Chamsys + Arkaos

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ralph Hees
    • Nov 2005
    • 183

    Chamsys + Arkaos

    Hallo,

    Ik gebruik Chamsys als lichtbesturing en ik wilde eens wat uitproberen met arkaos. Ik krijg Chamsys wel ingesteld dat hij de plaatjes krijgt van arkaos, maar arkaos krijgt geen art-net binnen van Chamsys. Mijn intern ip adres is "10.0.0.156", subnetmasker "255.255.255.0". Beide programma's staan op dezelfde pc en bij de dmx setup staat recieve only from uitgeschakeld.

    Wat zou niet kunnen kloppen?

    Groetjes Ralph
  • Nit-Wit
    • Feb 2005
    • 250

    #2
    Originally posted by Ralph Hees
    Hallo,

    Ik gebruik Chamsys als lichtbesturing en ik wilde eens wat uitproberen met arkaos. Ik krijg Chamsys wel ingesteld dat hij de plaatjes krijgt van arkaos, maar arkaos krijgt geen art-net binnen van Chamsys. Mijn intern ip adres is "10.0.0.156", subnetmasker "255.255.255.0". Beide programma's staan op dezelfde pc en bij de dmx setup staat recieve only from uitgeschakeld.

    Wat zou niet kunnen kloppen?

    Groetjes Ralph
    probeer eens een anders IP adres: 127.0.0.1 (dit is je localloopback adres...)
    "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

    Comment

    • Ralph Hees
      • Nov 2005
      • 183

      #3
      Ik kan mijn comps IP adres toch niet naar het localloopback linken.
      Er staat in het programma iets van 2.0.0.XXX, ik heb al geprobeert door mijn ip adres te veranderen naar 2.0.0.75, maar dat werkt ook niet.

      Comment

      • laserguy
        • Jun 2003
        • 2755

        #4
        Neen, ik denk dat nit-wit bedoelt dat je in je Arkaos of Chamsys naar je local loopback moet linken. Zeker niet het complete IP-adres van je PC (en als Windoze een beetje verstandig is laat hij dat ook niet toe).
        Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

        Comment

        • lucken
          • Sep 2002
          • 342

          #5
          Plaats u PC op een IP adres: 2.x.x.x en plaats in de ChamSys software ook hetzelfde IP adres !

          Subnet mask plaatst up op: 255.0.0.0.

          Let er wel op dat uw PC verbonden is met een netwerk, hub of ethernet switch. Zoniet is de netwerkverbinding niet actief en kan er ook geen communicatie zijn tussen Arkaos en ChamSys.

          Comment

          • Ralph Hees
            • Nov 2005
            • 183

            #6
            Originally posted by lucken
            Plaats u PC op een IP adres: 2.x.x.x en plaats in de ChamSys software ook hetzelfde IP adres !

            Subnet mask plaatst up op: 255.0.0.0.

            Let er wel op dat uw PC verbonden is met een netwerk, hub of ethernet switch. Zoniet is de netwerkverbinding niet actief en kan er ook geen communicatie zijn tussen Arkaos en ChamSys.
            Dat had ik gedaan, maar dat werkte niet.

            Comment

            • lucken
              • Sep 2002
              • 342

              #7
              - Staan de ArtNet universes identiek in ChamSys en Arkaos en geactiveerd ? Zie hiervoor bij Setup - View DMX I/O bij ChamSys
              - Staat het subnet van ArtNet bij beiden identiek ? Zie hiervoor bij Setup - View settings bij ChamSys

              Indien dit alles niet werkt, probeer eens een andere PC in het netwerk te hangen waarop een ArtNet viewer staat en kijk of de correcte ArtNet universes uitgestuurd worden

              Comment

              • Ralph Hees
                • Nov 2005
                • 183

                #8
                Bedankt lucken,

                Met wat hulp van Artnet tools is het me gelukt om de verbinding te maken. Werkt erg mooi.

                Comment

                Working...