Live input en montage van beeld

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TS Productions
    • Dec 2005
    • 12

    Live input en montage van beeld

    Stel, ik wil input vanuit 2 camera's live monteren en afwerken zodat ik binnen enkele minuten (zeg een kwartier) na de montage het beeld, tesamen met een DVD menutje, op een DVDtje kan branden. Wat voor PC, wat voor software en hardware ga ik daar voor nodig hebben en is dit uberhaupt technisch mogelijk?
    Geld speelt, tot op zekere hoogte, geen rol dus spui vooral alle mogelijkheden zelfs al zijn ze prijzig.

    Alvast bedankt!
  • Nit-Wit
    • Feb 2005
    • 250

    #2
    het is belangrijk om even dit te weten:

    - hoelang video wil je monteren (dit ivm encode etc)
    - Waarom moet het op een DVD? (d'r zijn tal van mooie broadcast hard disc players die snel zijn)
    - een kwartier vind ik wel erg vlot. Avid is een mooi systeem, alleen daarmee kun je zover ik weet niet live mee monteren....
    "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

    Comment

    • TS Productions
      • Dec 2005
      • 12

      #3
      Het zal een show van 3 uur zijn. Het moet op DVD zijn omdat we de film na afloop van de show snel met DVD duplicators willen vermenigvuldigen en aan alle deelnemers en of bezoekers meegeven, vandaar ook dat kwartier...

      Eigenlijk moet de DVD dus simultaan aan het opnemen gebrand worden en moet die hoofd-dvd daarna gedupliceerd worden

      Comment

      • hugovanmeijeren
        • Oct 2004
        • 1436

        #4
        Zou je niet eerst tussen de camera's kunnen schakelen met een beeldmixer (bijvoorbeeld een Panasonic WJ-MX50)? En dus dat live geschakelde beeld met een computer/dvdrecorder opnemen en branden?

        Zo'n beeldmixer biedt ook al tal van effecten, en je hebt direct je montage klaar...


        Groeten Hugo
        Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

        "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

        Comment

        • TS Productions
          • Dec 2005
          • 12

          #5
          Is een idee, een montage via een tafel. Zit ik nog met één ding, het branden van de DVD. Een dvdrecorder kan je, voor zover ik weet, geen mooie menu's mee maken....

          Iemand een idee hoe ik op de PC of met een recorder dat wel voor elkaar krijg?

          Comment

          • sfvb
            • May 2006
            • 86

            #6
            als je je beeld mix via ee nmontage tafel, dan kan je dit van daaruit naar een pc sturen, met een video bewerkings programma,(bv pinnacle studio) deze laat je dan de input opnemen, dus als de show is afgelopen heb je alles in het progamma staan. En dan zef je het in de tijdlijn, als je het met pinnacle doet kan je van te voren een meniu maken en daarachter de film zetten, dan hoef je hem aleen nog maar op dvd te zeten. Daarna kan je deze met copytowers zo vaak kopieren als je wilt.

            Comment

            • john w
              • Jan 2006
              • 35

              #7
              Originally posted by sfvb
              als je je beeld mix via ee nmontage tafel, dan kan je dit van daaruit naar een pc sturen, met een video bewerkings programma,(bv pinnacle studio) deze laat je dan de input opnemen, dus als de show is afgelopen heb je alles in het progamma staan. En dan zef je het in de tijdlijn, als je het met pinnacle doet kan je van te voren een meniu maken en daarachter de film zetten, dan hoef je hem aleen nog maar op dvd te zeten. Daarna kan je deze met copytowers zo vaak kopieren als je wilt.
              dan zit je nog steeds met de tijd die nodig is om het projekt vanuit pinacle om te zetten naar een dvd.

              Comment

              • sfvb
                • May 2006
                • 86

                #8
                dat blijf je denk ik altijd houden, volgen mij zijn er geen programma's of banders waarmee je live een dvd kunt branden. Maar als je dvd branders met FireWire gebruikt kan je ze volgens mij oneindig doorlussen en kost het duplicere dus geen extra tijd meer.

                Comment

                • SPS
                  • Mar 2004
                  • 1662

                  #9
                  Maar een show van 3 uur??
                  Gaat so-wie-so niet integraal op EEN dvd. (Of in een kwaliteit)

                  Betekent dat, dat je tijdens de show al besluit welke scenes/beelden je wel opslaat en welke niet? En dan hopen dat je op de gewenste tijdlengte uitkomt?

                  Een PC met Pinnacle lijkt mij veel te traag om de montage in een kwartiertje te doen. (Afhankelijk van de lengte van het ruwe materiaal natuurlijk). Lijkt me dat je echt de professionele video kant op moet, en dus maar een montagewagen inhuren? (Geld speelde geen rol zei je toch?? )

                  Paul.
                  Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!

                  Comment

                  • sfvb
                    • May 2006
                    • 86

                    #10
                    Hoe word dit dan in een montage wagen gedaan? die zullen toch zeker ook eerst de video in een bewerkingsprograma zetten en dan met een menu op dvd's branden ?

                    Comment

                    • hugovanmeijeren
                      • Oct 2004
                      • 1436

                      #11
                      Is dit topic eigenlijk nog aan de orde? Is het evenement al geweest, zo ja hoe heb je het opgelost?

                      Tja, computer kun je Pinnacle gebruiken, maar vanwege de (in)stabilliteit, kun je misschien beter een pakket als Avid kiezen, of op de Mac gaan werken...


                      Voor die 3 uur, sommige speelfilms halen die tijd ook wel, maar dan gebruiken ze grotere dvd's (?) die ik nog nooit in de winkel ben tegengekomen...

                      Groeten Hugo
                      Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

                      "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

                      Comment

                      • sfvb
                        • May 2006
                        • 86

                        #12
                        die lange films worden denk ik met een dual layer gebrandt, kan je 8,5 gig op een schijfje zetten.

                        Comment

                        • maks
                          • Oct 2004
                          • 44

                          #13
                          Originally posted by sfvb
                          die lange films worden denk ik met een dual layer gebrandt, kan je 8,5 gig op een schijfje zetten.
                          inderdaad. Moet mar eens een film (uit de winkel) proberen kopieren. Is altijd 8.5 waardoor je die moet compresere tot 4.47 waardoor je altijd 50% beeldverlies hebt. Tenzij je het ook overzet op een 8.5 maar die kosten 6euro per stuk (dus geef mij dan maar 50% beeldverlies aan 1.5€ )

                          Comment

                          • buck rogers
                            • Oct 2006
                            • 3

                            #14
                            Denk niet dat het nog nodig is, maar zie deze topic nu pas. Misschien dat iemand anders er nog wat aan heeft.

                            Ik zou de beelden live mixen met een Edirol V4 of vergelijkbare videomixer en 1 output van de mixer naar de beamer sturen en 1 output opnemen met een HD/DVD recorder. Zo doe ik het tenminste.

                            Comment

                            Working...