Beamer via utp ?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • martinw1
    • Mar 2008
    • 1

    Beamer via utp ?

    ik heb een beamer aan de muur. nu wil ik zowel de pc als de losse DVD speler als de schotel-reciever-signalen naar de beamer voeren. en dan het liefst via de utp aansluiting op de beamer.
    Hoe doe ik dat?
  • laserguy
    • Jun 2003
    • 2755

    #2
    De handleiding vertelt je zeker en vast duidelijk wat kan en wat niet kan.
    Zoveel beamers zoveel aansluitingen en mogelijkheden.
    Niet elke beamer kan gelijk welk signaal via zijn UTP poort verwerken!
    Aangezien er hier niemand helderziende is en dus ook niet kan weten welk merk en type jij hebt -> RTFM
    Beware! To touch these wires is instant death. Anyone found doing so will be prosecuted.

    Comment

    • AJB
      • Jul 2003
      • 2289

      #3
      Het mooie is: zonder handleiding kun je dit probleem zelf ook oplossen... (Dat noemt men doorgaans logisch nadenken)...

      Jij hebt:
      - 1 Beamer met UTP ingang

      Jij hebt ook:

      - 1 PC
      - 1 DVD speler
      - 1 Receiver schotel

      Okay: die laatste 3 apparaten: hebben die een UTP uitgang?... Zo niet: denk je dan dat je ze aan elkaar kunt gaan hangen? Ik denk persoonlijk namelijk van niet.

      Google even de verschillende in/uitgangen op beamers en je weet dat RGB niet met een verloopje naar UTP kan of andersom. Hiervoor heb je een omvormer nodig. Als je DVD speler dus geen omvormer / processor heeft om UTP uit te sturen (en die kans is nogal groot) dan heb je een uitdaging: namelijk, hoe wordt mijn BRON omgezet naar die digitale uitgang???

      Het klinkt allemaal als een huiskamer situatie, waar je je mediacentre, dvd speler en schotel aan 1 uitgang wilt hangen. Mijn oplossing: gebruik een computer met een Windows Media Centre Edition, of Apple TV...

      Je kunt dan: dvd in je computer drukken, cable/schotel via je pc, en tevens je gedownloade rommel draaien. Best simpel: en ik kan dit met logisch verstand beredeneren.

      Veel succes, dat dan weer wel...
      If your not prepared to be wrong, you'll never come up with anything original
      ------------------------------------------------
      Arvid Buit
      Creative-Director / Artist-Manager

      Comment

      • FiëstaLj
        • Oct 2000
        • 2068

        #4
        er bestaan kastjes om video/pc signaal over utp te verzenden. (kijk eens naar de extron mtp serie). Echter denk ik dat de utp aansluiting op je beamer hiervoor niet geschikt is. Eerder een aansluiting om alle settings op afstand te kunnen instellen via een stukje software op je pc.

        Maar RTFM (van de beamer dus), deze zou je hier verder in moeten helpen.
        Hockeysletten JA! BrEeZaHs NEE!

        Comment

        • Nit-Wit
          • Feb 2005
          • 250

          #5
          Doorgaans is zo'n UTP ingang alleen voor remote controlling van het ding.
          "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

          Comment

          • Upgrading your system
            • May 2003
            • 1684

            #6
            Ik ben ze in ieder gaval nog niet echt gegen gekomen waar dit gebruikelijk is.

            Uiteraard zou het heerlijk zijn om alleen UTP en een beetje prik naar een beamer te trekken al is het alleem maar vanwegen de kosten.
            Maar helaas, ik denk niet dat het je gaan lukken.
            Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

            Comment

            • DJ_Compact
              • Jan 2004
              • 234

              #7
              Originally posted by FiëstaLj
              er bestaan kastjes om video/pc signaal over utp te verzenden. (kijk eens naar de extron mtp serie). Echter denk ik dat de utp aansluiting op je beamer hiervoor niet geschikt is. Eerder een aansluiting om alle settings op afstand te kunnen instellen via een stukje software op je pc.

              Maar RTFM (van de beamer dus), deze zou je hier verder in moeten helpen.
              Ja, en dat kun je later dan weer terugvormen, als je beamer het niet aankan. Maarja, beetje omslachtig, dus gewoon een VGA`tje trekken met een switchertje erbij, dat is gewoon nog altijd de simpelste manier...
              Mjaaaa....

              Comment

              Working...