Werkscherm & output scherm bekabelen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Gast1401081
    • Mar 2001
    • 7999

Originally posted by j.le.conte
    Ja ik wil er juist graag meer over weten. Ik kan alleen nergens deze informatie vinden. Zover ik zoek over VJ/video beelden enz. Wordt er weinig over beschreven. Misschien zoek ik dus verkeerd, maar heeft u een informatie bron? Mijn enigste informatie is nu inderdaad alleen dit forum.

tipje van flipje : de meeste laptops hebben 2 video-uitgangen, eentje vast in je laptop, en eentje voor een beamer, ff rechtermuisknop op je bureaublad aanklikken, , naar instellingen gaan, en het windows bureaublad uitbreiden naar je 2e scherm. Als je dan een .wmv of mpeg opent kun je mediaplayer zo configureren dat je altijd in je rechterscherm opstart.
    Heb er zelf een 20" breedbeeld achterhangen voor autocad enzo, maar dat werkt ook prima voor dvd's die ik draai onder het smurfen.

Comment

• vasco
      • Oct 2003
      • 2567

Misschien zoek ik dus verkeerd, maar heeft u een informatie bron? Mijn enigste informatie is nu inderdaad alleen dit forum.
      Verder heb je behalve dit forum echt heel veel computerforums waar dit zeker besproken wordt. Ik denk dat je met computervragen daar veel beter geholpen kan worden dan hier. Heb je ook al eens gedacht gewoon eens een computerwinkel in te lopen en je daar te laten adviseren en uitleggen wat je nodig hebt en hoe het werkt?

Zoek eens niet op VJ/videobeelden etc. maar ga eens zoeken op dualhead, VGA of multi display. Kom je vast wel verder mee als je bij Google begint. Dualhead is niet direct een link met VJ maar wel met ICT en computers.

Verder wat ************** al zegt, veel laptops kunnen op hun eigen scherm en daarnaast ook op de VGA uitgang een signaal zetten dat dualhead kan draaien. In een normale PC zul je een dualhead kaart of 2 VGA kaarten moeten plaatsen. Als je vervolgens op de 2e uitgang (of op de 1e of beide wat je wilt) meer dan 1 scherm wilt hangen zal je die uitgang ook nog eens moeten splitsen.

Het instellen gaat vervolgens gewoon in Windows onder de eigenschappen van je beeldscherm. Meer informatie hierover vind je in de Windows help of koop het boek Windows for Dummy's.

Succes!

Comment

Working...