welk soort videokabel is het beste ?

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dh-showtechnic
    • Jun 2005
    • 139

    #16
    ik vraag me af, waarom er nog steeds mensen kabels gebruiken voor toepassingen waar die kabel helemaal niet voor dient...

    [FONT=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif]Zo is Norm88-kabel speciaal bestemd voor (binnenhuis)telefonie, ISDN-netwerken e.d. en al helemaal niet voor brandmeld en beveiliging zoals in een eerdere post vermeld is...[/FONT]


    @koentjes.

    Er staat nergens dat ik een norm88 kabel nergens anders voor mag gebruiken dan telefonie.
    Jaren terug werden ze zelf voor datanetwerken gebruikt.
    De specs van een normm88 kabel komen overeen met een cat.3 kabel

    Dat die kabel voor een brandmeldsignaal is gebruikt is, is inderdaad niet correct.
    Maar als je niks anders voorhanden hebt moet je wel en de installatie is niet gecertificeerd en dan moet je je dus aan de nen 1010 houden en de leveranciers specs.
    En kwa beveiliging mag dit best wel. in de brl of de borg staan nergens eisen aan de bekabeling en kom je dus weer op de nen 1010.

    Maar als jij graag over normen en bekabeling wil gaan praten ga dan naar een andere forum ofzo.
    Ik gaf alleen maar aan dat er ook nog andere signalen bij die kabel opzitten.
    Nieuwe mega drive in show

    Comment

    • koentjes
      • Dec 2007
      • 333

      #17
      sorry als je meteen op je teentjes getrapt bent, maargoed het ging hier over wat de beste videokabel was, en niet wat de beste alternatieven waren

      vandaar mijn reactie, hopelijk zijn er mensen die dat wèl waarderen/accepteren

      Comment

      • dh-showtechnic
        • Jun 2005
        • 139

        #18
        @koentjes.

        Ik ben niet direct op mijn teentjes getrapt hoor.
        Jij zegt hier twee dingen die niet helemaal waar zijn:
        1 norm 88 kabel is alleen voor telefonie
        2 over een norm 88 kabel zou je geen brand of beveiling installaties mogen laten lopen.

        Groetjes
        Nieuwe mega drive in show

        Comment

        • koentjes
          • Dec 2007
          • 333

          #19
          als je goed leest staat er dat het er niet voor BEDOELD is... dat het wel kan is iets anders....
          natuurlijk kan het wel, maar je zult het niet kunnen laten certificeren...

          ....maar daar ging het hier helemaal niet over...

          als het aan mij ligt gaan we weer fijn ontopic verder

          Comment

          • kevkoptel
            • Aug 2008
            • 2

            #20
            Wil je goede kwaliteit over lange afstanden is coax de goedkoopste optie. Dus de 75Ohm kabel met bnc stekkers.

            Je kan ook S-video gebruiken maar dan niet de normale dingen die je in de winkel vindt. Je chrominantie signaal verschuift t.o.v. je luminantie en dit zorgt voor groot kwaliteitsverlies op lange afstanden.

            Een oplossing hiervoor is om je S-video te laten lopen over 2 BNC kabels, dan heb je dit probleem niet en behoud je de betere kwaliteit van S-video.

            Video over netwerk is misschien ook interessant voor sommigen (kwaliteit is erg degelijk), maar ik ben er geen fan van vanwege de lastige assemblage van netwerkconnectoren en ik op events al te weinig tijd heb.

            Wat betreft het gebruik van videoversterkers is hier inderdaad geen nood aan onder de 150meter. Gebruik je deze heb je ook een waveform monitor nodig om de juiste regeling in te stellen. Dan koop je beter iets kwalitatievere kabel. (kijk naar SDI compatibiliteit, staat normaal ook borg voor beter beeld)
            Last edited by kevkoptel; 20-08-08, 11:22.

            Comment

            • freek
              • Aug 2008
              • 238

              #21
              delay in utp

              Originally posted by 4uss
              Ik hoop niet dat je dit getest hebt door met een mobiele telefoon te bellen

              Maar vertraging over netwerk wordt vaak wel overdreven naar mijn idee, de vertraging die ik hier zie van Delft naar Amsterdam over het internet is 4ms. Dat gaat dan wel over kleine pakketjes, maar dan nog is dat echt heel weinig.
              Laatst een test gedaan met meerdere D/A en A/D converters voor composiet naar utp. Hieruit bleek dat eventuele delay problemen veroorzaakt door de converters en niet door de kabellengte. Dit even geheel offtopic.

              Comment

              Working...