Behringer BCF 2000

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BlaCK ErrOR
    • Jan 2006
    • 32

Behringer BCF 2000

Hello,

Ik ben overlaatst begonnen met te vj'en met Resolume.
    Maar ik zou lijk meer uit dat programma willen halen door een hardeware toetsel aan te sluiten via USB.
    Na wat zoeken heb ik gezien dat de BCF2000 een goed toestel was, maar zouden jullie mss nog een ander weten of wat ervaring hebben met deze ?

mvg
    Resurrection-CREW
  • Strat
    • Feb 2005
    • 125

De Behringer BCF2000 is een aantrekkelijk apparaat, ik heb er zelf een, ondanks dat er Behringer op staat.

Mijn ervaringen, en ervaringen van andere gebruikers op het Sonar forum(ik gebruik mijn BCF met Sonar5):
    [LIST][*]Apparaat is groter dan je op de afbeelding zou verwachten.[*]Gemotoriseerde faders werken uitstekend, maar bewegen soms wat schokkerig bij langzame bewegingen, bedienen wel goed op handbediening.[*]Zeer veel functies door dubbele "shift" knoppen. Goed geheugen of blaadje met aantekeningen is nodig, vooral ook omdat alle knoppen dus drie functies in zich hebben.[*]Installatie is zeer moeilijk/moeizaam, handleiding helpt ook niet echt, maar eenmaal werkend gaat alles prima.[*]Wordt geleverd zonder drivers/software/updates. Deze dienen van de Behringer site te worden gedownload, wat overigens prima gaat.[*]Ondersteuning van Behringer zakelijk maar goed, ik heb zelfs een "beta" driver gekregen wegens IRQ problemen. Goed omschrijven van problemen is wel noodzakelijk, inclusief foutmeldingen van Windows.[*]Meerdere BCF's kunnen worden gekoppeld, heb ik niet, maar schijnt goed te werken.[*]Behuizing van kunststof, maar voelt degelijk aan.[*]Apparaat heeft eigen 230 Volt voeding, dus geen adaptor.[*]Gebruik met sof-synths schijnt lastig te zijn, moeilijk e.e.a. in te stellen.[*]Uitgevoerd met 1x Midi in en 2 x Midi uit poorten. Kan worden gebruikt zonder USB op hardware-apparaten of als Midi poorten op je PC.[/LIST]

Comment

• BlaCK ErrOR
      • Jan 2006
      • 32

Originally posted by Strat
      De Behringer BCF2000 is een aantrekkelijk apparaat, ik heb er zelf een, ondanks dat er Behringer op staat.

Mijn ervaringen, en ervaringen van andere gebruikers op het Sonar forum(ik gebruik mijn BCF met Sonar5):[LIST][*]Apparaat is groter dan je op de afbeelding zou verwachten.[*]Gemotoriseerde faders werken uitstekend, maar bewegen soms wat schokkerig bij langzame bewegingen, bedienen wel goed op handbediening.[*]Zeer veel functies door dubbele "shift" knoppen. Goed geheugen of blaadje met aantekeningen is nodig, vooral ook omdat alle knoppen dus drie functies in zich hebben.[*]Installatie is zeer moeilijk/moeizaam, handleiding helpt ook niet echt, maar eenmaal werkend gaat alles prima.[*]Wordt geleverd zonder drivers/software/updates. Deze dienen van de Behringer site te worden gedownload, wat overigens prima gaat.[*]Ondersteuning van Behringer zakelijk maar goed, ik heb zelfs een "beta" driver gekregen wegens IRQ problemen. Goed omschrijven van problemen is wel noodzakelijk, inclusief foutmeldingen van Windows.[*]Meerdere BCF's kunnen worden gekoppeld, heb ik niet, maar schijnt goed te werken.[*]Behuizing van kunststof, maar voelt degelijk aan.[*]Apparaat heeft eigen 230 Volt voeding, dus geen adaptor.[*]Gebruik met sof-synths schijnt lastig te zijn, moeilijk e.e.a. in te stellen.[*]Uitgevoerd met 1x Midi in en 2 x Midi uit poorten. Kan worden gebruikt zonder USB op hardware-apparaten of als Midi poorten op je PC.[/LIST]
      Bedankt voor de informatie !
      Heeft er iemand anders nog ervaring met de BCF2000 of met een ander midi-controller ?
      Last edited by BlaCK ErrOR; 17-01-06, 14:25.
      Resurrection-CREW

Comment

• BlaCK ErrOR
        • Jan 2006
        • 32

voila ik heb eentje besteld ! Nu zien wat het gaat geven
        Resurrection-CREW

Comment

• BlaCK ErrOR
          • Jan 2006
          • 32

Die is toegekomen, mooi dingske ik ga er wel dat fun mee gaan beleven !
          Resurrection-CREW

Comment

• BlaCK ErrOR
            • Jan 2006
            • 32

problemen met het programmeren

Hello,

Ik heb heel mijn BCF2000 zitten programmeren voor Resolume, maar ik zit met een probleem !
            ik maak gebruik van 4 presets (layer1, Layer2, layer3 en actief). Op elke preset hebben de eerste 3 faders en rotary knoppen hetzelfde adres, maar als ik overga van preset veranderen deze niet meer
            Zou iemand kunnen helpen ?
            Resurrection-CREW

Comment

Working...