Animatie LED-gordijn

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Maxim
    • Sep 2007
    • 4

    Animatie LED-gordijn

    Hallo,

    wij voeren dit jaar een show op in de kortrijkse schouwburg, en we willen graag een LED-gordijn huren zoals in dit filmpje:
    YouTube - Clouseau - Vonken en vuur (Braveau Clouseau - VTM)
    weet iemand waar in België men dit soort gordijnen verhuurt?

    Alvast bedankt,

    Maxim
  • lucken
    • Sep 2002
    • 342

    #2
    Ledgordijnen zijn te huur bij Showtex in Antwerpen.

    Groeten,

    Luc

    Comment

    • beyma
      • Oct 2002
      • 1614

      #3
      Dat zijn geen gordijnen , maar led panelen, je zou het wel met led gordijnen kunnen nabootsen alleen blijven die -meestal- maar 1 kleur.....

      Kijk eens bij Lichtkrant - Daylight Led Displays
      Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

      Comment

      • Mathijs
        Moderator
        • Aug 2002
        • 1353

        #4
        Bij Night off the Proms in Ahoy hadden ze een LED gordijn.
        Hier werden animaties op vertoond. Zag er erg goed uit.
        Waar het vandaag komt... Geen idee. Techniek kwam bij EML vandaag.
        Misschien kunnen zij het leveren.

        Comment

        • Maxim
          • Sep 2007
          • 4

          #5
          Het zijn inderdaad gordijnen, net zoals op de vertigo-tour van u2 (die waren wel huge), bedankt voor de reacties in elk geval!

          Comment

          • BlueConfig
            • Aug 2005
            • 138

            #6
            mag ik vragen voor welk evenement dit is ... dan kom ik zeker eens kijken .


            Volgens mij maak je het meeste kans bij ShowTex - inventive showbiz textiles & draperies.

            Ook is art of confusion mss de moeite waard om es te checken...
            Greets,
            BLue CoNFiG

            Comment

            • Upgrading your system
              • May 2003
              • 1684

              #7
              Showtex heeft deze liggen, zitten in antwerpen en ik kom voornamelijk in bussum.
              Dit bedrijf heeft de gekste dingen op het gebied van showtextile.

              spiegelgordijnen, projectiedoeken stretch handel.. je ka het zo gek niet verzinnen
              Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

              Comment

              • beyma
                • Oct 2002
                • 1614

                #8
                Oke dan zijn het gordijnen...maar kijk hier toch maar eens naar het verschil....

                LED gordijn U2 http://www.barco.com/projection_syst...Vertigo8_L.jpg

                Hangt niet echt strak he?!! kijk nu nog eens naar het You-pixel-tube filmpje en zie hoe perfect alle leds op lijn staan, dit kan niet met textiel ook al span je het strak, door het gewicht van de draden e.d zal het 'uitzakken' en krijg je het dus nooit spatzuiver op lijn, dat gaat alleen als het op een paneel zit....
                Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

                Comment

                • Maxim
                  • Sep 2007
                  • 4

                  #9
                  met gordijn bedoel ik niet dat er een doek mee gemoeid is.

                  Het zijn allemaal lijnen die naar beneden hangen met op regelmatige afstand telkens een led. Veel van die lijnen naast elkaar vormen als het ware een licht-gordijn. Ik weet niet hoe het anders te noemen

                  maar als je toch zo een doek zou gebruiken, en je hangt het rechtstreeks aan een trek, dan zal het toch strak hangen?


                  maar goed, of het nu panelen, een doek of nog iets anders is, het komt er op neer dat we een soortgelijk effect hebben, om achteraan het podium te hangen (achter de muzikanten).
                  nog suggesties voor verhuur?

                  Comment

                  • Nit-Wit
                    • Feb 2005
                    • 250

                    #10
                    Originally posted by Maxim
                    met gordijn bedoel ik niet dat er een doek mee gemoeid is.

