Video signaal 40 meter overbruggen

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • killer-bee
    • Jun 2006
    • 37

    Video signaal 40 meter overbruggen

    Ik moet video signaal 40 meter laten overbruggen van af mn computer naar een beamer nou gebruikte ik normaal hiervoor. een gewoon tulp kabeltje maar ja die heb ik niet van 40 meter. Is het nu mogelijk om die 40 meter te overbruggen. met een XLR kabel en 2 van die converters van XLR naar TULP. of word het signaal dan crap. Want van die kabels heb ik er zat.

    Greats Bee
    [FONT=Times New Roman][FONT='Times New Roman']Problemen met mijn ABN sent maar een privé bericht.[/FONT][/FONT]
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

    #2
    Normaal gesproken zou je via bnc wel 40 meter moeten halen voor een goed videosignaal.

    Dus begin met deugdelijke bnc kabel en probeer het signaal te boosten bij je laptop.
    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

    Comment

    • 4uss
      • Aug 2005
      • 578

      #3
      Gebruik goede coax kabel van 75 Ohm, en je moet een heel eind kunnen komen. Zoals FiëstaLj al zei, een booster kan nodig zijn, omdat het signaal van de laptop misschien niet sterk genoeg is.

      Comment

      • shure-fan
        • Sep 2003
        • 1046

        #4
        ik heb voor een project weleens een laptop met tv-out gebruikt en een tulp kabel van 75 meter, ging prima merkte zelfs niks van signaal verlies. dit werdt aangesloten op een beamer

        ook tijdens diezelfde productie een videocamera aangesloten op een beamer met xlr kabels (50 meter kabel) en ook geen problemen
        Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

        Comment

        • stekelvarke
          • Dec 2004
          • 1062

          #5
          BNC zoals hierboven al aangehaald is inderdaad de meest professionele oplossing.
          exit night into LIGHT

          Comment

          • laserguy
            • Jun 2003
            • 2755

            #6
            Aangezien de topicstarter al tulp heeft om te starten is BNC naast de kwestie. De oplossing: men neme een RG59 kabel (75 Ohms) en men soldere er op een correcte manier twee deftige tulpjes aan. Probleem opgelost.
            Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

            Comment

            • stekelvarke
              • Dec 2004
              • 1062

              #7
              Voor een enkele keer misschien wel de oplossing. Maar mits je je wat meer met video gaat bezighouden zou ik overstappen op BNC.
              exit night into LIGHT

              Comment

              • Radar
                Moderator
                • Jul 2002
                • 890

                #8
                El cheapo oplossing is inderdaad gewoon 50 mtr tulp-tulp over een audio snoertje, gaat je lukken, beetje (veel) ruis in beeld maar 't werkt....
                Beetje beter beelt gaat inderdaad lukken met kabel ertussen met de juiste impedantie en helemaal lekker wordt het met de al reeds in bovenstaande reacties genoemde BNC connectoren. Blijft staan dat beeld overdracht dan nog steeds niet wil kunnen lukken, en ik ben daar door schande en schade wijs in geworden.
                Wat is nou het geval, er zijn (waren) computer kaarten met composiet video uit die het enkel en alleen maar doen als ze daadwerkelijk belast worden, en dan kan zo'n "lange lijn" roet in het eten gooien.
                Menig video kaart zegt dan "dikke lul drie bier", geen belasting, geen beeld ( ik heb het hier dan over de nederlansche video kaarten! ).
                Als je hier tegen aan loopt helpt het, en mij heeft het in iedergeval geholpen, is een weerstand van 110 Ohm in je uitgaande tulp verbinding te solderen, dome video kaart denkt dan van "Hé ik wordt belast dus ik doe het".
                Dit alles werkt ook met SVHS of hoe het ook mag heten video, dat zijn 4 draadjes en dat gaat als een speer over cat5 kabel met goeie ervaringen tot 200 mtr.
                Kortom, viedeo overdracht over meer dan 10 mtr met budget oplossingen, 't is ff klooien, maar met de juiste kenis(sen) goed te doen.
                Last edited by Radar; 01-09-06, 03:06.
                Ik doe niet aan bijgeloof.
                Dat brengt ongeluk.

