Video clip binnen een dag gemaakt.

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Smint
    • Jan 2006
    • 25

    Video clip binnen een dag gemaakt.

    Hallo,

    ik werk al een tijdje samen met rappers uit nijmegen en afgelopen maandag waren we s'ochtends een shotje aan het filmen in de footlocker maar waren al snel klaar! Dus snel camera meegenomen en snel naar een lokatie zoeken en filmen maar daarna snel monteren en Tada YouTube - Firewoodz - How I Get Paid! en ? zkr cliché >? vet ?maar en nu komt er een maar binnenkort een 'echte' video clip waar we lang we lang mee zijn bezig geweest dus kijk dees ff en over 3 weken komt de nieuwe ben benieuwd! Je kan hem ook in 'hoge' kwaliteit zien dan moet je onder views op high quality drukken !

    Greets
    Last edited by Smint; 26-05-08, 20:10.
  • Upgrading your system
    • May 2003
    • 1684

    #2
    Smint,

    Vooropgesteld is dat ik geen video/cameraman ben. dus mijn mening is dus puur uit eiegn smaak en niet uit vaktechnisch oogpunt.

    Ik vind het jammer dat zowel de camera als de persoon in kwestie beweegt. het maakt het geheel naar mijn idee erg amateuristisch. alsof je last hebt van parkinson of geen statief kan betalen. Verder is het inderdaad wat cliché, maar ach, beter goed gejat dan slecht bedacht dus daar kan ik nog wel mee leven.

    ben benieuwd naar de 2e versie
    Je leeft maar 1 keer, maar als je het goed aanpakt heb je aan die ene keer genoeg.

    Comment

    • Smint
      • Jan 2006
      • 25

      #3
      Hallo,

      ik snap het zeker en dit is ook maar voor de lol gefilmd omdat we vrij waren en nog een camera hadden. En om het ff duidelijk te maken de andere clip is geen andere versie maar gewoon een heel ander nummer en heel andere clip waar we wel tijd in hebben gestokken en wel een statief haha En we hebben express geen statief gebruik en geen nette shots gemaakt omdat als je 1 shot netjes zou maken de rest het ook zou moeten zijn, en omdat dit de montage ook super makkelijk maakt omdat je niet veel hoeft te wisselen van beelden omdat het altijd druk is ! en we hadden maar een dag de tijd.

      Greets
      Last edited by Smint; 25-05-08, 13:10.

      Comment

      • jurjen_barel
        • Jun 2003
        • 3150

        #4
        Originally posted by Upgrading your system
        Ik vind het jammer dat zowel de camera als de persoon in kwestie beweegt. het maakt het geheel naar mijn idee erg amateuristisch.
        Sluit ik me bij aan. Soms kan het een artistieke keuze zijn, maar dit is vele malen te erg. Ook zijn sommige beelden niet helemaal lekker gewit en aan het begin (als ze een hal in lopen vanuit de buitenlucht) had ik een beetje frontlicht erop gezet, zodat je tenminste nog iets van de voorkanten ziet.

        Maar dat is heel persoonlijk.

        Comment

        • Stoney3K
          • Sep 2007
          • 1399

          #5
          Originally posted by jurjen_barel
          Sluit ik me bij aan. Soms kan het een artistieke keuze zijn, maar dit is vele malen te erg. Ook zijn sommige beelden niet helemaal lekker gewit en aan het begin (als ze een hal in lopen vanuit de buitenlucht) had ik een beetje frontlicht erop gezet, zodat je tenminste nog iets van de voorkanten ziet.

          Maar dat is heel persoonlijk.
          Dat noemen ze toch het "Cloverfield effect"?

          Sommige shots zitten redelijk goed, sommige had je inderdaad beter met een statief of steadycam (als dat mogelijk is) kunnen doen.

          Verder is het overdreven gebruik van in/uitzoomen niet echt mijn smaak, maar dat zie je wel vaker bij dit soort clips.
          First make it work, then make it look pretty!

          Comment

          • mvdmeulen
            • Aug 2007
            • 137

            #6
            best een leuk clipje ondanks dat ik absoluut niet van deze muziek (of zoiets) houd

            beetje jammer van al dat geschok en die bewegingen



            groeten

            mark
            Met vriendelijke groet,
            Mark van der Meulen

            Comment

            • beyma
              • Oct 2002
              • 1614

              #7
              Zeker niet slecht, maar wat mij als (hobby) editor opvalt is dat het uitsluitend harde lassen zijn tussen de shots....