                    Het zijn allemaal lijnen die naar beneden hangen met op regelmatige afstand telkens een led. Veel van die lijnen naast elkaar vormen als het ware een licht-gordijn. Ik weet niet hoe het anders te noemen

                    maar als je toch zo een doek zou gebruiken, en je hangt het rechtstreeks aan een trek, dan zal het toch strak hangen?


                    maar goed, of het nu panelen, een doek of nog iets anders is, het komt er op neer dat we een soortgelijk effect hebben, om achteraan het podium te hangen (achter de muzikanten).
                    nog suggesties voor verhuur?

                    ja, JVR verhuurd dit spul ook.
                    JVR audiovisual | We make everything possible in audiovisual!
                    Het is geen enkel probleem om in Belgie een dienst te leveren, ze zitten in Roosendaal, en werken naar mijn weten regelmatig in Belgie.

                    Is Mitrix niet iets voor jou toepassing? kun je nog mooi met diepte spelen in je set door licht achter het scherm te zetten.
                    "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

                    Comment

                    • dh-showtechnic
                      • Jun 2005
                      • 139

                      #11
                      led gordijn

                      Hallo,

                      Bij de optredens van clouseau worden vaak de produkten van showtec gebruikt.
                      Ik ben het wel eens met beyma dat dit panelen zijn en geen led gordijnen.
                      De pixels hangen wel zeer goed in lijn met elkaar.
                      Dus het zal wel een pixelboard zijn van showtec(dmt)

                      Een veel gebruikt led gordijn komt van ChromaQ en is de Color Web.
                      Kijk maar eens op de site van AppLED sound & Light Solutions. Manufacturing and worldwide distribution of LED lighting: AppLED sound & Light Solutions. Manufacturing and worldwide distribution of LED lighting
                      Wie dit verhuurd in belgie geen idee
                      Nieuwe mega drive in show

                      Comment

                      • jakobjan
                        • Jul 2002
                        • 599

                        #12
                        Barco heeft het product Mitrix op de markt

                        Barco | Products | MiTRIX

                        Ook gebruikt op het eurovisie song festival.
                        Deze panelen zijn nagenoeg onzichtbaar achter op het podium, en kunnen een projectie vertonen..
                        Last edited by jakobjan; 24-09-07, 12:02.
                        Jakob-Jan
                        Lightjockey Beta tester
                        Freelance Licht tekkie

                        Comment

                        • axs
                          Moderator
                          • Jun 2002
                          • 2687

                          #13
                          Color kinetics icolor flex
                          If its true that we learn from our mistakes, some of us are working on getting one GREAT education!

                          Comment

                          • Lennartsound
                            • Dec 2006
                            • 269

                            #14
                            Originally posted by beyma
                            Oke dan zijn het gordijnen...maar kijk hier toch maar eens naar het verschil....

                            LED gordijn U2 http://www.barco.com/projection_syst...Vertigo8_L.jpg

                            Hangt niet echt strak he?!! kijk nu nog eens naar het You-pixel-tube filmpje en zie hoe perfect alle leds op lijn staan, dit kan niet met textiel ook al span je het strak, door het gewicht van de draden e.d zal het 'uitzakken' en krijg je het dus nooit spatzuiver op lijn, dat gaat alleen als het op een paneel zit....
                            Dat is geen gordijn. Het is MiSphere. Een ketting van LED balletjes.
                            Dat Clouseau ding zou ook goed PixeL Curtain kunnen zijn. De afstand van de Ledjes onderling lijkt daar erg op. Voor touring klusjes is het wel een handig ding, je hoeft immers alleen maar een gordijn op te hangen. Je kan het gordijn gewoon strak trekken trouwens. Kijk maar naar de show van Daft Punk (o.a. in HMH) Achtergrond scherm was ook Pixel curtain.
                            Last edited by Lennartsound; 24-09-07, 13:43.

                            Comment

                            • Maxim
                              • Sep 2007
                              • 4

                              #15
                              je hebt gelijk, dat van u2 was inderdaad MiSphere van Barco.

                              Ik heb vandaag antwoord gekregen van vtm, en het gordijn dat zij gebruikt hebben is het volgende:

                              lijkt me ideaal om achteraan een podium te hangen bij een tour.

                              Comment

                              Working...