Welke beamer?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Nit-Wit
    • Feb 2005
    • 250

    #16
    Originally posted by Stage-Q
    Oke, thnx voor de uitleg.
    Maar dit voorval komt bij mij niet voor.

    Een beamer projecteerd als je hem rechtopzet standaard al iets schuin omhoog, (heb ik me laten vertellen)
    Hangt maar net van het type beamer/projector af en met name welke lens je hiervoor gebruikt.

    Let wel: helemaal op de rand van de lens gaan zitten heeft als risico dat je in de hoeken van het geprojecteerde beeld last krijgt van:
    1. Vervorming
    2. Kleurvlekken/kleurafwijking
    3. Minder licht opbrengst.

    Daarom is het altijd wenselijk EN raadzaam om de project zo maximaal mogelijk ON-axis te krijgen.

    Uiteraard spreekt het voorzich dat hoe kleiner de lensfactor, hoe dichterbij de projector moet komen, dus hoe meer je moet shiften in de lens om je projectievlak te verplaatsen.

    dus: een 0.8 lens heeft er veel meer last van dan een 4.0-4.7 lens (bijvoorbeeld)

    ps.
    Voor elke projector is er een bepaalde specifieke range met lenzen.
    "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

    Comment

    • LJ TDD
      • Oct 2005
      • 31

      #17
      Originally posted by jurjen_barel
      Geen last gehad van het videozwart (dat heb je met LCD-beamers)? Lijkt me juist in donkere omstandigheden dat je voor DLP gaat. Wat waren je afwegingen daartussen?

      @Tobias: voor jou zou een LCD dan wel een optie zijn, maar je budget bepaalt veel. Belangrijk: veel ANSI-lumen om tegen het discolicht op te boxen, bij voorkeur een hoge contrastratio en als je groot beeld wilt ook een wat grotere resolutie. (En als je veel rook gebruikt ook een goed luchtfilter.)
      @Jurjen Zoals als je waarschijnlijk al verwacht is het budget zo laag mogelijk max 1000 euro per beamer (ik heb er 2 nodig). En het moet natuurlijk opboxen tegen wat disco licht. Het gaat om gebruik bij schoolfeesten enz. En ja er wordt rook gebruikt
      ... koekje derbij

      Comment

      • Nit-Wit
        • Feb 2005
        • 250

        #18
        Originally posted by LJ TDD
        @Jurjen Zoals als je waarschijnlijk al verwacht is het budget zo laag mogelijk max 1000 euro per beamer (ik heb er 2 nodig). En het moet natuurlijk opboxen tegen wat disco licht. Het gaat om gebruik bij schoolfeesten enz. En ja er wordt rook gebruikt
        1000 euro per beamer is niet echt veel...
        "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

        Comment

        Working...