(semi) Pro cameraset

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • maks
    • Oct 2004
    • 44

    #16
    Originally posted by FiëstaLj
    De pd170 heeft een groothoeklens in zijn assortiment accesoires
    deze? of nog een andere?



    en die canon? heb er al een paar keer van gehoord maar nog geen gevonden...

    Comment

    • FiëstaLj
      • Oct 2000
      • 2068

      #17
      wij gebruiken de sony VCL-HG0758 0.7x Wide Conversion Lens

      Je vind deze bij sony als accesoire voor de pd170, montage is vrij simpel, je draait de zwarte lenskap houder van de lens af, draait de opzet lens op de originele lens en plaatst een nieuwe lenskap houder (bajonet sluiting)

      De canon camera ken ik niet en durf ik dus ook geen uitspraken over te doen.
      Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

      Comment

      • beyma
        • Oct 2002
        • 1614

        #18
        Canon XL camera's hebben compleet verwisselbare objectieven, eigenlijk net zoals bij hun foto camera's ! Werkt fantastisch, kost een ***svermogen....

        De lens die Maks in z'n link aangeeft is dus een fish eye , en die wordt veel gebruikt bij "skate board" filmpjes, voor gewoon algemeen gebruikt dus niet geschikt (vertekend enorm)

        Nogmaals, als je voorzet lenzen gaat kopen,neem altijd je camera mee naar de winkel en probeer het terplekke uit en let dus vooral op vertekening van rechte lijnen. Nu is dat bij super wijde lenzen dus de "fish eye's" niet te voorkomen, maar een 0.6 moet toch echt nog wel strak blijven.

        Uiteraard moet je nog volledig zoom bereik hebben, anders is het nog niks, en dat is meestal het probleem met de goedkope lenzen, zoals van Vivanco of Hama
        Waarom een wijdhoek? Heel simpel, daar maak je dus de echte "vette shots" mee
        Bijvoorbeeld : De naald van een draaitafel super close in beeld ,de Dj én een stuk achtergrond in één beeld , en dan zo dat je nog veel details ziet, daar gaat het om! Natuurlijk kan je zo'n shot ook maken met de standaard lens,maar dan ben je detail kwijt omdat je dan op lange lens gaat draaien... (kan ook mooi zijn hoor)

        Century Optics/schneideroptics zijn de Rolls Royce's onder de lenzen voor semi pro toepassingen ,en tegenwoordig verwacht bijna iedereen een 16:9 beeld en zij hebben een lens die elke pixel van je camera gebruikt om écht 16:9 te krijgen op een 4:3 camera. Dus niet simpel een 4:3 beeld croppen met twee zwarte balken.....

        kijk hier maar eens naar:



        maar ja, 1495 dollar -dus zo'n 1200 euro- voor een lens
        Last edited by beyma; 25-06-06, 10:48.
        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

        Comment

        • vidioot
          • Mar 2006
          • 47

          #19
          als live mixer kan ik je de AW-SW350 van Panasonic aanraden. Kost een paar duiten (3800,- geloof ik), maar dan heb je echt wat:
          - vijf composiet/ Y/C ingangen met uitgang voor je monitors
          - framerecorder, zodat je geen last hebt van vertikale springers bij schakelen van asynchrone bronnen.
          - stevig gebouwd
          - lekker compakt
          - doet verder wat-ie moet doen, niets meer, niets minder

          Ik heb er verschillende keren mee mogen werken en denk dat dit de enige nette oplossing is voor de medium-cost videoproducties op composiet niveau

          Comment

          Working...