Coax (tv signaal) naar VGA

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Robin.vd.Have
    • Nov 2005
    • 165

    #16
    Tegenwoordig word er niet veel HF meer gebruikt.
    Echter de topicstarter vraag wel naar een oplossing voor dit signaal.
    Dan denk ik dat het niet meer dan redelijk is dat je ( ik ken je niet persoonlijk maar je weet blijkbaar ruim voldoende van video) hem zeker van een bruikbaar antwoord kan voorzien. Daar is dit forum ook voor bedoeld. Een folsom image PRO HD voldoet niet aan die eis, en is ook niet te vergelijken met extron o.i.d. en in kroegen kom ik toch zeer regelmatig een extron kastje tegen .

    Een goede tv kaart echter kost ongeveer netzoveel als een extron converterje. Wellicht kan je dit ook gebruiken mits er een goede videokaart en voldoende rekenkracht in de bestaande pc zit.

    M.V.G

    Comment

    • Nit-Wit
      • Feb 2005
      • 250

      #17
      Originally posted by Robin.vd.Have
      Tegenwoordig word er niet veel HF meer gebruikt.
      Echter de topicstarter vraag wel naar een oplossing voor dit signaal.
      Dan denk ik dat het niet meer dan redelijk is dat je ( ik ken je niet persoonlijk maar je weet blijkbaar ruim voldoende van video) hem zeker van een bruikbaar antwoord kan voorzien. Daar is dit forum ook voor bedoeld. Een folsom image PRO HD voldoet niet aan die eis, en is ook niet te vergelijken met extron o.i.d. en in kroegen kom ik toch zeer regelmatig een extron kastje tegen .
      kan inderdaad aan mij liggen: kom niet zovaak in kroegen, dus kan het niet constateren.
      En inderdaad, (zoals ik al eerder toegaf) folsom is niets voor in een kroeg, hoewel ik laatst ergens een foto zag van een kroeg die voor wat visuals op plasma's een GV Indigo hadden (jaja, hoe komen ze erop )
      Maar om nou een gericht extron apparaat te noemen? nee, dat type weet ik zo niet.
      Je kunt het ook in twee stappen doen: Tuner pakken (extron bijvoorbeeld) en dan van CVBS naar VGA gaan.


      ps. jammer van dat XL video slogan doe de groeten aan Martijn
      "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

      Comment

      • Robin.vd.Have
        • Nov 2005
        • 165

        #18
        Ik zeg niet dat het aan jou ligt.
        Ik vond het alleen jammer dat je direct naar een Folsom greep. Er zijn zat convertertjes die hetzelfde trucje (den wel in mindere kwaliteit) kunnen voor een betere prijs. Natuurlijk als je met grote L.E.D. schermen op pad bent of een goede projectie setup dan is je singnaal echt van belang en dan is een folsom image pro hd zeker een must.
        Echter in een cafe op een vga schermpje is het natullijk wat minder belangrijk.

        Een GV Indigo voor wat visuals op een plasma is ook wel goed verkocht dan. het afspeel apparaat kost meer dan het scherm ...

        PS : Hoezo jammer van het XL slogan ? .... (ik heb maar even weggehaald...)
        ik zal Martijn de groeten doen , maar van wie ?
        Last edited by Robin.vd.Have; 24-10-07, 19:01.

        Comment

        • EvertS
          • Jul 2007
          • 9

          #19
          Ik heb dit als volgt opgelost:

          coaxTV => videorecorder => videoConverter => beamer

          werkt prima. Een videorecorder kost tegenwoordig weinig meer en bovendien kan je vaak prima schakelen tussen kanalen. Een videoconverter moet composiet naar VGA kunnen converten. Je kan hier een eenvoudig extron kastje voor gebruiken, ikzelf gebruik een abtus kastje die ook gelijk nog wat andere dingen kan schakelen.

          Comment

          Working...