Live Projectie Discotheek.

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JohnFok
    • Jul 2007
    • 2

Live Projectie Discotheek.

Beste mensen.

Ik heb de opdracht gekregen om het een en anders is uit te gaan zoeken.

Wat willen we:

we willen live projectie op het podium in onze truss. Nu ben ik op zoek naar een kwalitatief goeie beamer + projectiescherm van ongeveer 2 bij 2 meter met een goeie lichtobrengst.

Langs het projectiescherm moet een soort "truss" constructie komen, iemand enig idee waar ik dat kan vinden op internet.

Daarnaast willen we clips kunnen projecteren op het projectiescherm, en live beelden uit de zaal kunnen maken met ongever 2 simpele camera's en een simple videomixer met mogelijkheid van het aansluiten van een dvd speler.

* wat zijn de extra mogelijkheden bij het aanschaffen van een vj software?

* budget 4,500 a 5.000,- euro.

Bedankt alvast.
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

trussconstructie is heel eenvoudig:

je neemt hiervoor gewoon steptruss ook wel laddertruss genoemd. hievan boetseer je met vier hoeken een vierkant.
    met elastieken en projectiedoek hang je hiertussen een projectiescherm

voor verschillende soorten doek kun je kijken op ShowTex - inventive showbiz textiles & draperies
    je kan kiezen voor verschillede doeken waarop je van voor en en achter kan projecteren, afhankelijk van de opstelling ide jullie kwijtkunnen.

Wij hebben hier NEC en Hitachi Beamers welke mij allebei goed bevallen.
    lichtopbrengst is wel iets dat je in de gaten moet houden. afhankelijk van de projectieafstand, de verduistering van je zaal en je projectieformaat zul je je een beamer moeten laten adviseren.
    echter is je budget erg klein, dus in ben bang dat je hiermee toch we een beetje in de knoop raakt

mixers en camera's zijn hier mensen die er veel meer vanaf weten dan ik en ik laat hen dus graag hierover verder debatteren, maar ik knijp hem wel een beetje of dit met jou budget allemaal mogelijk is..
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

Comment

• EvertS
      • Jul 2007
      • 9

Voor de videomixer is het wel belangrijk of je ook computerbeelden(VGA) wilt kunnen projecteren, of dat je alleen composiet of vergelijkbaar wilt gebruiken.

In het eerste geval heb je wat uitgebreidere spullen nodig.

Comment

• Robin.vd.Have
        • Nov 2005
        • 165

Met die 5000,- euro ga je het niet redden.
        Ik ga ervan uit dat er op het podium / in de zaal ook rook gebruikt gaat worden ? Ik denk toch dat je wel minstens op 7500 a.l. moet gaan zitten. misschien nog wel op 10k. wil je er echt een mooi plaatje met je "donkere"live beelden op kunnen zetten.

Ga je hiervoor heb je je budget al opgebruikt / overschreden.
        Dan hebben we het nog niet gehad over een scherm met trussframe, camera's / video mixer en bekabeling en rigging.

Ik denk toch dat je nog even met de financiele man om de tafel moet ...

M.V.G

Comment

• AJB
          • Jul 2003
          • 2289

Er zijn 2 opties: de optie die uitgaat van het budget, en 1tje die uitgaat van kwaliteit:

Budget:
          - Beamer van Mitsubishi (ongeveer 2000 euri) LCD beamer
          - Schermpje van Showtec
          - ARKAOS/Numark paneel en software voor o.a. livebeelden en content
          Dan red je het prima met je 5 mille. Wel een optie die erg knullig is.

Kwaliteit:
          - DLP Beamer (Sanyo, Barco, NEC, whatever) 5000 Ansi lumen is voor 2x2 prima
          - Scherm van goede kwaliteit (kost ongeveer 800 euro)
          - Truss (Prolyte) zul je voor mooie 3-hoekstruss (ladder is lelijk) geschat ook zo'n 2000/2500 kwijt zijn
          - Mediaserver met goeie hardware e.d. moet je rekenen (in geval van MA-Video en hardware) op zo'n 8500,- voor 1 kanaal uitsturing.

Live cams: vergis je niet, hoe goedkoper het cammetje, hoe lulliger het beeld. Donkerte is belangrijk, evenals contrast. Sanyo heeft ook erg mooie camera's voor die toepassingen, net als Bosch.
          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
          ------------------------------------------------
          Arvid Buit
          Creative-Director / Artist-Manager

Comment

• JohnFok
            • Jul 2007
            • 2

Mensen, bedankt voor jullie reacties op mijn vraag!
            ik ben in ieder geval een stuk wijzer geworden.

En imiddels de mogelijkheden neergelegd bij de man die er over gaat.

Comment

Working...