eenvoudige projectie

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kloodle
    • Aug 2007
    • 4

eenvoudige projectie

[LEFT]hai,

kan iemand mij zeggen wat mogelijk is voor m'n projectie met hulp van het onderstaande apparaat?
    monitor switch - vga monitor switch, 2-way.

ik moet namelijk de onderstaande projectie kunnen doen
    2 pc's op een beamer aansluiten, en telkens kunnen wisselen van pc zonder dat men kan merken op de beamer dat er gewisseld wordt van pc (dus geen blauw scherm verkrijgen waarbij de beamer een nieuwe invoer zoekt!)
    maar tegelijkertijd op beide pc's kunnen blijven werken (een kvm switch is geen optie omdat ik dan maar op 1 pc tegelijk kan werken)
    ook moet ik ten allen tijde hetgeen gebeurd op de pc's kunnen volgen op een monitor! het onderstaande schema geeft misschien meer duidelijkheid.

thx in advance
    [/LEFT]
  • EvertS
    • Jul 2007
    • 9

Dit is een bekend probleem. Hoe eenvoudig deze opstelling ook lijkt, er is bijna geen betrouwbare oplossing om dit goed te kunnen doen.

Het probleem zit hem in het feit dat een beamer bij een onderbreking van het signaal vaak gaat zoeken naar een nieuw signaal of een blauw beeld geeft. Nu kan je beamers soms wel instellen dat ze dit heel subtiel doen, maar als je met verschillende beamers werkt kan je hier niet zeker van zijn.

Er zijn professionele scalers die vloeiend tussen 2 VGA signalen kunnen schakelen, meestal wordt er hiervoor door het schakelapparaat een heel nieuw beeld opgebouwd.

Voorbeelden zijn:
    Smart fade
    Presentation switcher/scaler

Maar deze oplossingen zijn wel een stuk duurder dan het kastje dat je nu gebruikt.

Een werkbaar alternatief is het vooraf testen van enkele beamers en degene gebruiken die het meest subtiel reageert op het schakelen. Enkele insteltips:
    - kies indien mogelijk een zwart tussenbeeld ipv blauw
    - zet automatisch zoeken naar input uit
    - gebruike een schakelkastje dat snel kan schakelen, bij voorkeur een digitaal kastje.
    Last edited by EvertS; 21-08-07, 14:02.

Comment

• lucken
      • Sep 2002
      • 342

Een VGA switcher is hier de oplossing of een VGA Matrix switcher, dan hebt u de VGA splitters zelf niet nodig.

Een goed VGA swicher (4 in 1 out) begint brutto vanaf 689 euro excl. BTW
      Een goede Matrix VGA switcher (4 in 5 out) begint brutto vanaf 1456 euro excl. BTW

Comment

• Lennartsound
        • Dec 2006
        • 269

Dit is hoe veel grote presentaties gedaan worden. Het apparaat dat je daar voor nodig hebt is een "seamless switcher" Die heb je in verschillende klasses. Het mooiste is een systeem als Encore of Vista. Maar je hebt ook goedkopere (en simpelere oplossingen) Wij hebben b.v. veel Folsom (Barco) Presentation Pro's, een simpel en betaalbaar ding dat doet wat het moet doen. Je kan er zelfs mee wipen. Je kan 'm zo huren voor een dagje of kopen voor een ruim 3000 euro (uit m'n hoofd) Je hebt ook wel nog simpelere dingetjes zoals een kastje van Extron. Dat schakelt echter alleen maar.

Comment

• kloodle
          • Aug 2007
          • 4

Originally posted by EvertS
          Een werkbaar alternatief is het vooraf testen van enkele beamers en degene gebruiken die het meest subtiel reageert op het schakelen. Enkele insteltips:
          - kies indien mogelijk een zwart tussenbeeld ipv blauw
          - zet automatisch zoeken naar input uit
          - gebruike een schakelkastje dat snel kan schakelen, bij voorkeur een digitaal kastje.
          @ EvertS
          ik denk dat ik het met jouw werkbaar alternatief zal moeten stellen.
          het is nu eenmaal een low-budget projectie en hoge eisen kunnen daar inderdaad niet van verwacht worden.

jouw eerste 2 tips zal ik uitzoeken.
          ben nu bezig te zoeken naar jouw 3e tip, een digitaal schakelkastje, maar heb niet direct resultaat
          tips waar ik dat kan vinden? en tegen welke prijs ongeveer?
          mocht je een directe url hebben, zou het handig meegenomen zijn

thx a lot

Comment

• Whitefarmer
            • Oct 2003
            • 1244

Beste Koodle,

Lukt het niet met een pioneer cd-vs33?
            Dit is eigenlijk gemaakt voor in de auto, maar werkt natuurlijk ook gewoon stationair.

Het is een 3 in / 3 uit matrix, dus elke ingang is apart naar elke van de drie uitgangen te switchen.
            deze gebruik ikzelf om (composiet) videosignaal te switchen bij een dubbele dvd-speler voor karaoke doeleinden MET MONITORING, ook met beamers!

Voorwaarde is natuurlijk dat de PC's over een video out beschikken.

kosten nog geen Euro 200,- incl BTW!

Succes
            Groeten John
            ps. Zou je je profiel in willen vullen, dat vinden we prettig hier op het forum (ook 'display age')
            Gedaan?! .... oowh Okee, bedankt!

Comment

• kloodle
              • Aug 2007
              • 4

de projectie zit dus als volgt in elkaar.
              2 mensen lopen rond in de fuifzaal en trekken foto's en komen die om het kwartier bij mij binnenbrengen om te laten projecteren (afwisselend met promotiefilmpjes van de fuifsponsers)

na wat verder gezocht te hebben zou arKaos meer iets voor ons zijn.
              via de trial versie mogen we 21 dagen proberen, genoeg voor de fuif en enkele dagen voordien al eens mee te spelen

dan kunnen we telkens onze foto's in een korte filmpje gieten en via arKaos laten afspelen, en als dit aanslaat op onze fuif dan zal er volgend jaar zeker een redelijk budget voorzien worden en kunnen we iets professioneler te werk gaan

toch bedankt voor al jullie reacties

kloodle

Comment

• kloodle
                • Aug 2007
                • 4

weet iemand trouwens hoe het zit met sabam op het vlak van trial-versies van programma's?

we zullen dus de trial-versie van arkaos gebruiken voor de fuif (een commerciƫle activiteit dus...). Is dat wettelijk toegestaan?

Comment

• TristanAV
                  • Aug 2007
                  • 32

Het zal vast in the read me files staan of bij de voorwaarden wanneer je het instaleerd.
                  Maar of ze dit kunnen controleren lijkt me niet echt.

Comment

• laserguy
                    • Jun 2003
                    • 2755

Sabam houdt zich gelukkig niet bezig met software... daar heb je de BSA voor maar ik heb die nog nooit op producties weten binnenvallen... houden meer van kantoren.
                    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

Comment

Working...