Veemd Probleem

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Leks
    • Oct 2007
    • 330

    Veemd Probleem

    afgelopen weken enkele klusjes gehad:

    cirkel 4m 40*40 box truss met T stukjes ertussen op 3,5 meter poten

    Hierin: +/- 30 par 30's ( verdeeld over 3 kanalen 1,2,3,1,2,3 enz.)
    8 Movitec Mh's
    4 tal speakertjes
    4 spots voor front naar binnen ( per 2 aangestuurd)
    4 ledparren om poten te kleuren.
    4 beamers ( toshiba & Nec aangesloten over BNC met coax)
    4 reflectoren ( afstand maken) en brightscreen schermen

    Het licht zat op 2 16 P multi's met breakouts op de truss
    Video stroom was los bekabeld
    Video BNC -> 1 lijn naar de truss en hier een Kramer video verdeler in ( ook netjes op video stroom)

    NU het probleem:

    Als ik mijn lampen dimde ( vooral de par30's) trokken er horizontale strepen door het scherm. ( strepen bewogen mee op de faders)
    Na een andere video mixer (Mx40)geprobeerd te hebben, andere dimmers, video bij licht op/niet bij licht op, video stroom aarde liften, andere video verdeler, andere video kabels, video kabels wegleggen bij 230v/380v kabels enz. Waren we er nog steeds niet uit.

    Na het plaatsen van een video "Di/groundlifter" ( 2 spoeltjes zonder connection) tussen video mixer en uitgaand signaal, was het probleem weg....

    Nu de vraag.. waar kwam dit probleem vandaan?
    We hebben hiermee op meerder locaties gestaan, van theater tot buurthuis ( overal zelfde probleem)

    Video werd door extern bedrijf gedaan -> als we dit zelf doen ( ook in vele malen grotere setup's) hebben we dit verschijnsel nog nooit gezien.

    oplossen is het probleem niet.. ik wil graag weten waar het vandaan kwam.

    * denk persoonlijk richting spoelvorming van stroomkabels die de gehele cirkel rond lagen, maar dan kan ik niet verklaren waarom het weg is als je de ground van het uitgaan video signaal ontkoppeld.*

    p.s. er stond 0.06 V tussen coax mantel ene kant "di" en mantel andere kant ( verwaarloosbaar?)

    Meer info nodig? vraag maar raak.

    alvast hartelijk bedankt
    Last edited by Leks; 16-11-07, 02:16.
    Nerd is geen belediging, het is een compliment.
  • SjoerdOptLand
    • Jul 2003
    • 261

    #2
    Graag even een duidelijke tekening met alle apparaten en kabels duidelijk aangegeven. Denk eraan dat elk netgevoed apparaat een zekere verbinding met de aarde heeft. Ook apparaten zonder geaarde stekker (DVD-spelers, sommige videomixers) hebben een capacitieve koppeling naar aarde.

    In het algemeen is de oplossing om door steraarde aardlussen te voorkomen. Als je meerdere verschillende voedingspunten hebt zit je vast aan een video-DI.

    Groeten,
    Sjoerd

    Comment

    • Nit-Wit
      • Feb 2005
      • 250

      #3
      Weg met die parren

      dimmers zijn killing voor analoog video signaal. onderweg pikt de BNC rommel op van de dimmers. inderdaad, een trafo is de oplossing.
      uiteraard kun je er ook bij de opbouw voor zorgen dat je videokabels EN spanningskabels niet langs lichtkabels lopen, dus ook niet in dezelfde loom naar beneden.
      "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

      Comment

      Working...