montage programma

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sfvb
    • May 2006
    • 86

    montage programma

    ik ben op zoek naar een goed montage programma. ik gebruik nu nog pinnacle, maar ik wil graag wat meer.
    nou dacht ik :

    Adobe premiere pro 1.5 (eventueel met after effects)
    of :
    Avid Xpress Pro

    welke van die twee is volgens jullie het beste? of is er mischien nog iets anders ?
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

    #2
    Ik heb het Adobe pakket, maar ben vooral erg blij met Magix. Het Video Deluxe 2007 pakket is echt supercompleet, en werkt veel fijner dan andere programma's. Renderings zijn ook van hogere kwaliteit.

    suc7
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

    Comment

    • sfvb
      • May 2006
      • 86

      #3
      ik heb magix ook gehad. Maar dit is tog meer iets om thuis video's te monteren vind ik. maar ik heb het vooral nodig om profesionele films te maken met speciale effecten

      ( en het prijsverschil zal tog ok wel ergens in zitten)
      Last edited by sfvb; 30-09-06, 10:23.

      Comment

      • AJB
        • Jul 2003
        • 2289

        #4
        Als je echt special effects wilt maken zal dat inderdaad complexer zijn. Mijn gebruik was wel degelijk op professioneel niveau, maar het ging alleen om montage en simpele bewerkingen. Voordeel van Magix is het enorme aantal layers, en de grote library met content. Gebruikersvriendelijkheid en overzicht vind ik ook veel fijner dan bij Adobe.
        If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
        ------------------------------------------------
        Arvid Buit
        Creative-Director / Artist-Manager

        Comment

        • AH
          • Apr 2004
          • 248

          #5
          Ik ben ook zeer tevreden met Magix, werkt super eenvoudig en je kunt er ook heel leuke audio dingen mee doen.
          Anne Homan

          Comment

          • sfvb
            • May 2006
            • 86

            #6
            ik heb de demo versie van magix net eveb geprobeert, maar het is tog niet echt wat ik zoek.

            Comment

            • AJB
              • Jul 2003
              • 2289

              #7
              wat wil je precies gaan maken ? als je dat nou even verteld kunnen we beter advies geven...
              If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
              ------------------------------------------------
              Arvid Buit
              Creative-Director / Artist-Manager

              Comment

              • sfvb
                • May 2006
                • 86

                #8
                ik wil films gaan maken op proffessioneel niveau. met greenscreens,(meerdere lagen door elkaar) met meerdere camera's opnemen en dan overschakelen of door elkaar laten lopen, effecten zoals lazerzwaarden, veel layers. en 3d (tekst) effecten. en eventueel nog animaties invoegen (bv teken film figuren )

                ik hoop dat ik zo genoeg informatie heb gegeven

                ik weet dat dit met premiere kan. maar mischien is avid xpress/studio nog beter ?

                Comment

                • AJB
                  • Jul 2003
                  • 2289

                  #9
                  Final Cut Pro...
                  If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                  ------------------------------------------------
                  Arvid Buit
                  Creative-Director / Artist-Manager

                  Comment

                  • esound
                    • Oct 2004
                    • 193

                    #10
                    sony vegas werkt ook lekker

                    Comment

                    • sfvb
                      • May 2006
                      • 86

                      #11
                      Originally posted by AJB
                      Final Cut Pro...
                      die lijkt me ook wel sjiek.

                      maar kan ik die op een windows pc zetten ?

                      Comment

                      • beyma
                        • Oct 2002
                        • 1614

                        #12
                        Vergeet de huis tuin en keuken programma's, neem AVID !

                        Hoewel FCP wel een sterke tegenhanger is, maar die is alleen voor een Mac. (Avid kan wel op een Mac trouwens)
                        Als je dan toch voor Avid gaat, doe dan minstens Xpress Pro 5.0 die kan namenlijk ook HD formaat aan!

                        Alles wat jij opnoemde (croma key, multicam) zijn de sterke punten van Avid

                        Ik monteer nu omgeveer een kleine anderhalf jaar met een Avid Media Composer "adrenaline" en dat bevalt mij uitermate.
                        Ik ben begonnen met premiere 6.5 dus dat was wel een flinke overstap, maar de basis is heel simpel, alleen je moet leren om alles met je toetsenbord te doen ipv met je muis.

                        Als je de toetsen J K L plus de I O en B blind kan vinden, dan zijn dat samen met de \ de meeste gebruikte toetsen ! (en die passen precies met je rechterhand)
                        Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

                        Comment

                        • sfvb
                          • May 2006
                          • 86

                          #13
                          ik denk dat ik toch Avid Xpress neem, de filmpjes op de site laten zien wat ik wil

                          Comment

                          • beyma
                            • Oct 2002
                            • 1614

                            #14
                            Met wat voor camera('s) film je eigenlijk ? En heb je al je cromakey doek? Hoe zit het met belichting?

                            Verder kan ik je de volgende "lectuur" nog aanbevelen: het boek Avid Xpress Editing ( ISBN nummer 0-321-16221-8 )
                            Met dit boek in de hand heb ik het geleerd, samen met wat lessen van een beroeps editor. Het mooie van Avid is dat de handelingen voor elke versie het zelfde zijn, dus als je goed met Xpress overweg kan, dan kan je ook de weg vinden op bijvoorbeeld de Avid Symphonie , het verschil zit in de hoeveelheid mogenlijkheden.
                            Bij de laatste zijn die vrijwel onbegrensd, voor Xpress zul je toch nog wel wat programma's er bij moeten draaien, zoals After effects 7 , en voor je cromakey is de "ultimate key" toch net even strakker als de ingebouwde key functie in Xpress.
                            Uiteraard maak je de mooiste titels zelf met photoshop,of illustrator want de standaard templates heeft iedereen al gezien natuurlijk, je onderscheidt jezelf van de rest als je alles zelf maakt !!!
                            Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

                            Comment

                            • sfvb
                              • May 2006
                              • 86

                              #15
                              Ik zelf heb een : JVC GR-D239E video camera, een vriend van mij (de andere camera man) heeft zelf een camera maar k weet niet welke. en een croma key doek (moeten we nog uitproberen) .
                              ik heb ook al photoshop (CS2) en fireworks 8 dus die titles zijn geen probleem.
                              maar kan je die Avid symphony ook op een gewone pc zetten? volgens mij heb je dan zo'n speciaal hardware ding nodig. als het niet kan neem ik er wel after effects bij of zo.

                              Comment

                              Working...