Video mixer JVC JX-SV77

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Valk79
    • Dec 2007
    • 1

    Video mixer JVC JX-SV77

    Hoi, ik ben op zoek naar een 3e video-mixer, die tenminste 2 video-kanalen aan kan. Ik maak momenteel gebruik van 2 panasonic AWE-55's. Maar ik heb nu een JVC JX-SV77 op het oog. Het probleem, ik weet niet of dit apparaat ook kan wipen met 2 beelden. Ik heb overal al gezocht, maar kon het niet vinden. Volgens mij kan het apparaat enkel wipen, met als 2e input, de geselecteerde achtergrond.

    Kan iemand me hiermee helpen? Mijn doel is dus om a la het dartscherm op tv, links het beeld van camera 1 te hebben en rechts het beeld van camera 2 te hebben!

    Bedankt voor jullie hulp alvast!
  • FiëstaLj
    • Oct 2000
    • 2068

    #2
    Dat gaat je met een simpele wipe niet lukken, op het moment dat jij een horizontale wipe gebruikt kijk je naar de linkerhelft van bron 1 en de rechterhelft van bron2.
    Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

    Comment

    • hugovanmeijeren
      • Oct 2004
      • 1436

      #3
      Hoi Dennis, ook hier maar even proberen?

      Volgens mij is dit wel mogelijk met de door jou genoemde mixer. Kunnen je Panasonic's dit niet?

      @Fiesta: In principe kan het wel maar dan moet je hier bij de camera al rekening mee houden.

      Mooier zou het zijn om 2 pips naast elkaar te plaatsen met elk een heel beeld erop op een mooie achtergrond...

      Groeten Hugo
      Renkus-Heinz, das geen pasta saus, maar zit wel knor!

      "Non omnes qui habent citharam sunt citharoedi" Varro

      Comment

      • Stoney3K
        • Sep 2007
        • 1399

        #4
        Ik heb de SV77 hier staan, in de foute veronderstelling dat ik een videomixer kocht. Niets is minder waar: Het is namelijk een editing processor.

        De SV77 heeft bijvoorbeeld niet eens een ingebouwde TBC, en je kunt de binnenkomende signalen dan ook niet mixen, alleen switchen. Voor editing met VHS-recorders 'vroeger' was dat niet zo'n probleem, want op een overgang zet je de band stop, schakel je naar de tweede bron en doe je weer een fade-in. Maar het enige wat je er mee kon maken waren homevideo-achtige bruiloftsfilmpjes, voor VJ toepassingen is het ding totaal niet geschikt. Geef mij maar een AVE55, dan mag je wat mij betreft mijn SV77 zo hebben.

        Als je een goeie effectgenerator wil hebben voor wipes en ander leuk spul, kun je met de AVE55 (MX20) al een aardig aantal kanten op. De AVE5 en AVE55 zijn dan ook veelgebruikte mixers voor beginnende (en vaak ook gevorderde) VJ's. De AVE55 met de AVE7 (MX20 met MX30) is al helemaal een leuke combinatie.
        First make it work, then make it look pretty!

        Comment

        Working...