Afstandsbediening beamer

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

    Afstandsbediening beamer

    Heeft iemand ervaring met het gebruik van afstandsbediening 'verlenging' bij beamers?
    Zijn zender/ontvanger doosjes waarbij je de ontvanger voor het oog van de beamer plaatst en de afstandsbediening voor het oog van de zender?

    Zijn oorspronkelijk bedoeld voor het bedienen van de videorecorder in de huiskamer vanuit je comfortabele bed...

    Ervaringen in de zin van gebruik in theater en zo?
    ( bereik, storing op draadloze systemen enz, de bruikbare merken enz.?)

    Houd me aanbevolen.........................

    Paul
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!
  • shure-fan
    • Sep 2003
    • 1046

    #2
    ik kan dit niet lekker lezen, wat is nou eigenlijk je vraag?
    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

    Comment

    • laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

      #3
      Aangezien de IR afstandsbedieningen van de meeste projectoren gewoon overgeprogrammeerd kunnen worden naar een universele en die universele gewoon via die "Wireless IR Extenders" werken moet dit dus geen probleem zijn. Voor de rest geldt wel: de LED van de ontvanger direct op het IR oog van de projector plakken want een LEDje van een paar mW kan qua IR energie niet op tegen een PAR van 500W die een ENORME IR storing uitzendt als hij gedimd wordt.
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

      Comment

      • maranta
        • Sep 2002
        • 113

        #4
        Je bedoelt dus gewoon de bekende marmitek IR verlengers die ir signaal omzetten naar rf en vica versa bij de ontvanger. Ik heb er een aantal bij klanten geplaatst en tot op heden zonder problemen. In ieder geval geen problemen in combinatie met draadloze mics.
        Voor het geld wat ze kosten zou je je kunnen afvragen of het wel wat is.
        De alternatieven (extron,cue systems etc dacht ik) kunnen veel meer, zijn ongetwijfeld beter, maar ook vele malen duurder.
        Tel wat je hebt, niet wat je mist

        Comment

        • jakkes72
          • Dec 2003
          • 1015

          #5
          Hier heb je waarschijnlijk niet veel aan, maar wellicht wel anderen die een beamer aan willen schaffen.

          Voor de kerk waar ik naar toe ga, hebik er bij de aanschaf van de 2 beamers rekening mee gehouden:
          De beamers hebben een UTP aansluiting, waarmee je de beamers aan/uit kunt zetten, bron kunt kiezen enz..
          Ook kun je instellen dat bij problemen je een mailtje krijgt.
          (filter vol, temperatuur enz..)

          Comment

          • CKrent
            • Apr 2005
            • 3

            #6
            Panasonic projectoren hebben remotes die je eventueel ook met een minijack - minijack kabel kan verbinden met de projector. Hier kan je toch al gauw enige afstand mee afleggen. Of dit bruikbaar is, hangt wel een beetje af van je opstelling.

            Comment

            • AJB
              • Jul 2003
              • 2289

              #7
              In een grote theaterproductie hebben wij voor onze Barco projectoren gebruik gemaakt van mini-jack verlenging. Als ik mij niet vergis werd dit gewoon met verloopjes aan de audio-multi geknutseld; en dat heeft altijd gewerkt...

              Suc7
              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
              ------------------------------------------------
              Arvid Buit
              Creative-Director / Artist-Manager

              Comment

              • DJP-BIM
                • Jan 2004
                • 289

                #8
                idd, waar ik stageloop hebben ze dus minijack naar xlr gesoldeerd werkt dus als een spreekwoordelijke tiet
                bimshowequipment.nl

                Comment

                • tommyikke
                  • Nov 2004
                  • 31

                  #9
                  Het antwoord is!!!:... nevoSL met een NEVOLINK en (bijv.) een linksys kastje. Het kost wat maar het is wel heeel makkelijk.

                  Greetzz TOmmyikke
                  greetzz Tommyikke

                  Comment

                  • AJB
                    • Jul 2003
                    • 2289

                    #10
                    Het antwoord is dus; Nevolink is schijnbaar duur, en minijack werkt ook... Denkt dat het antwoord DUS is; neem de beste en voordeligste optie...
                    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                    ------------------------------------------------
                    Arvid Buit
                    Creative-Director / Artist-Manager

                    Comment

                    Working...