Live projectie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cowbeast
    • Jul 2004
    • 109

Live projectie

Beste,

Ik ben van zin binnen een aantal maanden een feestje te organiseren... Nu zouden we graag een groot scherm hebben om sponsers op te projecteren en verschillende animaties te doen zoals volgende DJ aankondigen via een profiel ed.
    We hadden gedacht aan een camera op de DJ of af en toe eens op terug te vallen camera op publiek en jah een pc erbij voor alles te verwerken en naar de beamer te sturen (ik zou niet weten hoe ik het anders moet doen)

Maar nu is men vraag... hoe pak ik dit aan... ik ben een noob op dat vlak! Ik ken er helemaal niks van... maar toch wil ik het leren en doen. Al vast bedankt

greetz Mathieu

• sfvb
    • May 2006
    • 86

Je kunt dit denk ik het beste met arkaos VJ doen, of met een videomixer. bij arkoas kan je aan iedere toets op je toetsenbord een clip of afbeelding geven, als je dan op deze toets drukt verschijn de afbeelding op je scherm, ook kun je een video ingang aan een toets koppelen en heir kan je dan die camera op aansluiten, dat profiel van de dj moet je dan als afbeelding/ of film opslaan en bij een toets zetten. ook kun je met arkoas leuke overgangs effecten maken. op http://www.arkaos.net/software/vj_download.php kan je een 15 dagen trail downloaden, (als je dit mar een keer wilt doen heb je hier genoeg aan)

Comment

• hugovanmeijeren
      • Oct 2004
      • 1436

Ik denk dat ik voor een beeldmixer zou gaan, aangezien je aangeeft met losse camera's te willen gaan werken, dan heb je met een beeldmixer toch wel een wat betere controle over alles.
      Daar kun je dan tevens bv. een dvd-speler op aansluiten waarop logo's en zo staan.

Groeten Hugo
      Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• cowbeast
        • Jul 2004
        • 109

sfvb zijn systeem vind ik dan toch het aantrekelijkste... maar zijn er nog mogelijkheden / softwares zie zulke dingen kunnen?

Comment

• sfvb
          • May 2006
          • 86

Voor zover ik weet is arkoas de enigste die op deze manier werkt, de meeste andere VJ programa's zijn maar 2 kanaals, en dus niet geschikt voor joun doel. En aangezien je het volgens mij maar een keer wilt gebruiken is de gratis software demo ( Wel met alle funkties) het beste. Dus probeert ut gewoon eens, tis gratis (voor 15 dagen, daarnamoet je het betalen, en de demo doet ut maar een keer per pc)

Comment

• cowbeast
            • Jul 2004
            • 109

Ik heb er al even zitte met experimenteren, vind het wel een tof programa... heb de manual wat geraad pleegt ed. Maar ik zit nog met een aantal vragen... mss is er iemand met wat ervaring met dit programa die ik kan aanspreken? Laat iets van je horen aub. zou heel graag beter met dit programa willen leren werken.

Comment

• ruurd
              • Sep 2005
              • 95

Ik zou zelf ook gaan voor een beeldmixer. Zoals eerder ook gezegd heb je dan meer controle over het eindsignaal, en wanneer de pc uitvalt heb je nog een backup. (camera)

Bovendien vraag ik me af hoe je 2 camera's wilt gaan aansluiten op je pc. Ik ben nog nooit 2 videoingangen tegengekomen, of je moet eerst de 2 camera's gaan mixen en dan in de pc voeren. Dan kun je beter gaan voor een beeldmixer met bv 4 kanalen en daar 2 cams + 1 pc invoeren. Kramer heeft daarvoor erg goed spul.

Suc6!

