Hulp nodig bij het aanschaffen van een camera.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • killer-bee
    • Jun 2006
    • 37

    Hulp nodig bij het aanschaffen van een camera.

    [FONT=Calibri]Beste mede forumlid,[/FONT]

    [FONT=Calibri]Ik ben op zoek naar een goede camera, ik zelf had als idee om de Sony HDR-FX1 te nemen. Heb zelf een paar weken mee gewerkt. Maar zo als ik ook weet is er meer op de markt. En ik hoop daarom dat Julie me daarmee kunne helpen. Mijn budget is rond de 4000 euro.[/FONT][FONT=Calibri]En zoek iets vergelijkbaar als de Sony HDR-FX1[/FONT]

    [FONT=Calibri]Alvast Bedankt[/FONT]
    [FONT=Times New Roman][FONT='Times New Roman']Problemen met mijn ABN sent maar een privé bericht.[/FONT][/FONT]
  • moderator
    Moderator
    • Apr 2001
    • 5950

    #2
    Beste mede forummer en filmster ( of ben jij niet uit die onlangs verschenen Bee film?)

    Zoals je van vorige onderwerpen weet willen andere deelnemers je ontzettend graag adviseren.
    Er zijn er altijd een paar die met de absolute wereldtop en niets anders komen als advies, dat hou je toch
    De mensen die je serieus willen helpen, die willen ook serieus kunnen adviseren.

    Die willen weten wat je er voornamelijk mee gaat doen, ENG, studio, sport, natuur?
    Zomaar opname situaties die compleet verschillende features van een cam vragen.

    Van mij verder geen gericht advies verwachten, enige wat ik van zo'n cam weet is hoe ik een geluidsspoortje toe moet voegen
    Moderator J&H Licht en Geluid Forums

    Comment

    • killer-bee
      • Jun 2006
      • 37

      #3
      Beste Mod
      Nee helaas niet, heb wel auditie voor de film Bee gedaan maar ik zoemde niet goed genoeg.Maar in ieder geval bedankt voor je reactie.

      Waar ik met de camera voor gebruiken wil is zeer divers. Ik wil het gaan gebruiken voor een toevoeging op mijn VJ-Show (Life). En ik wil er ook content mee gaan filmen, dit zal op zeer verschillend locaties en situaties zijn. En is daarom ook lastig voor mij om uitleggen welke features ik nodig heb. Maar waar ik het mainstream voor wil gebruiken is voor het filmen in discotheken, Bars, etc. Ik heb zelf de Sony camera gebruik en vond het een goede camera. Nu zoek ik iets van dat soortgelijke.
      [FONT=Times New Roman][FONT='Times New Roman']Problemen met mijn ABN sent maar een privé bericht.[/FONT][/FONT]

      Comment

      • dj_jr
        • Dec 2006
        • 16

        #4
        Moet het HD zijn? Of hoef dat niet?

        Comment

        • ostracized
          • May 2002
          • 214

          #5
          Originally posted by dj_jr
          Moet het HD zijn? Of hoef dat niet?
          wat denk je, hij zoekt iets vergelijkbaars als de Sony HDR-FX1.... en laat dat nou net een HDV cam zijn...

          maarre Killerbee, die cam staat voor dikke 2800 euro te koop, ff zoek zoek via Google
          (...)

          Comment

          • killer-bee
            • Jun 2006
            • 37

            #6
            Beste ostracized,

            Dat was me al bekend maar heb gewoon een hogere budget genomen. en ja voor DJ_JR ja moet HD zijn maar dat antwoord gaf ostracized al.
            [FONT=Times New Roman][FONT='Times New Roman']Problemen met mijn ABN sent maar een privé bericht.[/FONT][/FONT]

            Comment

            • ostracized
              • May 2002
              • 214

              #7
              in dat geval(dat je meer wilt uitgeven dan nodig is) zou je eens kunnen kijken naar Sony HVR-V1E. Bedrijf bij mij in de buurt werkt oa hiermee en via internet rond 3500-4500 euro.

              fijne camera en erg compact en licht. zoek zelf maar ff exacte spec's op maar oa touchscreen ed . Ik weet zelf niet veel van cam's, dus misschien moeten anderen je helpen met exacte details en vragen

              gr Otto
              (...)

              Comment

              • Lennartsound
                • Dec 2006
                • 269

                #8
                Je moet even goed de verschillen bekijken tussen de verschillende versies van die HDV camera's
                Je hebt de Z1 (u en e) en de V1, A1 en nu dus ook de FX1. De verschillen zijn soms klein maar kunnen net belangrijk zijn. Ik heb hier b.v. een test ligen tussen de eerste 3 types en de Z1 is toch de meest veelzijdige en geeft tevens het beste plaatje bij totalen De V1 zou het beter doen bij close ups. Wij hebben hier de Z1 in de verhuur en er komt binnekort geloof ik een versie met verwisslebare lenzen. Eigenlijk is er voor dit soort camera's maar 1 alternatief en dat is die Canon "V" (XH serie) die vooral qua kleuren een wat ander plaatje produceert. Dan is er nog een JVC HDV die een een betere resolutie heeft. (maar wat heb je daar aan?)
                Die Sony's beginnen echter wel een soort standaard te worden.

                Comment

                Working...