TFT of Plasma en hoe aansturen?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • tijn
    • Oct 2003
    • 184

TFT of Plasma en hoe aansturen?

Hoi,

We gaan de acitivteiten van onze drive-in op het gebied van video uitbreiden. We beschikken reeds over een pc met arkaos, een edirol v4 en diverse camera's voor live input. De vraag is of we nu het beste kunnen gaan voor plasma of voor lcd tv's. (Projectie is voor ons geen optie met de meestal beperkte hoogte/ruimte.)
    Daarnaast zijn we er nog niet uit hoe we het aan willen sturen: via een composiet signaal of rechtstreeks vanuit de pc met een vga signaal.
    Wie kan me de juiste tips geven? Alvast bedankt.

Martijn
  • Nit-Wit
    • Feb 2005
    • 250

Ik zou voor plasma's gaan.
    en wel om onderstaande reden:

- contrast is beter, dus voor GFX is het uitermate geschikt.
    - Als de plasma zwart moet zijn, dan isi nog steeds grijs, maar niet zo wit als een zwarte LCD
    - uit een plasma komt meer licht
    - LCD ruist veel sneller dan een plasma

en ik zou je signalen lekker op data niveau houden (VGA). is een veel betere kwaliteit.

pioneer pro plasma's zijn erg goeie, ze zijn robuust, degelijk en mooi qua beeld.
    "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

Comment

• FiëstaLj
      • Oct 2000
      • 2068

Kijk eens naar mitsubishi lcd schermen. Wij gebruiken de 40" versie en deze bevallen prima. Beter dan nec en pioneer plasma schermen.
      Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• tijn
        • Oct 2003
        • 184

Ons oog was in eerste instantie gevallen op Phocus plasma schermen. Heeft iemand daar ervaring mee?

Comment

• Nit-Wit
          • Feb 2005
          • 250

Ik ken ze niet... heb je linkje ?

Comment

• tijn
            • Oct 2003
            • 184

Tuurlijk: Welkom bij Phocus Electronics

Comment

• JeroenVDV
              • Mar 2004
              • 963

Originally posted by Nit-Wit
              je signalen lekker op data niveau houden (VGA). is een veel betere kwaliteit.
              Heerlijk, VGA-kabels overal en nergens heentrekken. Composiet-signaal danwel S-video via soepel kabeltje is naar mijn mening stuk fijner te gebruiken, versterken, etc.
              Creating shows beyond Imagination

Comment

• dh-showtechnic
                • Jun 2005
                • 139

kabel

Hallo,

Wij gebruiken voor groter afstanden convertors uit de cctv wereld.
                dan gaan we over op het tcp/ip protocol en kunnen we dus gewoon over utp en hier pakken we weer een soepele kabel voor en kunnen we alle kanten op.
                aan beide kanten nog een switch en we kunnen ook het dmx signaal aan de hand van een convertor over de utp bekabeling gooien.
                deze convertors zijn iets van 200 euro p/s.
                zijn wel prijzig maar het werkt prima.
                Nieuwe mega drive in show

Comment

• Nit-Wit
                  • Feb 2005
                  • 250

Originally posted by JeroenVDV
                  Heerlijk, VGA-kabels overal en nergens heentrekken. Composiet-signaal danwel S-video via soepel kabeltje is naar mijn mening stuk fijner te gebruiken, versterken, etc.
                  onzin, moet je goede (duurdere) kabels kopen, erg lange afstanden? dan koop je vandamme RGBHV kabel met een 202interface erbij (bijvoorbeeld, je kunt ook een andere booster pakken)
                  en verdelen? nou netzoals je voor CVBS een VDA heb, zijn die er voor VGA/RGBHV ook...

en YC... dan is consumenten troep.

Comment

• Nit-Wit
                    • Feb 2005
                    • 250

Originally posted by dh-showtechnic
                    Hallo,

Wij gebruiken voor groter afstanden convertors uit de cctv wereld.
                    dan gaan we over op het tcp/ip protocol en kunnen we dus gewoon over utp en hier pakken we weer een soepele kabel voor en kunnen we alle kanten op.
                    aan beide kanten nog een switch en we kunnen ook het dmx signaal aan de hand van een convertor over de utp bekabeling gooien.
                    deze convertors zijn iets van 200 euro p/s.
                    zijn wel prijzig maar het werkt prima.
                    extron?

leuke dingen, alleen een slechte kwaliteit kabels zorgt voor artifacts. dus ben hier niet zo gecharmeerd van....

Comment

• dh-showtechnic
                      • Jun 2005
                      • 139

kabels

@ nit-wit

Valt mee hoor ik heb ze eens getest over een norm 88 kabel (cat3) met een afstand van 300 meter en het werkte nog perfect.
                      Nieuwe mega drive in show

Comment

Working...