Live beelden projecteren

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • slugger
    • Jul 2006
    • 2

    Live beelden projecteren

    Hey mannen,

    Ik start binnenkort met een indoor paintball hal en nu vond ik het een leuk idee om beelden die ik in de hal maak via een projector in de kantine te tonen.

    De bedoeling is 3 camera's te plaatsen en deze beelden naar een projector te sturen.

    Ik ken hier niets van dus kan iemand mij een beetje wegwijs maken. Sinds ik hier niet meteen budget voor voorzien heb moet het toch een beetje menselijk blijven.

    Als ik het goed begrijp koop ik me 3 camera's en stuur hun signalen naar een mixer die dan alles weer naar de projetor stuurt. MAar die prijzen voor zo een mixer zijn zo hoog terwijl ik gewoon 3 verschillende beelden moet tonen (niets bewerken of zo). Het enige wat er moet gebeuren is dat de 3 beelden automatisch elke x aantal seconden veranderen.

    Iemand een voorstel welke camera, welke mixer, via pc?, welke projector?

    (een voorstel van mijn broer: 3 netwerkcamera's naar de pc en dan naar de projector ...)

    Dank u wel
    Last edited by slugger; 22-07-06, 22:49.
  • esound
    • Oct 2004
    • 193

    #2
    is een bewakingscamera set dan niet wat voor jou.

    Comment

    • Nit-Wit
      • Feb 2005
      • 250

      #3
      misschien een nog creativere oplossing:

      je neemt 3 camera's, plaatst deze achter een matrix, deze matrix (bijvoorbeeld een Extron) stuur je aan dmv een showcontrol computer. bijvoorbeeld ene pc met Medialon Manager Stage edition
      je neemt een Harddisc player (Edje harddiscplayer) en je verkoopt reclame ruimte, dit schakel je tussen de live feed door.

      zo verdien je meteen een stuk van je systeem terug.

      maar wat is je budget (en neen, kom niet met een zin zoals "zo min mogelijk" want dan kun je het beter niet doen)
      "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

      Comment

      • slugger
        • Jul 2006
        • 2

        #4
        Wel dat klinkt allemaal heel knap maar ik versta er niet veel van. Ik ben echt niet thuis in al die moeilijke namen. Als je me iets van uitleg kan geven wat zo een matrix en toestanden doet ben ik al heel gelukkig.

        Ik heb geen budget voorzien, het was een idee en naargelang de kostprijs gaan we dat toepassen. Het is dus niet dat ik een idee heb. Ik zou eerder willen vragen wat jouw toepassing zal kosten, zo kan ik bepalen of het al dan niet de investering waard is.

        Het idee om er reclame tussen te plakken vind ik anders niet slecht.

        Alvast bedankt.

        Comment

        • lucken
          • Sep 2002
          • 342

          #5
          Neem een ELCA CS8PX matrix switcher. Deze heeft een ingebouwde sequencer en kan u bepalen hoe lang en in welke volgorde elke camera (of andere video bron) dient weergegeven te worden.

          Meer info op: http://www.avl.be/elca/cs8px.htm.

          Groeten,

          Luc

          Comment

          Working...