de feestgangers worden lui...

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • stompinne
    • Apr 2005
    • 91

    de feestgangers worden lui...

    Hoi, al enkele avonden op privéfeesten met videoclips gedraaid. Wat ik nu wel vaststel is dat de feestgangers wat luier blijken te worden, dan op een standaardfeest. Ze blijven op hun luie stoel hangen zoals thuis bij de TV of aan de bar, kijkend naar de beelden, met als gevolg dat dit het dansen wat afremt.
    Nu zou ik kunnen minderen met video...maar zou dit eerder niet willen doen, daar deze manier van DJ(VJ)'en, mij wat voorsprongt geeft op de locale concurrentie.
    Enkele tips?
  • showband
    • May 2001
    • 4524

    #2
    Noem het loungen en serveer er snacks bij. Is trendy.

    Het publiek heeft altijd gelijk namelijk. Als zij het allemaal wel mooi vinden dan is dat gewoon zo. Maakt video de stijl van "dansfeest" naar "hangfeest". Tsja, kun je er tegen vechten of het duidelijk in je folder zetten en de keuze aan de klant laten.

    "wij kunnen voor een vertrouwde super feestset gaan voor een volle dansvloer doch ook is het mogelijk met onze videoinstallatie uw feest een meer ontspannen karakter te geven"
    lekker belangrijk!

    Comment

    • AJB
      • Jul 2003
      • 2289

      #3
      Makkelijk antwoord, al is het in de kern juist.

      Video voorziet mensen van iets, dat je soms niet moet willen: je creeert een wereld. Waar je bij theater werkt met de verbeelding van mensen, geef je een concreet plaatje bij het gebruik van Video. Zaak is dan (mijns inziens) ook, om video te integreren in dynamische objecten. Creeer een DJ-booth met daarin video, zodat je juist extra uit je dak gaat tijdens het dansen. Voorkom video-dansvloeren e.d., want deze zijn onzichtbaar zodra de vloer volstaat. Effect: OF een volle dansvloer en weggegooit geld, OF een prachtige vloershow, met hang publiek.

      Het maakt voor een organisator wel degelijk uit of mensen participeren in het feestgedruis, aangezien dit direct te zien is aan de baromzet. Vergis je dus niet: altijd liever een zaal die uit zijn dak gaat, dan een hang-publiek.

      Video hoeft niet altijd op een scherm, het kan op erg veel manieren worden vormgegeven. Bouw voor party's bijv. video-dome's in allerlei vormen inflatable's. Je eigen creativiteit is de enige beperking, dus leef je uit!
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

      Comment

      • Lennartsound
        • Dec 2006
        • 269

        #4
        Video hoeft toch niet perse te betekenen dat je filmpjes moet tonen? Je kan natuurlijk ook mooie (e.v. 3d) animaties of teksten tonen, of extreem snelle slideshows. Ik heb al wel mooie voorbeelden gezien die absoluut niet uitnodigen tot "loungen"

        Comment

        Working...