DVD player 24/7

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Husss
    • Jul 2003
    • 220

    DVD player 24/7

    Geachte medeforummers,

    Voor een klusje ben ik opzoek naar een DVD speler die automatisch telkens hetzelfde filmstukje afspeelt van de DVD dag en nacht, 24/7.

    Hoeft geen 19" te zijn, sterker nog liever niet vanwege de inbouw ruimte. Wie heeft er suggesties? alles is welkom!

    Met vr gr,

    Husss
  • MarkRombouts
    • Jan 2005
    • 1391

    #2
    Als ik me niet vergis zou dit met iedere willekeurige DVD speler moeten kunnen.

    Je kunt namelijk bij het indelen van de DVD aangeven wat er moet gebeuren als een bepaald hoofdstuk is afgelopen. Normaal gesproken zou je daar ook moeten kunnen aangeven dat hij hetzelfde hoofdstuk nogmaals moet afspelen.

    Als ik me vergis hoor ik het graag, anders succes met het kiezen van je DVD speler en het maken van je DVD.

    Comment

    • ruurd
      • Sep 2005
      • 95

      #3
      Originally posted by MarkRombouts
      Je kunt namelijk bij het indelen van de DVD aangeven wat er moet gebeuren als een bepaald hoofdstuk is afgelopen. Normaal gesproken zou je daar ook moeten kunnen aangeven dat hij hetzelfde hoofdstuk nogmaals moet afspelen.
      Dit klopt. Dit heet dvd authoring. En kan met bijvoorbeel Adobe Encore Dvd of Avid DVD. Je kunt gewoon aangeven dat hij na het afspelen van chapter1 weer terug moet gaan naar chapter1. Suc6

      Comment

      • Husss
        • Jul 2003
        • 220

        #4
        Originally posted by ruurd
        Dit klopt. Dit heet dvd authoring. En kan met bijvoorbeel Adobe Encore Dvd of Avid DVD. Je kunt gewoon aangeven dat hij na het afspelen van chapter1 weer terug moet gaan naar chapter1. Suc6
        Thanks! we gaan er mee aan de slag. DVD moet nog gemaakt worden dus.... gaan we rekening mee houden.

        Met vr gr,

        Husss

        Comment

        • laserguy
          • Jun 2003
          • 2755

          #5
          Hou je er wel rekening mee dat de meeste DVD-spelers NIET gemaakt zijn voor een 24 u. regime? Als je DVD-speler een levensduur van twee maanden haalt mag je blij zijn.
          Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

          Comment

          • moderator
            Moderator
            • Apr 2001
            • 5950

            #6
            Originally posted by laserguy
            Hou je er wel rekening mee dat de meeste DVD-spelers NIET gemaakt zijn voor een 24 u. regime? Als je DVD-speler een levensduur van twee maanden haalt mag je blij zijn.
            maar voor de 40,00 euro die een simpele dvd speler vandaag de dag nog mag kosten....lijkt me dat goedkoper/sneller afschrijven dan een doosje gaffa!
            Moderator J&H Licht en Geluid Forums

            Comment

            • laserguy
              • Jun 2003
              • 2755

              #7
              aangezien dit een pro-forum is had ik het niet over budget DVD-spelers van duistere merken ...die vertrouw ik zelfs nog voor geen week (dat is eigenlijk gewoon loterij: sommigen gaan lang mee andere zijn direct defect). Ik had het over een vrij degelijke Sony van rond de 90.00,- en als dat dan voor een lange periode moet gebruikt worden is dit duurder en minder betrouwbaar (de klant vindt het ook niet leuk als het om de zoveel weken defect gaat toch ook al kost het niets?) dan een simpel VIA-moederbordje met een externe adaptor en een kleine HD waarop je je film zet. Zet er ff Linux op en je bent zeker dat je na vele maanden nog altijd een werkend/draaiend systeem hebt.
              Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

              Comment

              • deurklink

                #8
                Naast de "houdbaarheid" van de dvd speler moet je ook nog rekening houden dat een dvd niet ervan houd om lange tijd achter elkaar rond gedraaid te worden!

                Comment

                • ruurd
                  • Sep 2005
                  • 95

                  #9
                  Koop sowieso goede dvd's. Iets van Maxell o.i.d.

                  Comment

                  • Nit-Wit
                    • Feb 2005
                    • 250

                    #10
                    d'r zijn hiervoor hele mooie Harddisc players voor op de markt:



                    Harddisc player waarbij je de content alszijnde mpeg2 format opzet via FTP via 10mbit ethernet. Playlist aanmaken, of simpel tegen dat ding zeggen dat hij zijn huidige/enige filmpje forever moet loopen en je bent klaar, en nix geen gezeur met dvd's die slijten etc.

                    apparaat is 1/4 19" breed en iets van 20 cm diep en 1HE hoog.
                    "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

                    Comment

                    • laserguy
                      • Jun 2003
                      • 2755

                      #11
                      Juist!
                      Had ik over het hoofd gezien!
                      En nu je het daar toch over hebt: die bestaan ook al met geheugenkaartjes! Dus als je filmpje niet te groot is kun je dat gewoon via zo een toestel doen. Verslijt niet!
                      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

                      Comment

                      • Husss
                        • Jul 2003
                        • 220

                        #12
                        Originally posted by laserguy
                        Juist!
                        Had ik over het hoofd gezien!
                        En nu je het daar toch over hebt: die bestaan ook al met geheugenkaartjes! Dus als je filmpje niet te groot is kun je dat gewoon via zo een toestel doen. Verslijt niet!
                        En waar kun je de exemplaren met geheugenkaartjes vinden?

                        Dit zou idd een hele goede oplossing kunnen zijn.

                        Zag trouwens ook al plasma met ingeb. hdd van 80Gig
                        of met ingebouwd SD card slot. Weet alleen nog niet of deze kunnen "loopen"

                        Is dan gelijk een all in one oplossing zeg maar. Scheelt weer sjouwen

                        Comment

                        • Nit-Wit
                          • Feb 2005
                          • 250

                          #13
                          wie die dingen importeerd etc weet ik niet...

                          "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

                          Comment

                          • Gast1401081
                            • Mar 2001
                            • 7999

                            #14
                            zelfs de apple I-pod kan met een adapter video op de bus gooien, ook met een behoorlijke levensduur...

                            Comment

                            Working...