Projectie in fuifzaal

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BlaCK ErrOR
    • Jan 2006
    • 32

    #16
    Originally posted by Nit-Wit
    nou, ff de specs van dit dingetje bekeken:

    Standaardlens: 2.3-2.8
    Brightness: 2200 Ansilumen (als lamp nieuw is), dus 85% van deze waarde is reeel door gebruik: +-1870 Ansilumen.

    Je zegt, mijn projector heeft een afstand van 15 m van het doek.
    Normaal weten we de breedte van het doek, dus gebruiken we deze formule:
    Projectieafstand(lens tot doek) = lensfactor x scherm breedte
    Anders:
    Scherm breedte = Afstand/Lensfactor
    15/2.3 = 6.52
    en
    15/2.8 = 5.35

    tussen deze 2 waarde zal je schermbreedte moeten zijn uitgaande van een 4:3 scherm.

    op deze afstand blijft er ook weinig van je licht opbrengst over.

    mijn advies: nee, ik zou het niet doen als je goed zichtbaar beeld wilt hebben
    maar ik kan natuurlijk niet in je budget kijken, maar het feit alleen al dat je een stuk video in je feest wilt gebruiken is goed
    Bedankt voor je duidelijk antwoord, alleen zit ik met een heel klein budjet !
    Van da budjet moet je al 2 plasma schermen, 1 video mixer ( nog niet echt een idee welkeen ), 2 camera's en 3 monitors afdoen.
    Die barco is het enige dat ik via via tamelijk goedkoop kan krijgen. Mss dan kijken om hem op een andere plaats te zetten :s
    Resurrection-CREW

    Comment

    • Nit-Wit
      • Feb 2005
      • 250

      #17
      Originally posted by BlaCK ErrOR
      Bedankt voor je duidelijk antwoord, alleen zit ik met een heel klein budjet !
      Van da budjet moet je al 2 plasma schermen, 1 video mixer ( nog niet echt een idee welkeen ), 2 camera's en 3 monitors afdoen.
      Die barco is het enige dat ik via via tamelijk goedkoop kan krijgen. Mss dan kijken om hem op een andere plaats te zetten :s
      Mag ik je budget weten?

      voor die videomixer zal ik gewoon een WMX50 van Panasonic doen, is goed genoeg.

      wat voor cam's gebruik je, en wat voor monitoren?
      ga je het geheel SDI (digitaal) aansluiten? of gewoon composiet? (indien SDI, dan kan je beter een WMX70 van panasonic nemen)
      "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

      Comment

      • BlaCK ErrOR
        • Jan 2006
        • 32

        #18
        Originally posted by Nit-Wit
        Mag ik je budget weten?

        voor die videomixer zal ik gewoon een WMX50 van Panasonic doen, is goed genoeg.

        wat voor cam's gebruik je, en wat voor monitoren?
        ga je het geheel SDI (digitaal) aansluiten? of gewoon composiet? (indien SDI, dan kan je beter een WMX70 van panasonic nemen)
        Ik heb een budjet van 400€

        Als video mixer had ik gedacht aan een V-4, 'k heb nog nooit een video mixer gebruikt en die ziet er wel nog gemakkelijk uit !

        Ik gebruik 3 Sony [FONT=Verdana]PVM 2130 QM[/FONT] monitors en 2 Sony [FONT=Verdana]TRV-270[/FONT] camera's + statieven. Die kan ik goedkoop krijgen via de Provenciale uitleendienst van Kortrijk. (zitten niet in die 400€)
        Alles zal via composiet en s-video aangesloten worden.

        Voor die 400€ zou ik nog 2 plasma schermen en 1 video mixer moeten vinden.

        ps: Even het zaalplan posten :
        Last edited by BlaCK ErrOR; 29-01-06, 12:48.
        Resurrection-CREW

        Comment

        • Nit-Wit
          • Feb 2005
          • 250

          #19
          ow... dat is niet veel.
          Ik denk niet dat ik je kan helpen met apparatuur zoeken.

          succes met je klus, laat even weten hoe het geweest was.
          "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

          Comment

          • BlaCK ErrOR
            • Jan 2006
            • 32

            #20
            Originally posted by Nit-Wit
            ow... dat is niet veel.
            Ik denk niet dat ik je kan helpen met apparatuur zoeken.

            succes met je klus, laat even weten hoe het geweest was.
            Toch bedacnkt Nit-Wit.
            Het is een fuif voor een 800man ! Het budjet is dus wat beperkt.
            Resurrection-CREW

            Comment

            • Bartje
              • Jun 2005
              • 95

              #21
              mm misschien een domme opmerking tussendoor, ik neem aan dat je het podium gaat filmen..??

