Ledwal Dit geloof je niet

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • TristanAV
    • Aug 2007
    • 32

    #16
    Maar laten we het er bij houden dat de DMT ledjes als effect waren bedoeld en niet highress. Want een ding is zeker voor highress gebruik haal je het niet met een pp van 40mm.
    En het is ook zeker niet te vergelijken met Barco of lighthouse (alleen de prijs al) maar daar waren de panelen ook niet voor.

    Comment

    • Lennartsound
      • Dec 2006
      • 269

      #17
      Daar ben ik het wel mee eens. Ik vind het overigens eigenlijk stuk leuker als iemand met een lowres produktje toch een vette show neerzet dan dat er met een superduur ding eigenliljk niets gedaan wordt. Helaas gebuerd dat maar al te vaak. Een mooie Full HD 103" Plasma en er dan een foto op laten zien ??? Hang dan een poster op! Dan heb ik liever een goedkoop stel Led Lampjes die een beetje leuk van kleur veranderen....

      Comment

      • Nit-Wit
        • Feb 2005
        • 250

        #18
        Originally posted by Lennartsound
        Daar ben ik het wel mee eens. Ik vind het overigens eigenlijk stuk leuker als iemand met een lowres produktje toch een vette show neerzet dan dat er met een superduur ding eigenliljk niets gedaan wordt. Helaas gebuerd dat maar al te vaak. Een mooie Full HD 103" Plasma en er dan een foto op laten zien ??? Hang dan een poster op! Dan heb ik liever een goedkoop stel Led Lampjes die een beetje leuk van kleur veranderen....
        het is helaas inderdaad zo dat men tegenwoordig totaal het doel voorbij schiet.

        En voor die mooie led lampjes hebben we tegenwoordig Mitrix he

        Wat alleen weer blijkt uit dit topic is het feit dat je niet kritisch mag kijken naar goedkopere producten.....
        "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

        Comment

        • Robin.vd.Have
          • Nov 2005
          • 165

          #19
          Ik denk dat je niet het product moet vergelijken met een Barco of Mitsubishi. Dat is het zogenaamde appels met peren vergelijken. Tuurlijk ziet dat er niet uit. Tuurlijk is het geen gezicht als je daar een live feed op gaat weergeven.

          Maar bekijk nu eens de kosten van zo'n schermpje van DMT en wat je er dan als effect mee kunt bereiken. Dan kan het toch ineens wel een leuk product zijn. Als je als drive-in shotje een paar van die panels mee hebt kan het echt wel een toevoeging zijn, evenals op bijvoorbeeld een dance feestje o.i.d.

          Je moet kijken naar waar het toegepast zou kunnen worden en daar je vergelijking op trekken. Een Hi res module kan je niet vergelijken met die product en dat moet je dus ook niet doen.

          Comment

          • Nit-Wit
            • Feb 2005
            • 250

            #20
            Originally posted by Robin.vd.Have
            Ik denk dat je niet het product moet vergelijken met een Barco of Mitsubishi. Dat is het zogenaamde appels met peren vergelijken. Tuurlijk ziet dat er niet uit. Tuurlijk is het geen gezicht als je daar een live feed op gaat weergeven.

            Maar bekijk nu eens de kosten van zo'n schermpje van DMT en wat je er dan als effect mee kunt bereiken. Dan kan het toch ineens wel een leuk product zijn. Als je als drive-in shotje een paar van die panels mee hebt kan het echt wel een toevoeging zijn, evenals op bijvoorbeeld een dance feestje o.i.d.

            Je moet kijken naar waar het toegepast zou kunnen worden en daar je vergelijking op trekken. Een Hi res module kan je niet vergelijken met die product en dat moet je dus ook niet doen.
            vanuit een technisch oogpunt ben ik dit met je eens.
            Nu is het zo dat het bij event organisers om euries draait, wat je gaat krijgen is dat men eenmaal een goedkoop dmt ding huurt, en vervolgens voor het zelfde geld een jaar later een Barco wilt hebben
            veel mensen begrijpen de reden niet waarom producten soms duur zijn.
            ook zien ze vaak _gehinderd door kennis van zaken_ het verschil niet tussen wall X en Y

            simpel voorbeeld:
            ik zat gister te zappen op tv, toen zag ik een stukje van het WK (?) hockey, in een snel shot zag je ook een LED-wall staan, even later kwam dit ding beter in beeld bij een interview, wat bleek: het veld op dat scherm was blauw... vreemd, het veld is toch echt groen. In het echt ziet het er misschien wel groen uit, maar niet zo groen als het veld in werkelijkheid is.
            Mijn bescheiden mening is dat je je eigen als event-organiser voor l*l zet met zo'n goedkope(?) wand.
            het zag er werkelijk NIET uit.
            Het type wand is mij niet bekend, gezien de constructie (het frame) wat er omzat leek het op een of ander italiaans ding.
            Nu moet ik meteen erbij zeggen dat als je onvoldoende kennis van een Barco hebt, dan kun je ook behoorlijk je plaatje lelijk maken/verzieken.
            Last edited by Nit-Wit; 26-08-07, 13:54.
            "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

            Comment

            • moderator
              Moderator
              • Apr 2001
              • 5950

              #21
              Dus: je zat dameshockey te kijken ene je zat naar een LEDscherm langs het veld te kijken....boy, jij hebt een hoop lekkers gemist
              Moderator J&H Licht en Geluid Forums

              Comment

              • Nit-Wit
                • Feb 2005
                • 250

                #22
                Originally posted by moderator
                Dus: je zat dameshockey te kijken ene je zat naar een LEDscherm langs het veld te kijken....boy, jij hebt een hoop lekkers gemist



                ik ben van mening dat minder relevante informatie achterwege gelaten kon worden

                en trouwens: wie post er achter de nick "moderator" erg duidelijk zo... anoniem...
                "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

                Comment

                • moderator
                  Moderator
                  • Apr 2001
                  • 5950

                  #23
                  moderator is een hockeyliefhebber, dat mag duidelijk zijn.
                  ter info: die schermen zijn niet de enige budget keuze van de toernooiorganisatie van dit EK!
                  Moderator J&H Licht en Geluid Forums

                  Comment

                  Working...