Beamer om sponsors af te beelden in feesttent

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • S500D
    • Feb 2003
    • 215

    Beamer om sponsors af te beelden in feesttent

    Hallo. ik heb even gezocht maar kon niet direct iets bevredigend vinden.
    Ik heb een klus in een feesttent waar 1500 bezoekers komen en het wordt een boerenrock festival, maar nu wil de organisatie een beamer met scherm die boven het podium komt te hangen of naast het podium komt te staan om een powerpoint presentatie voor de sponsors af te spelen.
    Nu is mijn vraag hoeveel ansilumen de beamer moet bedragen om toch wel een beetje duidelijk over te komen.
    Mijn eigen vermoeden rijkt toch wel naar een beamer met minimaal 5000 ansilumen omdat het festival van 19:00 tot 24:00 is en het toch wel licht in zo'n tent is de eerste uren.
    Het beeld hoeft niet achter in de tent te lezen zijn maar wel tot de helft.

    Wat is het beste om te doen en ik vraag dit eigenlijk omdat ik hier geen ervaring mee heb.

    Alvast bedankt voor de komende reacties.
    Gr Ronnie.
    U draait, Wij vragen.
  • geenstijl21
    • Jan 2008
    • 462

    #2
    Ten eerste hoe groot is je projectiescherm, wat gebeurt er op het podium.... en de ene 5000 ansi lumen projector is de andere niet.......

    Projectie in een feesttent kan een lastige zaak zijn, ik ga ervan uit dat er geen groot budget is.... (anders was er wel budget voor een ledwall ;-)

    Tip: Aan de achterkant projecteren van het scherm in een "black box", oftewel rear projectie. Eventueel een groothoeklens, je projectie afstand zo kort mogelijk houden....
    Aan beide achterkanten van het scherm een 2 tal windupstatieven met een driehoektruss. Aan de truss zwart theaterdoek. De projector in de blackbox zetten en hopen dat er wat van het plaatje overblijft....

    Uiteraard zijn er andere manieren om een black box te creeeren en uiteraard de bundels van de lampies uit je scherm zien te houden....

    **Ik weet de opstelling niet.. ballonnetje: in de truss zo hier en daar met een outrigger een plasmascherm ophangen.....**
    Last edited by geenstijl21; 05-08-08, 20:30.
    "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

    Comment

    • S500D
      • Feb 2003
      • 215

      #3
      Ik heb eigenlijk geen idee hoe groot het scherm moet worden.
      Daarom ben ik aan het informeren en leren wat de beste manieren zijn.
      Zelf denk ik aan het scherm aan de zijkant van het podium te zetten om de kosten in de hand te houden en dit is ook een optie vanuit de organisatie.

      Maar als ik zeg dat het scherm ongeveer 2 bij 3 meter zou kunnen zijn, dan zou het opzich wel duidelijk kunnen zijn. hoop ik.

      Gr Ron.
      U draait, Wij vragen.

      Comment

      • geenstijl21
        • Jan 2008
        • 462

        #4
        Nogmaals ik ken de situatie niet maar dan kom je al gauw uit op 2 schermen... links en rechts... En voor een 2 bij 3 scherm zou ik 5000 a 6500 ansi lumen projector doen. Panasonic heeft aardige op de markt die redelijk makkelijk instelbaar zijn...

        Projector en 2 bij 3 Stumpfl scherm 600 a 700 euro ex btw bij de plaatselijke verhuurboer....
        "Verdomd interessant allemaal, maar gaat u vooral verder"

        Comment

        • S500D
          • Feb 2003
          • 215

          #5
          Ik heb er voor gekozen om het uit te besteden.
          Er komt een bedrijf uit nunspeet om er een beamer met een scherm van 3x4 meter in te hangen met een beamer van 5000 ansilumen.
          De man garandeerd dat het goed gaat omdat het in de betreffende feestent redelijk donkerder is dan buiten.
          Vorig jaar heeft dit bedrijf het ook gedaan en via via kwam ik weer aan dit bedrijf.
          Dit bedrijf hangt het scherm op en installeerd de beamer. Dus ik heb er geen omkijken meer naar.

          Bedankt voor het meedenken.

          Gr Ron.
          U draait, Wij vragen.

          Comment

          Working...