(semi) Pro cameraset

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maks
    • Oct 2004
    • 44

    (semi) Pro cameraset

    beste forumleden

    graag had ik jullie mening eens gehad over mijn volgende keuze:

    [FONT=Arial]Sony DSR-PD170P (2x)[/FONT]

    [FONT=Arial]2* Manfrotto MN503 / 525 video t[/FONT]
    [FONT=Arial]2* Portabrace RS-PD170 [/FONT]
    [FONT=Arial]2* Rycote 12cm Softie Windshield[/FONT]
    [FONT=Arial]2* Sony AC-VQ1050D[/FONT]
    [FONT=Arial]4* [/FONT][FONT=Arial]Sony NP-F970 Li-Ion 6600mAH L[/FONT]
    [FONT=Arial]2* [/FONT][FONT=Arial]Manfrotto MN-522 LANC Zoom [/FONT]
    [FONT=Arial]2* [/FONT][FONT=Arial]Case LCH-FXA[/FONT]


    [FONT=Arial]Canon XL2[/FONT] (voornamelijk als mobiele schoudercamera)

    [FONT=Arial]Manfrotto MN503 / 525 video t[/FONT][FONT=Arial]ripod[/FONT]
    [FONT=Arial]Rycote Special 130 Mini Windj[/FONT][FONT=Arial]ab[/FONT]
    [FONT=Arial]Canon ZR-1000 (ZR1000) Remote[/FONT]
    [FONT=Arial]Petrol PRC-XL Raincover[/FONT]
    [FONT=Arial]Canon TA-100 quick release tripod[/FONT]
    [FONT=Arial]Canon HC-3200 hard case[/FONT]
    [FONT=Arial]2* [/FONT][FONT=Arial]Canon BP-945 4500mAh High Cap[/FONT]
    [FONT=Arial]Canon CH910 dual battery charger[/FONT]
    [FONT=Arial]PAG C6 Camera Top Light Kit[/FONT]
    [FONT=Arial]IDX WEVI-CAM 2.4GHz wireless [/FONT]
    [FONT=Arial]Teletest [FONT=Arial]4.5" 16/9 Portable LCD[/FONT] (OZL2450)[/FONT]
    [FONT=Arial]2* OZP3101 Sony 7.2V adapter[/FONT]

    Totale waarde: 20.000 euro (inc btw)


    Voor alle duidelijkhied: het is voornamelijk om podiumkunsten (dans, muziek, theater,...) te filmen en natuurlijk de klassieke bijzaakjes als huwelijken enzo...

    MVG
    Maks
    Last edited by maks; 16-06-06, 22:22.
  • DJ_matthias
    • Jun 2005
    • 620

    #2
    je linkjes doen het niet...
    het zijn javascriptjes... waarschijnlijk krijg je op de originele site een popup met foto als je erop klikt?
    gaat hier niet werken vrees ik

    best kan je de link naar het hele product geven en niet de foto (als dit hier het geval is)
    we had a light designer once, but he went mad so we shot him.
    Now he's a light of a diffrent kind, one of ***'s little gobo's in dimmer heaven!

    Comment

    • FiëstaLj
      • Oct 2000
      • 2068

      #3
      bij de canon xl2 zeg je dat je hem voornamelijk als mobiele schoudercamera wil gebruiken.

      Toch heb je er een statief, remote en de hele klimbim bij...

      Heeft dat nog een doel dan ?

      Verder de pd170, mooie keuze, maar stuk minder profi als de canon.

      Wat voor niveau wil je ermee bereiken ? Professionele videoproducties ?
      Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

      Comment

      • maks
        • Oct 2004
        • 44

        #4
        Originally posted by DJ_matthias
        je linkjes doen het niet...
        het zijn javascriptjes... waarschijnlijk krijg je op de originele site een popup met foto als je erop klikt?
        gaat hier niet werken vrees ik

        best kan je de link naar het hele product geven en niet de foto (als dit hier het geval is)
        sorry ik weet niet wat er mee scheelt maar er zitten geen linken onder...

        Originally posted by FiëstaLj
        bij de canon xl2 zeg je dat je hem voornamelijk als mobiele schoudercamera wil gebruiken.

        Toch heb je er een statief, remote en de hele klimbim bij...

        Heeft dat nog een doel dan ?

        Verder de pd170, mooie keuze, maar stuk minder profi als de canon.

        Wat voor niveau wil je ermee bereiken ? Professionele videoproducties ?
        ja, tuurlijk heb ik er een statief met de benodigdheden voor.. je kan en mag niet altidj gebruik maken van een mobiele camera, en dan moet je die camera ook nuttig kunnen gebruiken hé.
        Last edited by maks; 17-06-06, 10:13.

        Comment

        • FiëstaLj
          • Oct 2000
          • 2068

          #5
          Net setje zou ik dan zeggen, ga je ze ook als meercamera regieset gebruiken?

          Of enkel om zelf plaatjes te schieten.
          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

          Comment

          • maks
            • Oct 2004
            • 44

            #6
            Originally posted by FiëstaLj
            Net setje zou ik dan zeggen, ga je ze ook als meercamera regieset gebruiken?

            Of enkel om zelf plaatjes te schieten.
            nee ik wil er inderdaad mee in multicam filmen en al dan niet live projecteren (of bijvoorbeeld naar coulissen en andere locaties zenden en achteraf monteren)

            Comment

            • maks
              • Oct 2004
              • 44

              #7
              nog tips?

              ik dacht in eerste instantie eigenlijk aan de compbinatie Z1 en XL H1. (hdv)

              maar dit is me afgeraden geweest. HDV zou niet beter zijn dan dv/dvcam (kleuren en kwalitieti) en alles is stukken duurder.