                Comment

                • Stijn Vanstiphout
                  • Oct 2000
                  • 1160

                  #9
                  Ik snap de commotie niet..

                  Mits een goede bron en goede BNC-kabel houdt videosignaal het zo'n 300 meter vol.

                  mvg,
                  Stijn Vanstiphout,
                  LVL Multimedia
                  België

                  Multi camera productions | Large screen systems | Video walls | Plasma displays

                  Comment

                  • killer-bee
                    • Jun 2006
                    • 37

                    #10
                    Oke BNC word ut het moet er wel netjes uit komen te zien, en wil geen problemen krijgen als ik het opbouw dart het niet mooi is. maar gaat het ook even testen met een XLR kabel even kijken of dat ook kan.

                    Bedankt voor de hulp

                    Greats Bee
                    [FONT=Times New Roman][FONT='Times New Roman']Problemen met mijn ABN sent maar een privé bericht.[/FONT][/FONT]

                    Comment

                    • Gast1401081
                      • Mar 2001
                      • 7999

                      #11
                      BNC is een connector, volgens mij. Ook wel coax genaamd. En dus moet je sowieso al een verloopje maken, omdat ik geen laptop met bnc ken. Wel de 15p-sub-d...

                      Maar de kabel , mijne heren, daar gaat t om.

                      Comment

                      • Radar
                        Moderator
                        • Jul 2002
                        • 890

                        #12
                        Dus inderdaad niet eerts verloopje maken tulip > bnc maar gewoon de coax op de tulip solderen
                        Ik doe niet aan bijgeloof.
                        Dat brengt ongeluk.

                        Comment

                        • killer-bee
                          • Jun 2006
                          • 37

                          #13
                          Originally posted by MacGyverSounds
                          BNC is een connector, volgens mij. Ook wel coax genaamd. En dus moet je sowieso al een verloopje maken, omdat ik geen laptop met bnc ken. Wel de 15p-sub-d...

                          Maar de kabel , mijne heren, daar gaat t om.
                          Dat had ik al begrepen dat het Coax was. langleven de oude coax netwerken:P:P ik soldeer ook direct de tulp pluggen er op.
                          [FONT=Times New Roman][FONT='Times New Roman']Problemen met mijn ABN sent maar een privé bericht.[/FONT][/FONT]

                          Comment

                          • Carl
                            • Nov 2000
                            • 907

                            #14
                            Ja, leve de oude coax netwerken.........met RG 58 kabel, is 50 Ohm!
                            Niet zo'n goed idee als je wat langere afstand wil overbruggen, werkt waarschijnlijk wel, maar niet echt goed.
                            Dat geldt ook voor XLR kabel, heb ik ook al eens zien werken, idd met veel ruis en slechte kleuren, maar er was wel beeld.

                            Comment

                            • killer-bee
                              • Jun 2006
                              • 37

                              #15
                              Originally posted by Carl
                              Ja, leve de oude coax netwerken.........met RG 58 kabel, is 50 Ohm!
                              Niet zo'n goed idee als je wat langere afstand wil overbruggen, werkt waarschijnlijk wel, maar niet echt goed.
                              Dat geldt ook voor XLR kabel, heb ik ook al eens zien werken, idd met veel ruis en slechte kleuren, maar er was wel beeld.

                              Vandaar dat een vorige gebruiker al RG59 heefd gepost. Dus zo ver was ik ook al. maar heb beide getest beeld verschil is nie hiel ik heb nu de kabel al gekocht dus daar ga ik voor. als ik de kabel nog niet had had ik net zogoed de XLR kunne gebruiken. thanx voor julie hulp
                              Greats Bee
                              [FONT=Times New Roman][FONT='Times New Roman']Problemen met mijn ABN sent maar een privé bericht.[/FONT][/FONT]

                              Comment

                              Working...