Video naar DMX

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • NiTRO
    • Sep 2002
    • 677

    Video naar DMX

    Ok, even een vraagje. Ik ben opzoek naar een systeem dat de kleuren uit een video signaal kan vertalen naar een dmx signaal. Zie het als een groot Philips Ambi Light systeem.

    Ik heb aardig wat specs op verschillende sites gelezen maar kan niet echt een geschikt systeem vinden.

    Bestaat er een losse "doos" waarin ik een video signaal kan voeren en die deze dan omzet in een dmx signaal, uiteraard met een stukje software erbij. Ik wil voornamelijk washlights meekleuren met een video signaal. Niet zozeer led panelen die op dmx werken, als video wand gaan gebruiken.
  • AJB
    • Jul 2003
    • 2289

    #2
    Je kunt dit doen met de pixelmapping van MA Video, en er zijn ongetwijfeld nog een aantal systemen die dit kunnen. Voordeel van MA Video is de combi met de lichttafel, die de dmx zal uitsturen, maar tevens control zal bieden over je lampen. Kleurtjes kun je laten meelopen, maar je zult ze ook willen positioneren...

    suc7
    If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
    ------------------------------------------------
    Arvid Buit
    Creative-Director / Artist-Manager

    Comment

    • NiTRO
      • Sep 2002
      • 677

      #3
      mogen wij U bedanken voor het snelle antwoord !

      Comment

      • JeroenVDV
        • Mar 2004
        • 963

        #4
        Originally posted by AJB
        Je kunt dit doen met de pixelmapping van MA Video, en er zijn ongetwijfeld nog een aantal systemen die dit kunnen. Voordeel van MA Video is de combi met de lichttafel, die de dmx zal uitsturen, maar tevens control zal bieden over je lampen. Kleurtjes kun je laten meelopen, maar je zult ze ook willen positioneren...

        suc7
        Kan MA Video behalve het mappen van alle heads op 1 of meerdere pixels van een videosignaal, ook de AmbiLight-achtige functie van het berekenen van de overheersende/gemiddelde kleur van het videosignaal?
        Creating shows beyond Imagination

        Comment

        • lucken
          • Sep 2002
          • 342

          #5
          De Coolux Pandoras Box Matrixplayer kan ook pixels omzetten naar DMX. U kopt de software en installeert deze op een PC.

          Deze kan ook werken zonder lichttafel (stand-alone) dus.

          Groeten, Luc

          Comment

          • JeroenVDV
            • Mar 2004
            • 963

            #6
            Originally posted by lucken
            De Coolux Pandoras Box Matrixplayer kan ook pixels omzetten naar DMX. U kopt de software en installeert deze op een PC.
            Pixels omzetten naar DMX ("ordinaire" pixelmapping) is iets anders dan AmbiLight-achtige functies. Kan Pandoras Box Matrixplayer ook de gemiddelde/overheersende kleur van een videosignaal realtime berekenen en gebruiken?
            Creating shows beyond Imagination

            Comment

            • DeMennooos
              • Aug 2000
              • 1416

              #7
              Momenteel hebben wij een tweetal projecten lopen waarbij een groot aantal LED strips op vaste locaties gaat worden aangestuurd met behulp van een daarvoor aangepaste versie van PixelDrive.

              De input zijn promofilms die ook op Plasma schermen in de ruimtes vertoond worden. De LEDs kleuren daarbij de wanden gelijk aan het video beeld op basis van een aantal geselecteerde pixels binnen de promofilms.
              Greetz,

              DeMennooos

              Stagehands are the infantry of show business

              Comment

              • lucken
                • Sep 2002
                • 342

                #8
                Originally posted by JeroenVDV
                Pixels omzetten naar DMX ("ordinaire" pixelmapping) is iets anders dan AmbiLight-achtige functies. Kan Pandoras Box Matrixplayer ook de gemiddelde/overheersende kleur van een videosignaal realtime berekenen en gebruiken?
                Gemiddelde overheersende kleur omzetten: neen dat kan hij niet, maar dit kan ook niet MA of ook niet met Pixeldrive.

                Comment

                • TristanAV
                  • Aug 2007
                  • 32

                  #9
                  Is er naast de genoemde van pandoras/ma/maxedia een betere optie die dit wel kan dan?

                  Mr. Phillips bellen en vragen of je de chip mag hebben lijkt me ook niet echt een optie.

                  Comment

                  • sparky
                    • Apr 2002
                    • 2104

                    #10
                    Ik weet eigenlijk weinig van licht en mijn videokennis gaat ook niet al te ver maar... Is het niet mogelijk om met een scanconverter oid extreem ver terug te scalen? bij voorkeur tot 1 pixel? En dit dan vervolgens te combineren met 1 van de bovengenoemde opties?

                    Mij niet afschieten als ik iets stoms zegt, ik ben een rancuneus mens en kom je vast nog wel eens tegen
                    Here today - Gone tomorrow <<<>>> gekte is een uitzondering bij individuen maar een regel bij groepen.

                    Comment

                    • AJB
                      • Jul 2003
                      • 2289

                      #11
                      Jeroen: hij vraagt niet om Philips Ambi Light, maar om video naar DMX (ALSWARE HET PHILIPS AMBILIGHT)

                      Uiteraard kun je dit niet precies nadoen, dan moet je gewoon ambilight kopen ... Het gaat om de vraag of je bepaalde pixeldelen uit je videobeeld kunt omzetten naar dmx input voor je kleurenmix op moving heads. En JA dat kan...

                      Eerst lezen, dan babbelen...
                      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                      ------------------------------------------------
                      Arvid Buit
                      Creative-Director / Artist-Manager

                      Comment

                      • LJ Gerrit
                        • Apr 2002
                        • 479

                        #12
                        Originally posted by NiTRO
                        Ok, even een vraagje. Ik ben opzoek naar een systeem dat de kleuren uit een video signaal kan vertalen naar een dmx signaal. Zie het als een groot Philips Ambi Light systeem.

                        Ik heb aardig wat specs op verschillende sites gelezen maar kan niet echt een geschikt systeem vinden.

                        Bestaat er een losse "doos" waarin ik een video signaal kan voeren en die deze dan omzet in een dmx signaal, uiteraard met een stukje software erbij. Ik wil voornamelijk washlights meekleuren met een video signaal. Niet zozeer led panelen die op dmx werken, als video wand gaan gebruiken.
                        Zoek je dit misschien?
                        A-R-E DMX PRO : WWW.A-R-E.nl, Ambient Reality Effects

                        Ik weet niet precies hoe het werkt, maar op de site moet wel een oplossing te vinden zijn.
                        Ik kreeg deze tip ook ooit eens, ik hoor het wel.
                        ------------------------------------------------
                        Without colour, there is no perception
                        ------------------------------------------------
                        MvG

                        Gerrit Schottert
                        Controllux

                        Comment

                        • AJB
                          • Jul 2003
                          • 2289

                          #13
                          Volgens mij slaat Gerrit hier de spijker op zijn kop... Dit kon wel eens je oplossing zijn En nog spotgoedkoop ook!
                          If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
                          ------------------------------------------------
                          Arvid Buit
                          Creative-Director / Artist-Manager

                          Comment

                          Working...