VJ programma + geluid aan videospoor

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • denkertje
    • Sep 2007
    • 1

    VJ programma + geluid aan videospoor

    Graag zou ik bij mijn voorstelling video gebruiken precies zoals het in resolume kan, dus ik wil een aantal videootjes aan wat toesten op mn keyboard geknoopt hebben. Waarbij ik soms hard van de eene in de andere video wil springen en soms wil faden. Alleen nu wil ik het geluid wat aan mn animaties zit ook meespeelt. Voor dit project is voor de software en de laptop samen ongeveer 1000 euro . Niet heel ruim dus.


    Weet iemand hier een goed programma voor? Liefts voor pc

    Alvast veel dank
    Denkertje
  • Mattheusvz
    • Jun 2007
    • 107

    #2
    Ik heb ooit eens voor de fun "gespeeld" met Arkaos. Dit stukje software is aan te sturen via midi (heb ik overigens geen ervaring verder mee..) Volgens mij zou je hier dergelijke trucjes kunnen doen.

    Comment

    • TristanAV
      • Aug 2007
      • 32

      #3
      kijk voor Arkaos op ArKaos - Interactive Visual Technologies daar kun je de midi variant downloaden. en aan je toetsenbord koppelen.

      het is goedkoop.

      Comment

      • Stoney3K
        • Sep 2007
        • 1399

        #4
        Originally posted by TristanAV
        kijk voor Arkaos op ArKaos - Interactive Visual Technologies daar kun je de midi variant downloaden. en aan je toetsenbord koppelen.

        het is goedkoop.
        Arkaos MIDI edition is 279 euro t.o.v. Resolume die 229 euro kost.

        De Arkaos trial werkt overigens maar 21 dagen, de Resolume trial versie kun je onbeperkt mee blijven prutsen, wel met een watermerk. (Of Resolume het geluid ook meedoet weet ik nou net niet, kan zijn dat Arkaos dat weer wel doet)

        Met een redelijk model laptop (om en nabij 600-700 euro, Intel Pentium Dual Core) en Resolume heb je nog een dikke 100 euro over voor een USB-MIDI interface. Moet te doen zijn toch?

        Overigens is die 229 euro het geld niet voor Resolume, en het schijnt toch een beetje de standaard te zijn onder de VJ's. Misschien dat ik er ook eens mee ga spelen.
        First make it work, then make it look pretty!

        Comment

        Working...