Media Servers

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TristanAV
    • Aug 2007
    • 32

    Media Servers

    Op dit moment gebruik ik voor diverse shows 4 media servers met Arkaos DMX (en Arkaos NUVJ voor de vj verhuur), Nu ben ik op zoek naar wat anders voor erbij.
    Maar ik weet niet welke.

    Wat gebruiken jullie?
    Ik heb gekeken naar Catalyst Maxedia Axon Pandora`s en zelfs Imago Mediasynth.

    Welke gebruiken jullie? welke zijn makelijk bij te huren?
    En prijzen ik weet dat een Maxedia Pro me echt een vermogen kost, maar kosten de andere opties?

    Zijn er nog zaken waar ik zeker rekening mee moet houden?

    (Ik gebruk 4 servers op dit moment voor 4 of 6 schermen, ik gebruik weinig effecten alleen de mask functies en het simpel weg instarten van filmpjes (soms met een camera regie setje erbij, dus Composite in is nodig))
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

    #2
    MA Video : MA Lighting: Home
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

    Comment

    • kristofb
      • Sep 2006
      • 91

      #3
      kijk zeker ook eens voor het systeem van coolux de pandoras box. goed systeem en vberkrijgbaar in verschillende prijsclasses

      ik weet enkel dat je er in belgië terecht kunt bij Audio Visual Lighting

      Comment

      • stekelvarke
        • Dec 2004
        • 1062

        #4
        nog een alternatief: green hippo.
        exit night into LIGHT

        Comment

        • TristanAV
          • Aug 2007
          • 32

          #5
          Mischien stelde ik de vraag onduidelijk.

          Welke servers zijn een beetje de standaard servers, de genoemde (maxedia pandoras catalyst) kom ik eigenlijk alleen op locaties tegen. Van MA en Hypnotyzer wist ik dat ze bestonden. maar nog nooit tegen gekomen.

          Maar welke zijn de meer standaard?

          Maxedia? of Axon etc..

          Wat kosten deze systemen gemiddeld? ik weet alleen de prijs van de Maxedia.

          Comment

          • MJ
            • Mar 2004
            • 140

            #6
            Maar welke zijn de meer standaard?
            waarom zoeken naar "de standaard" ? is dat niet subjectief ?
            net als met lichttafels

            kijk ook eens naar zelf maken. zelf gebruik in max/msp/jitter en een lanbox
            voor elk project een op maat gemaakt systeem.

            die arkaos is een prima "standaard" mits je de tunnel effecten niet te veel gebruikt...

            Comment

            • Nit-Wit
              • Feb 2005
              • 250

              #7
              Originally posted by kristofb
              kijk zeker ook eens voor het systeem van coolux de pandoras box. goed systeem en vberkrijgbaar in verschillende prijsclasses

              ik weet enkel dat je er in belgië terecht kunt bij Audio Visual Lighting

              ik zal m'n geld niet inzetten op een pandora, ding doet nogal vreemd met DVI-D apparaten die geen EDID info geven, en dat is toch best lastig voor toepassingen in de AV-wereld waarbij je NIET wilt dat een apparaat verteld tegen je video-doos wat voor resolutie hij uit moet sturen.

              voorbeeld van een apparaat dat geen/crappy EDID wegstuurd: Barco Digitizer
              "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

              Comment

              • kristofb
                • Sep 2006
                • 91

                #8
                voor mij werkt hij goed

                Comment

                • TristanAV
                  • Aug 2007
                  • 32

                  #9
                  Okè ik heb besloten om voor catalyst te kijken en SGm mediasynth.
                  Kan iemand mij toevallig wat bruto prijsjes geeven? En Pandoras blijft toch interresant wie importeerd die?

                  Comment

                  • Nit-Wit
                    • Feb 2005
                    • 250

                    #10
                    Originally posted by TristanAV
                    Okè ik heb besloten om voor catalyst te kijken en SGm mediasynth.
                    Kan iemand mij toevallig wat bruto prijsjes geeven? En Pandoras blijft toch interresant wie importeerd die?
                    in Nederland? ik weet niet zeker, maar ik denk dat Tenfeet veel voor je kan betekenen.

                    tenfeet Online
                    "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

                    Comment

                    • lucken
                      • Sep 2002
                      • 342

                      #11
                      Originally posted by Nit-Wit
                      ik zal m'n geld niet inzetten op een pandora, ding doet nogal vreemd met DVI-D apparaten die geen EDID info geven, en dat is toch best lastig voor toepassingen in de AV-wereld waarbij je NIET wilt dat een apparaat verteld tegen je video-doos wat voor resolutie hij uit moet sturen.

                      voorbeeld van een apparaat dat geen/crappy EDID wegstuurd: Barco Digitizer
                      Pandora maakt toch gebruik van standaard garphics cards en EDID al of niet kan aan of uit geplaatst worden op de graphics card.

                      Comment

                      • Steve89
                        • Dec 2005
                        • 120

                        #12
                        Wij hebben bij Tenfeet idd de Pandora staan.
                        Ook hebben wij sinds kort de Hippotizer van Green Hippo.
                        Die zijn nu al gelijk met Ciske op tour.

                        P.s. de website is: tenfeet Online.

                        Comment

                        Working...