              Kan je dan niet beter die plasma's weglaten en het scherm aan de achter truss hangen, en de beamer aan de voorste truss. Of is de zaal niet hoog genoeg? Dit zal je budget ook beter vinden denk ik.

              neem niet aan dat de mensen met hun gezicht in de richting van het scherm gaan staan i.p.v. naar het podium.

              (even als voorbeeldje)


              is maar een idee, succes.
              Last edited by Bartje; 30-01-06, 15:32.
              Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.

              Comment

              • BlaCK ErrOR
                • Jan 2006
                • 32

                #22
                Ik had daar al gedacht, maar ik vrees echter dat dit niet zal lukken :s

                Op die trussing bij het podium zijn 6 scanners en 6 pars voorzien ! (ik vrees dat er dan wat te veel licht gaat zijn )
                En van de eindmuur naar die trussing heb ik maar 4m, dus ook niet genoeg voor vanaf de achterkant te projecteren.

                Ik heb een programma op de site van Barco gevonden en volgens deze tool zou voor een scherm van 6m breed de projector op 13,5m moeten staan !
                Resurrection-CREW

                Comment

                • Bartje
                  • Jun 2005
                  • 95

                  #23
                  Met een groothoeklens kom je best wel in de richting, ook ingehangen licht zal niet z'n plobleem zijn denk ik (mits goed uitgericht).
                  Maar het scherm zal dan wel niet gaan passen tussen de lampjes in he..

                  ook zou je van achteren kunnen projecteren (doorzichtscherm) misschien is daar meer afstand te behalen..??

                  persoonlijk lijkt het me minder het scerm niet in de kijkrichting te hangen maar als er geen andere optie is zal het wel moeten. misschien dat iemand anders nog een oplossing voor je weet.

                  succes.
                  Last edited by Bartje; 31-01-06, 15:48.
                  Lees goed na je geen woorden overgeslagen hebt.

                  Comment

                  • Nit-Wit
                    • Feb 2005
                    • 250

                    #24
                    Originally posted by Bartje
                    Met een groothoeklens kom je best wel in de richting, ook ingehangen licht zal niet z'n plobleem zijn denk ik (mits goed uitgericht), een dikke beamer van barco is toch al in staat om een knappe 11,500 ANSI lumen te leveren.

                    succes.
                    pssst, lees een paar pagina's terug, barco heeft al een projector (en neen, als je hem beamer noemt, dan scheld je hem uit!!!) die 27K Ansilumen uitspuugt
                    "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

                    Comment

                    • BlueConfig
                      • Aug 2005
                      • 138

                      #25
                      Hey
                      Guys pls stay on topic.

                      De projector die zou gebruikt worden was een BG4000. In staat om 2,200 ansilummen te leveren. Is deze in staat om op een afstand van +/- 13m een mooi en duidelijk beeld weer te geven?
                      Greets,
                      BLue CoNFiG

                      Comment

                      • BlaCK ErrOR
                        • Jan 2006
                        • 32

                        #26
                        Originally posted by Bartje
                        ook zou je van achteren kunnen projecteren (doorzichtscherm) misschien is daar meer afstand te behalen..??
                        Dit is jammer genoeg niet mogelijk ! De dj staat er nog voor een die hebben wat plaats nodig
                        Resurrection-CREW

                        Comment

                        • driesmees
                          • Apr 2003
                          • 1076

                          #27
                          Nu heb ik nog vlug ff een vraagje.
                          Hoe hang je zo'n projector op (in mijn geval de NEC MT 1050) in je truss?
                          In de handleiding staat dat je hem kan ophangen, maar niet hoe, en of er gaten zijn waar je een haakje aan kan vijzen of zo...

                          Kan iemand hulp bieden?

                          PS: ik wou geen nieuwe topic starten, en het leunt hierbij aan dus...
                          [CENTER] [/CENTER]

                          Comment

                          • FiëstaLj
                            • Oct 2000
                            • 2068

                            #28
                            Normaal gesproken heb je dan een beugel nodig bij je projector. Audipak zou je hiermee verder kunnen helpen, hun maken ophangmaterialen voor projectoren, plasma's etc.
                            Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                            Comment

                            • Stijn Vanstiphout
                              • Oct 2000
                              • 1160

                              #29
                              Wij gebruiken eigen fabrikaat beugels voor onze projectoren. Dit is een platform met daarop een traploos instelbare kantelbare beugel met daaraan 1 of 2 trigger clamps. Onze maten variëren hierin van 25 x 20 cm tot 100 x 100 cm.

                              mvg,
                              Stijn Vanstiphout,
                              LVL Multimedia
                              België

                              Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

                              Comment

                              • driesmees
                                • Apr 2003
                                • 1076

                                #30
                                dus het is niet mogelijk om dit te doen dmv een g-haak te bevestigen aan de onderkant?

                                Spijtig...
                                Ik ga toch maar eens mailen naar NEC
                                [CENTER] [/CENTER]

                                Comment

                                Working...