Meerdere video outputs synchroniseren

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Caz
    • Jul 2006
    • 9

    Meerdere video outputs synchroniseren

    Voor een lowbudget theater productie moet ik meerdere projectoren gesynchroniseerd video laten projecteren. Het liefst natuurlijk op volledige resolutie. Door middel van dvd spelers sync te laten lopen? of andere ideeen?
  • sfvb
    • May 2006
    • 86

    #2
    bedoel je op meerdere schermen het zelfdee beeld?, dan kan j egewoon een multiplier kopen.

    Comment

    • Caz
      • Jul 2006
      • 9

      #3
      Nee, niet hetzelfde videobeeld.

      Bn op het volgende gestuit met googlen: http://www.dataton.com Dataton Watchout. Heb al geinformeerd naar een prijsopgaaf... maar gok dat dit niet de goedkoopste oplossing is... maar goed, een investering is ook wat waard!

      Comment

      • sfvb
        • May 2006
        • 86

        #4
        dus je wilt gewoon op meerdere schermen tegelijkertijd, verschillende beelden?

        Comment

        • Derf
          • Jul 2006
          • 12

          #5
          Originally posted by Caz
          Voor een lowbudget theater productie moet ik meerdere projectoren gesynchroniseerd video laten projecteren. Het liefst natuurlijk op volledige resolutie. Door middel van dvd spelers sync te laten lopen? of andere ideeen?
          De Maxedia Mediaserver is in staat verschillende beelden in sync te laten lopen. Je kan je video cues starten mbv dmx en timecode rondsturen over ethernet waardoor je frame per frame in sync draait.

          Het budget dat daarvoor nodig is weet ik niet goed. Je belt daarvoor het best eens naar EVDV of R&D International.

          mvg,
          Frederik

          Comment

          • MarkRombouts
            • Jan 2005
            • 1391

            #6
            Voor een lowbudget productie waar ik aan mee heb gewerkt is dit geprobeerd te bereiken door het centraal via netwerk starten van het afspelen van video op een aantal computers.

            De films stonden lokaal op de computers en via een speciaal geschreven stukje software werden deze filmpjes gestart.

            Deze werkwijze leek in eerste instantie zeer succesvol, totdat het moment daar was en het moest werken.

            Er waren allerlei problemen met de software die niet lekker draaide op de verschillende besturingssystemen van de aangesloten PC's (Win 98/XP). Ook bleek dat de verschillende PC's niet echt synchroon liepen met het afspelen van de video.

            Ik zou deze manier van werken je alleen kunnen aanraden als je kunt beschikken over het benodigde aantal snelle, gelijke PC's en de nodige tijd om het op locatie te installeren en te testen. Anders is het inhuren van een videoserver waarschijnlijk toch een stuk verstandiger.

            Om hoeveel verschillen beelden gaat het trouwens ? Twee beelden zou wellicht nog kunnen werken met een PC met multihead videokaart.

            Anders misschien een aantal gelijke DVD spelers starten met één afstandsbediening ??

            Comment

            • SmeP
              • May 2006
              • 37

              #7
              Originally posted by MarkRombouts
              Anders misschien een aantal gelijke DVD spelers starten met één afstandsbediening ??
              Als het echt om een laag budget gaat, lijkt dat me een oplossing ja, je kan het nog perfectioneren door de dvd-spelers wired met rs232 te starten.

              VJ software is meestal ook midi aan te sturen, als je dan 2 of meerdere pc's hebt is het simpel de midi door te lussen

              Comment

              Working...