Comment

• 4uss
                • Aug 2005
                • 578

2 camera's aansluiten op een PC is niet het probleem. Als je 2x een Pinnacle PCTV van 40 euro in je PC stopt heb je 2 ingangen. Als je gaat kijken wat voor vertraging dit oplevert wordt het wat anders, zeker met effecten.
                Als je een gewone stand-alone mixer hebt kun je meestal 4 camera's aansluiten. Het wordt alleen een klein probleempje als je tekst voor het beeld wilt laten komen. In de mixertjes zit soms een overlay-functie, maar dat geeft vaak lelijke randen van letters.
                Om dit te kunnen doen zou je het mixertje via een video-in (bv PCTV of iets van Haupage) weer de PC in kunnen laten gaan en daar de overlay op gebruiken, wat wel mooie letters geeft. Er zit dan iets vertraging in het beeld, maar met deze constructie blijft dat redelijk beperkt (amper zichtbaar). Een programma wat dat kan (en wat, zoals de naam al zegt voornamelijk in kerken gebruikt wordt) is EasyWorship. Dit programma kan overweg met teksten, powerpoint, filmpjes, DVD's.
                Als je een ander programma gebruikt om dat te doen moet je dus zorgen dat de tekst via Overlay over de video wordt gelegd.

Misschien handig om te weten: ik heb een VideoNics MX-1P PAL mixertje (100 euro via marktplaats) en die doet dit soort dingetjes goed.

Comment

• hugovanmeijeren
                  • Oct 2004
                  • 1436

Je kunt alles simpel met een 2 kanaals beeldmixer doen (Panasonic MX-30) of iets uitgebreider (Panasonic MX-50). Heb een jaartje bij de ziekenomroep in het ziekenhuis meegelopen, en daar altijd met deze 2 apparaten gewerkt.
                  Hier zet je dan gewoon een video matrix voor, om zo dus eerst een voorkeuze te maken, van wat je uiteindelijk gaat mixen (daarmee maak je dus van je 2 kanaals mixer 12 kanalen bijvoorbeeld, alleen moet je vantevoren bepalen welke input je wilt gebruiken).

Zo kun je dus bijvoorbeeld een x aantal camera's, een dvd speler met logo's of whatever en nog een computer aansluiten, en deze naar je beamer schakelen.

Groeten Hugo
                  Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

"Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

Comment

• sfvb
                    • May 2006
                    • 86

Originally posted by cowbeast
                    Ik heb er al even zitte met experimenteren, vind het wel een tof programa... heb de manual wat geraad pleegt ed. Maar ik zit nog met een aantal vragen... mss is er iemand met wat ervaring met dit programa die ik kan aanspreken? Laat iets van je horen aub. zou heel graag beter met dit programa willen leren werken.
                    ja wil je best wel helpen, (zelf heb ik de volledige versie met DMX en midi) PM even als je mn msn wilt.

Op school gebruiken we arkoas ook wel vaker samen met een live mixer (datavideo SE-800 ) , dan gaat de output van arkoas naar de mixer en word daar de camera erbij gedaan. dit zou mischien ok nog wel een goede optie zijn, op marktplaatshe heb ik al 4 kanaals mixers gexien van 30 euro, deze hebben wel geen effecten, maar die kan je dan al met de pc maken

Comment

• cowbeast
                      • Jul 2004
                      • 109

Hartelijk bedankt Check je pm's

Comment

• .Jo
                        • Mar 2006
                        • 14

nog ff over arkaos:

als je dit wilt gebruiken, moet je zorgen dat je (onder windows) het altijd onder dezelfde account gebruikt: Ik heb dit een paar maanden geleden geïnstaleerd en alles ging vlot, tot ik het ook eens probeerde onder een ander account, ipv de werkelijke 13 dagen die ik nog had was mijn trial-periode ineens verlopen!

'tis maar da get weet

Comment

• cowbeast
                          • Jul 2004
                          • 109

dankje voor de info :P Maar ik heb men eigen pc waar niemand op kan... dus ik zal daar niet snel last van hebben

Comment

• .Jo
                            • Mar 2006
                            • 14

Originally posted by cowbeast
                            dankje voor de info :P Maar ik heb men eigen pc waar niemand op kan... dus ik zal daar niet snel last van hebben
                            het is vooral als je het bv installeert met een admin rechten, en je account (ook al heb je er maar een) zelf heeft er geen, dat je moet oppassen dat je arkaos niet opent na het installeren, maar eerst je admin/install -account afmeldt en terug inlogt met je 'normale' account

Comment

• sfvb
                              • May 2006
                              • 86

ALs je gewoon de originele versie instaleert heb je hier geen last van toch?, ik tenminste niet.

Comment

Working...