              En die combinatie zou inderdaad wel ene paar duizend euro duurder zijn...

              Hoe staan jullie hier tegenover?

              Comment

              • beyma
                • Oct 2002
                • 1614

                #8
                Nou heb ik toevallig een tijdje geleden op de AV Manifestatie gespeeld met wat HDV camera's en ik was zeer onder de indruk! Zeker de Canon met echt HD , als je er daar twee van hebt dan ben je eigenlijk al klaar....

                Ik zou je eigenlijk niet aanraden om twee verschillende merken camera's te kopen, en wel om de volgende reden: elk merk heeft weer net een ander kleur spectrum, een Sony laat de kleuren eigenlijk net even te warm overkomen, ook dat was weer goed te zien tijdens de beurs waar een mooi boeket bloemen het onderwerp was om te filmen, op beeld zag het boeket gefilmd door de Sony er prachtig uit, maar in het echt waren die rozen niet zo rood
                De Canon filmde gewoon het boeket zoals het was, dus stel je hebt gefilmd met beide camera's en je gaat die beelden met elkaar monteren dan zit je constant met andere kleuren en dat kost je een hoop tijd om dat weer te corriceren.....

                Voor wat betreft je lijstje mis ik vooral voorzet lenzen, en die ga je écht nodig hebben hoor!!!
                Ik heb zelf een Century Optics zoombare wijdhoek voor mijn Sony VX2000, het was even een aanschaf, maar dan heb je ook wat.
                Over aanschaf gesproken , ik denk niet dat je het gaat redden met 20.000 euro!

                En waar wil je uiteindelijk mee gaan monteren? Toch niet met Adobe Premiere hoop ik
                Last edited by beyma; 17-06-06, 21:09.
                Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

                Comment

                • maks
                  • Oct 2004
                  • 44

                  #9
                  Originally posted by beyma
                  Ik zou je eigenlijk niet aanraden om twee verschillende merken camera's te kopen, en wel om de volgende reden: elk merk heeft weer net een ander kleur spectrum, een Sony laat de kleuren eigenlijk net even te warm overkomen, ook dat was weer goed te zien tijdens de beurs waar een mooi boeket bloemen het onderwerp was om te filmen, op beeld zag het boeket gefilmd door de Sony er prachtig uit, maar in het echt waren die rozen niet zo rood
                  mja ok.. maar 2 cameras is weinig, moet me minimum 3 kopen. En alle 3 die canons (xl2, laat staan h1) is te duur...

                  trouwes even zeggen, het moet niet PRO PRO zijn... ik ken firmas die bijboorbeeld met 3 DSR-250P's werken en een (oude) [FONT=&quot]VX-9000 als mobiele camera... en zoals ik al zei: ze leveren ook een dvdtje af waar men heel tevreden mee is en dik betaalt (teveel naar mijn gedacht als ik hun 'montagewerk' bekijk)...[/FONT]
                  Last edited by maks; 17-06-06, 21:28.

                  Comment

                  • FiëstaLj
                    • Oct 2000
                    • 2068

                    #10
                    Wat voor mixer ga je gebruiken voor livesituaties ? Daar al over nagedacht ?
                    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                    Comment

                    • maks
                      • Oct 2004
                      • 44

                      #11
                      Originally posted by FiëstaLj
                      Wat voor mixer ga je gebruiken voor livesituaties ? Daar al over nagedacht ?
                      waarschijlijk koop ik me de Edirol LVS-400[FONT=Arial][/FONT], momenteel gebruik ik hiervoor de MX-1.

                      Comment

                      • maks
                        • Oct 2004
                        • 44

                        #12
                        goeie keuze??

                        Comment

                        • FiëstaLj
                          • Oct 2000
                          • 2068

                          #13
                          Leuk ding..

                          Hoe zit het met verticale sync op dit apparaat ? Stelt hij die zelf in ? Anders krijg je er denk ik problemen mee aangezien er (volgens mij) geen manier is om deze op het apparaat in te stellen.

                          Bij ons op de zaak hebben we een kleine 4 kanaals panasonic mixer in gebruik welke dit wel doet, als je wil kan ik wel es even naar het typenummer kijken.
                          Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                          Comment

                          • maks
                            • Oct 2004
                            • 44

                            #14
                            Originally posted by FiëstaLj
                            Leuk ding..

                            Hoe zit het met verticale sync op dit apparaat ? Stelt hij die zelf in ? Anders krijg je er denk ik problemen mee aangezien er (volgens mij) geen manier is om deze op het apparaat in te stellen.

                            Bij ons op de zaak hebben we een kleine 4 kanaals panasonic mixer in gebruik welke dit wel doet, als je wil kan ik wel es even naar het typenummer kijken.
                            mnee er is geen knop voor gemaakt, dus ik ga er idd van uit dat die dat auto doet. Heb vandaag nog eens de V1 gewerkt. Kvin die eerlijk gezegd wat maagertjes...


                            nog even iets anders.. in mijn overzichtje (vorige pagina) zit ver alles denk ik behalve lenzen. Ik weet niet goed in welke mate die echt nodig zijn. momenteeel heb ik ook geen lenzen op mijn cameras mar soms zou een lens om wat breeder beeld te hebben wel handig zijn.
                            Wat zijn de mogelijkheden bij die 2 type cameras?
                            Last edited by maks; 20-06-06, 18:22.

                            Comment

                            • FiëstaLj
                              • Oct 2000
                              • 2068

                              #15
                              De pd170 heeft een groothoeklens in zijn assortiment accesoires
                              Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

                              Comment

                              Working...