              Ik hou absoluut niet van de huis tuin en keuken "wipes" , maar meer van de combustion en sapphire effecten , en dan vooral zelf de overgangen maken , bijvoorbeeld op een ring van zo'n rapper een 'ster' (edge ray)zetten die het beeld vult met wit en vandaar uit komt weer het volgende shot (allemaal binnen 12 frames max)
              Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

              Comment

              • Stoney3K
                • Sep 2007
                • 1399

                #8
                Originally posted by beyma
                Zeker niet slecht, maar wat mij als (hobby) editor opvalt is dat het uitsluitend harde lassen zijn tussen de shots....

                Ik hou absoluut niet van de huis tuin en keuken "wipes" , maar meer van de combustion en sapphire effecten , en dan vooral zelf de overgangen maken , bijvoorbeeld op een ring van zo'n rapper een 'ster' (edge ray)zetten die het beeld vult met wit en vandaar uit komt weer het volgende shot (allemaal binnen 12 frames max)
                Hard cuts zijn juist een manier om tempo in een video te brengen: Ik vind ze in dat opzicht in dit filmpje prima gelukt. Als je een halve seconde bezig bent om van het ene shot naar het andere shot over te gaan ben je al gauw je vlotheid in de video kwijt... iets wat je overigens wel prima kan doen in de overgang van bijvoorbeeld een refrein naar een couplet of omgekeerd.

                mvdmeulen: In een rap-video is het redelijk normaal dat er veel bewogen en gezoomd wordt. Ook niet helemaal mijn smaak, maar niet buiten de stijl van de muziek. Waar wel aan gewerkt moet worden is het stilhouden van de camera als je een statisch shot hebt en de bewegingen vloeiend uitvoeren (statief!)
                First make it work, then make it look pretty!

                Comment

                • jurjen_barel
                  • Jun 2003
                  • 3150

                  #9
                  Originally posted by Stoney3K
                  Hard cuts zijn juist een manier om tempo in een video te brengen: Ik vind ze in dat opzicht in dit filmpje prima gelukt.
                  Mee eens! Bij de buurman die zijn vakantiefilmpje voor het eerst met een semi-profi video-editingprogramma heeft afgemaakt, valt dan op dat hij iedere keer tig verschillende crossfades en wipes maakt. Dan denkt hij dat dat er profi uitziet, omdat je dan niet ziet dat de camera iedere keer niet zichtbaar aan en uit is gezet. Maar ga eens na hoeveel er in bioscoopfilms ingewikkelde wipes worden gebruikt (nou oké, in Star Wars is het een paar keer gebruikt, maar daar houdt het dan ook wel mee op).

                  Comment

                  • Stoney3K
                    • Sep 2007
                    • 1399

                    #10
                    Originally posted by jurjen_barel
                    Mee eens! Bij de buurman die zijn vakantiefilmpje voor het eerst met een semi-profi video-editingprogramma heeft afgemaakt, valt dan op dat hij iedere keer tig verschillende crossfades en wipes maakt. Dan denkt hij dat dat er profi uitziet, omdat je dan niet ziet dat de camera iedere keer niet zichtbaar aan en uit is gezet. Maar ga eens na hoeveel er in bioscoopfilms ingewikkelde wipes worden gebruikt (nou oké, in Star Wars is het een paar keer gebruikt, maar daar houdt het dan ook wel mee op).
                    Wipes zie je inderdaad niet veel in Hollywood terug. Maar vooral in televisieland komen ze wel met creatieve overgangen op de proppen. Natuurlijk is een "slide links/rechts" wel een beetje uit den boze, of het moet een serie zijn zoals The Simpsons (waar het natuurlijk met komische opzet wordt gebruikt).
                    First make it work, then make it look pretty!

                    Comment

                    • beyma
                      • Oct 2002
                      • 1614

                      #11
                      Oke, maar een vakantie filmpje en normale dagelijkse televisie is wel even wat anders als een snel videoclipje!

                      In een clip kan je best beelden door elkaar blenden en via diverse beeld effecten kan je een heel strak filmpje er van maken, denk aan een close'je met een scanline effect erover bijvoorbeeld.....
                      Een feest is pas een feest als de politie is geweest.....

                      Comment

                      Working...