misschien zoek ik dus verkeerd, maar heeft u een informatie bron? Mijn enigste informatie is nu inderdaad alleen dit forum.

Comment

Working...