Videomixer met 8 outputs

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • S2K
    • Nov 2007
    • 1

    Videomixer met 8 outputs

    Hallo,
    Dit is mijn eerste post. Ik hoop dat jullie mij veder kunnen helpen met mijn vraag.

    Ik ben benaderd voor een project. In dit project worden 8 grote LCD-schermen gebruikt voor visuele effecten. Ik zoek een oplossing om deze 8 schermen te kunnen aansturen. Ieder scherm moet afzonderlijk kunnen werken (worden aangestuurd door 8 verschillende bronnen). Ook moet er een matrix te creeen zijn van bijvoorbeeld 1x8 / 2x4 schermen. Verder alle variaties tussen deze 2 opties zoals een matrix van 4 schermen en op de overige 4 schermen afzonderlijke beelden. Deze variaties moeten live te regelen zijn en dus niet staties ingeregeld zijn.

    De bronnen zijn zowel digitaal en analoog.

    Bestaat er een oplossing voor iets dergelijks?
  • CoenCo
    • Feb 2005
    • 230

    #2
    Er zijn zogenaamde "spiders" die matrixen kunnen maken, inputs en outputs willekeurig met elkaar kunnen verbinden, en ondertussen ook nog kunnen scalen(resoluties aanpassen, zodat het beeldvullend is).
    Zo'n apparaat heeft echter nogal wat kennis en programmeerwerk nodig, en je zit met meerdere inputs en 8 outputs natuurlijk ook aan flink wat bekabeling. Misschien verstandig om eens te overleggen met een bedrijf wat er verstand van heeft?

    bijv:
    Beamsystems
    JVR
    Avex
    Heuvelman

    Er is natuurlijk ook de mogelijkheid om het lekker low-budget te houden: Haal bij een videowinkel op de hoek gewoon acht inputswitchers en een hoop van de goedkoopste DVDspelers, en met wat creativiteit kom je een heel eind!!
    Last edited by CoenCo; 28-11-07, 19:34.

    Comment

    • dh-showtechnic
      • Jun 2005
      • 139

      #3
      ik heb voor dit soort opdrachten vaak de produkten van EMS-imaging gebruikt.
      Misschien hebben hun iets wat je kan helpen.
      Maar een grote vraag is ook wat voor budget heb je hiervoor?
      Nieuwe mega drive in show

      Comment

      Working...