PC naar LCDtv via Component?

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • snakeboots
    • Feb 2007
    • 8

PC naar LCDtv via Component?

Hallo, ik zit met een klein probleempje.

Ik heb pas een LCD tv gekocht, deze staat op mijn kamer. Nu wil ik daar graag mijn computer op aansluiten maar deze staat de kamer daarnaast. Nu heb ik al wat testen gedaan met mijn laptop (VGA, S-video, Composite) en alleen VGA geeft helder beeld, de rest is wazig. Nu op mijn laptop heb ik geen Component uitgangen maar op mijn beeldkaart in mijn PC wel. Nu wou ik graag weten of dit bijna zo goed beeld gaat geven als de VGA kabel? De tv staat als je door de muur zou gaan 3 meter van mijn PC af, ik moet echter een omweg maken en heb een kabel nodig van max 10meter. Maar voor een VGA kabel moet ik een groot gat in de muur maken wat ik eigenlijk niet wil. En via DVI naar HDMI is mij wat te duur, heb dan ook 10meter nodig. Ik heb geen component kabel maar wel een composite kabel, heb deze eens via een component poort aangesloten en had wel beeld, maar evenslecht als s-video en de composite poort. Nu zou dit verbeteren als ik component kabels heb?

Bedankt

Beeldkaart pc:
    Nvidia Gforce GT6600
    Poorten: Component, S-video, Composite, VGA, DVI

LCDtv:
    LG 32LER2
    Poorten: Scart, component, S-video, Composite, VGA, HDMI
    HDready
    81cm
  • LJmalcolm

als je gebruik van component maakt is de resolutie hoger als met composite. Dus het beeld is beter/scherper.

Comment

• laserguy
      • Jun 2003
      • 2755

als je gebruik van component maakt is de resolutie hoger als met composite. Dus het beeld is beter/scherper.
      Dit is dus zever.
      Als je via VGA werkt dan beschik je pas echt over de volledige resolutie (en als je dan je beeldkaart instel op de "native" resolutie van je panel dan heb je maximale beeldkwaliteit). Alle andere uitgangen (component, s-video, composiet, ...) op een beeldkaart worden door een scanconverter IC omgezet naar analoge signalen in tv-resolutie waarvan component de best mogelijke kwaliteit is. Helaas is de tv resolutie lager dan wat je scherm aankan en ten tweede zijn die scanconverter IC's niet altijd van al te beste kwaliteit.
      Om het simpel te houden: digitale schermen stuur je best aan op de resolutie van hun paneel.
      In jouw geval beste kwaliteit in volgorde:
      DVI, VGA, Component, S-video, composiet
      Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

• snakeboots
        • Feb 2007
        • 8

Originally posted by LJmalcolm
        Ik zou graag deze kopen: Hama YUV KABEL 3 RCA MANNETJE/3 RCA MANNETJE - 75 OHMS - VERGULD - 10 M test prijsvergelijking prijs vegelijken Hama YUV KABEL 3 RCA MANNETJE/3 RCA MANNETJE - 75 OHMS - VERGULD - 10 M

Component kan dacht ik toch hoge resolutie aan, of ben ik mis. Dus eigenlijk zou ik toch ongeveer hetzelfde beeld moeten hebben als VGA. Als ik met mijn laptop op google ging en deze had aangesloten op mijn TV via VGA had ik helder beeld en kon ik de klein letters goed lezen. Met composite en s-video kon ik het niet lezen, alleen de grote dingen zoals de afbeelding van google, de rest was zo goed als onleesbaar. Ik wil graag met component dat het leesbaar is. Liefst zo goed als de VGA modus. Als dit zo zou zijn bestel ik de kabel hier boven, deze is normaal toch goed voor component, niet?

Comment

• snakeboots
          • Feb 2007
          • 8

Originally posted by laserguy
          Dit is dus zever.
          Als je via VGA werkt dan beschik je pas echt over de volledige resolutie (en als je dan je beeldkaart instel op de "native" resolutie van je panel dan heb je maximale beeldkwaliteit). Alle andere uitgangen (component, s-video, composiet, ...) op een beeldkaart worden door een scanconverter IC omgezet naar analoge signalen in tv-resolutie waarvan component de best mogelijke kwaliteit is. Helaas is de tv resolutie lager dan wat je scherm aankan en ten tweede zijn die scanconverter IC's niet altijd van al te beste kwaliteit.
          Om het simpel te houden: digitale schermen stuur je best aan op de resolutie van hun paneel.
          In jouw geval beste kwaliteit in volgorde:
          DVI, VGA, Component, S-video, composiet
          Ok, denk dat ik het dan toch ga doen die Component kabel bestellen. En dan hopen dat het meevalt het beeld

Comment

• sfvb
            • May 2006
            • 86

met component haal je edht niet dezelfde kwaliteit als vga, maar als het bedoelt is voor spelletjes of video goed genoeg, maar je moet er niet kleine lettertjes mee willen lezen.

Comment

• snakeboots
              • Feb 2007
              • 8

Ok, bedankt. Ik heb de kabel besteld van 10m, voor 26euro incl verzendings kosten. Ik ga het dan eens testen en hoop dat het beeld meevalt. Het moet toch al beter zijn als S-video en Composite

Comment

• ruurd
                • Sep 2005
                • 95

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe jij component uit je pc haalt.

Comment

• snakeboots
                  • Feb 2007
                  • 8

Mijn computer is nog heel nieuw, de laatste beeldkaarten ondersteunen bijna allemaal component.

Comment

• ruurd
                    • Sep 2005
                    • 95

Wat voor een uitgang gebruik je daar dan voor?

Comment

• FiëstaLj
                      • Oct 2000
                      • 2068

Originally posted by ruurd
                      Wat voor een uitgang gebruik je daar dan voor?
                      Inderdaad meerdere nieuwe videokaarten ondersteunen component uit. Vaak ook composiet in/uit. Handige functie. Alleen de kwaliteit durf ik weinig over te zeggen.

Ik zou gewoon de vga aansluiting gebruiken.
                      Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

• snakeboots
                        • Feb 2007
                        • 8

Dit heb ik, vanonder die je de component uitgangen.

Comment

• First Impression
                          • Aug 2006
                          • 35

Google eens met VGA UTP

Succes!!!

Comment

• snakeboots
                            • Feb 2007
                            • 8

Originally posted by First Impression

Google eens met VGA UTP

Succes!!!
                            Ziet er echt goed uit, ik heb eens gekeken maar het is een beetje te duur.
                            Dit toestel kan ook mijn resolutie niet aan. Voor 10 euro meer heb je wel een draadloze VGA verzender en ontvangen maar deze is nog duurder en wil ik er op dit moment nog niet aan uitgeven. Misschien binnen een paar maanden dat ik zoiets koop. Heb mijn Component kabel al besteld en hoop toch redelijk goed beeld te hebben.

Comment

• FiëstaLj
                              • Oct 2000
                              • 2068

Vga naar rgbhv verloop en in de andere kamer weer terug ? Dan rgbhv kabel ertussen.

Dit houdt in dat je 5x een bnc connector door de muur moet krijgen. Opzich kleiner dan een vga connector. Kwaliteit van het beeld verandert niet, verloopjes kosten ook de wereld niet.
                              Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

Comment

Working...