4 video-uitgangen besturen en syncen . . ?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Flint
    • Aug 2006
    • 3

    4 video-uitgangen besturen en syncen . . ?

    Hallo,

    voor een theaterproduktie moet ik straks verschillende filmpjes instarten. Sommige moeten framesync lopen (iig 2 tegelijk) en ik moet ze kunnen schakelen naar de verschillende 4 videouitgangen.
    Alle videomateriaal staat bij voorkeur op een harde schijf, evt kunnen ze op dvd of dv-tape (maar dan heb ik ook nog dure players nodig)

    Bestaat hier software voor ? Of een standalone apparaat met harddisk ? Ik hoef er geen beelden mee te bewerken, de filmpjes zijn kant en klaar.

    Iemand wijze raad ?

    Alvast heel erg bedankt . . .

    Flint
  • lucken
    • Sep 2002
    • 342

    #2
    Dit is op te lossen met 2 maal Coolux Pandoras Box. De nieuwste versie is frame gesynchroniseerd. Aansturing gebeurt via dmx of via hun Mediamanager software.

    Groeten,

    Luc

    Comment

    • dh-showtechnic
      • Jun 2005
      • 139

      #3
      hallo,

      denk dat tweemaal een coolyx pandoras box een vrij dure oplossing is.
      Nieuwe mega drive in show

      Comment

      • Nit-Wit
        • Feb 2005
        • 250

        #4
        Originally posted by Flint
        Hallo,

        Of een standalone apparaat met harddisk ? Ik hoef er geen beelden mee te bewerken, de filmpjes zijn kant en klaar.


        Flint
        profile heet zo'n ding... Grassvaley geloof ik... is alleen niet binnen je budget
        "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

        Comment

        • MJ
          • Mar 2004
          • 140

          #5
          in max/msp+jitter zou je dan makkelijk kunnen maken
          wat voor beeld grootte is het? pal of 320 240 ?

          Comment

          • SmeP
            • May 2006
            • 37

            #6
            Er zijn ook minder dure oplossingen:
            -Je zou VJ software kunnen proberen met 1 pc per videouitgang, en de filmpjes tegelijk instarten met bijvoorbeel Midi

            -De professionele DVD player van pioneer (Pioneer 7300) is een heel betrouwbare player die nooit (noemenswaardig) afwijkt. Meerdere van deze DVD players kan je met RS232 aansturen, tegelijk starten dus, zelfs alle players tegelijk inschakelen met autoplay wijkt geen frame af!

            -The Edje (ff googlen) is een vrij goedkope MPEGplayer met directe video uitgang(een harddisk met video-out, netwerk in voor upload). Meerdere Edjes kan je met netwerk aansturen. 1 laptopje voor meerdere Edjes dus.

            succes ermee

            groeten Jarno

            Comment

            • Nit-Wit
              • Feb 2005
              • 250

              #7
              wat betreft The Edje (merk is Adtec), werkt prima, is nagenoeg frame nauwkeurig, met name master-slave werkt goed.

              je kunt namelijk ook het eerste Edje (de master dus) het type 1012 pakken, deze heeft een bedieningspaneeltje aan de voorkant, en de slave's worden gewoon edje 1010 (geen bedieningspaneeltje)

              eenkeer configgen met een pc, en daarna heb je deze niet meer nodig.

              content erop zetten gaat alleen via een veel te traag 10mbit ethernet. dus grote bestanden (>1.5 GB) zijn niet aan te raden omdat er ook GEEN "resume on failure" optie opzit. dus als het fout gaat dan ben je weer erg lang bezig met uploaden.
              "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

              Comment

              • Flint
                • Aug 2006
                • 3

                #8
                Ok, mensen,

                ik ga eens even op onderzoek en wat googlen, bedankt voor de tips tot zover. Het is jammer dat er geen kant-en-klare dingen voor zijn, want in wezen is het vrij eenvoudig wat ik wil en bij dat VJ-spul stikt het van de effecten die ik helemaal niet nodig heb. Maar ik zal alle tips napluizen en nog laten weten waar mijn keus op gevallen is . . . mochten er nog andere mogelijkheden zijn dan hoor ik dat graag . . .

                oan't safier bedankt

                Flint

                Comment

                • Flint
                  • Aug 2006
                  • 3

                  #9
                  oh ja,

                  nog even terugkomend op de vraag van MJ . . .
                  het gaat om PAL en het gaat om de hoogst haalbare kwaliteit DV, dat is volgens mij AVI (en dus geen Mpeg) en het wordt geprojecteerd met Mitsubishi 5900 beamer (4 stuks) van 3900 Ansilumen (kanonnen dus )

                  Iemand nog tips over de bekabeling ? Of maakt het nagenoeg niet uit. Het beeld wordt wel opgeblazen tot zo'n 4 bij 6 meter . . .

                  Flint

                  Comment

                  • G.P.Fransen
                    • Nov 2001
                    • 191

                    #10
                    4pcs met daarop VJamn en daarin de filmpjes met midi triggeren werkt ook prima, frame sync. zelfs als het een dag aan het loopen is.

                    Comment

                    Working...