Drie synchrone videoprojecties: hoe?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HBoland
    • Nov 2007
    • 3

    Drie synchrone videoprojecties: hoe?

    Omdat muziek mijn vak is ben ik wat dit betreft compleet blanco, vergeef me dat ik misschien naar de bekende weg vraag.
    Wat is de makkelijkste en goedkoopste manier om 3 synchrone videoprojecties te doen? Het is een film van 16 minuten via beamers op 3 schermen in een vaste installatie. Hij loopt dus permanent door.
    Nu worden daar 3 identieke dvd-spelers voor gebruikt, maar daar bestaat het probleem dat de boel uit sync gaat lopen. Ik heb gehoord dat mediaspelers daarvoor geschikter zijn. Aan welke merken of typen moet ik dan denken? Zijn deze onderling te synchroniseren en hoe simpel kun je daar een videobestand op installeren?
    Alle pointers welkom!
    Herbert
  • StijnS
    • Sep 2006
    • 173

    #2
    Er bestaan videosplitters.
    Je hebt dan 1 ingangssignaal, en verschillende uitgangssignalen...
    Deze zijn er in verschillende prijsklassen. Wat voor signaal stuur je naar je projectoren? VGA? Composiet? Component? S-video? HDMI? DVI?

    Comment

    • HBoland
      • Nov 2007
      • 3

      #3
      Het zijn drie verschillende video's/dvd's! De drie projecties zijn verschillend. Maar de montage is zodanig dat het absoluut sync moet blijven. Een v.d. dvd-spelers wordt gebruikt om de soundtrack naar een versterker te sturen.
      Last edited by HBoland; 28-11-07, 22:04.

      Comment

      • FiëstaLj
        • Oct 2000
        • 2068

        #4
        Er bestaan hiervoor speciale Hd players welke door een interne clock getriggerd worden. 1 apparaat is master en de rest slaves. Adtec bijvoorbeeld heeft hier systemen voor.
        Adtec - Northern Europe
        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

        Comment

        • lucken
          • Sep 2002
          • 342

          #5
          Indien u het met Mediaplayers wil doen, dan kan hiervoor reeds de Pandoras Box Mediaplayer light in aanmerking komen.

          Comment

          • HBoland
            • Nov 2007
            • 3

            #6
            Alvast dank voor de antwoorden.
            Zijn er in het consumentensegment ook mediaspelers te vinden die zich hiervoor kwalificeren? Het zou mooi zijn iets te vinden in de range E 500 - 1000 per speler.

            Comment

            • sfvb
              • May 2006
              • 86

              #7
              3 tal pc'tjes met arkaos dmx ( of zo iets ), even de 3 filpmjes bij elke pc op zelfde kanaal zetten... en 1 schuifje omhoog doen en alles begint tegelijk te spelen.

              Comment

              • lucken
                • Sep 2002
                • 342

                #8
                gelijk starten wel, maar synchroon blijven ?

                Comment

                • design
                  • Nov 2003
                  • 57

                  #9
                  Kunt mocht je de beschikking hebben over 3 apple's kijken naar Virtual VTR. Start en sync via tijdcode of midi. De afgelopen jaren een aantal keer gebruikt tot 3 schermen breed.

                  Design

                  Comment

                  • shure-fan
                    • Sep 2003
                    • 1046

                    #10
                    klopt idd dat je met syncing over time moet gaan werken, anders kun je nooit precies de boel laten lopen
                    Freelance monitormixer / Geluidstechniek / tape act

                    Comment

                    • Stage-Q
                      • Sep 2007
                      • 389

                      #11
                      Het Rabotheater in hengelo beschikt ook over deze apparatuur en techniek, misschien kun je een mailtje die kant opgooien om wat tips e.d. te vragen hoe zoiets aan te pakken.
                      Mag ik wat meer laag in 't hoog?

                      Comment

                      • Sounder
                        • Jul 2007
                        • 1

                        #12
                        We hebben bij ons festival http://www.amsterdamfilmexperience.com laatst een installatie gehad waarbij 3 DVD-spelers in sync via 3 beamers op 3 schermen projecteerden. Hiervoor had JVR de faciliteiten geleverd. Het fijne weet ik er niet van, maar het ging om Dave Jones sync-starters icm Pioneer DVD-spelers. Zie hieronder, of vraag het bij JVR.



                        Comment

                        • cekes
                          • Jan 2008
                          • 3

                          #13
                          Sync van films

                          Het gebruik van een doremi is daarvoor uiterst geschikt, deze toestellen kan je overal zowat huren voor een redelijke prijs.

                          Comment

                          • Lennartsound
                            • Dec 2006
                            • 269

                            #14
                            Dan zou ik eerder 2 Grass Valley Turbo's aan elkaar hangen (totaal 4 kanalen). Betaalbare machienes om te huren en veel betrouwbaarder dan een doremi (of 2 in dit geval)

                            Comment

                            • Nit-Wit
                              • Feb 2005
                              • 250

                              #15
                              Originally posted by cekes
                              Het gebruik van een doremi is daarvoor uiterst geschikt, deze toestellen kan je overal zowat huren voor een redelijke prijs.
                              ik zou op doremi niet vertrouwen... die zijn best onbetrouwbaar!

                              Die turbo's zijn mooie machines. echter: sync instarten kan alleen door een GPI te triggeren, je moet dus weer een faciliteit hiervoor bedenken.

                              Je kunt ook gaan voor Adtec spul, die syncen over netwerk, lopen sync, en corrigeren tijdens het afspelen indien nodig.
                              "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

                              Comment

                              Working...