Aansturing LED-Scherm

Collapse
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Sybolt
    • Aug 2008
    • 4

    Aansturing LED-Scherm

    Hallo,

    Ik ben op zoek naar een oplossing van mijn probleem. Ik ben namelijk op zoek naar een beter manier om mijn Led scherm aan te sturen.

    Mijn huidige opstelling is als volgt:

    Computer 1:
    Met deze computer wordt het scherm aangestuurd en geconfigureerd. Hierop draait een klein stukje software dat de inkomende beelden verkleint zodat dit goed wordt weergegeven op het ledscherm.
    In deze computer zit een videokaart met 2 uitgangen. Uitgang 1 is voor het computer scherm en uitgang 2 gaat naar de PCI kaart die speciaal voor het aansturen van het ledscherm is.
    Ook zit er in deze computer een tv-in kaart. Hier komen de beelden binnen van computer 2.

    Computer 2:
    Op deze computer worden de beelden realtime gemaakt. Hiervoor gebruiken we meestal Arkaos NuVJ. Ook deze comuter heeft natuurlijk 2 video uitgangen. 1 voor naar het beeldscherm en 1 voor naar de 1ste computer.

    Nu willen we zorgen dat deze opstelling mobieler wordt. Dus willen we alles op 1 computer hebben. En dan het liefst in een 19" 2U kast zodat alles netjes in een flightcase kan komen.

    Ik denk dat ik hiervoor zowieso een Quadhead videokaart nodig heb. Nou heb ik zelf al gekeken naar de Matrox Milenium, maar deze is behoorlijk duur. Is hiervoor een betere oplossing??

    Heeft iemand hier ervaring mee, of is er iemand die deze computer voor mij kan samenstellen??
    En belangrijker nog, is er iemand die mij exact kan vertellen of dit uberhaupt mogelijk is en of dit soepel gaat werken??
    Of is hier ook andere software voor zodat ik het op 1 computer, met een dualhead videokaart, kan laten draaien??
  • 4uss
    • Aug 2005
    • 578

    #2
    QuadHead is vrij eenvoudig te realiseren door naast je 1e (PCI-Express of AGP) videokaart een tweede videokaart te plaatsen.
    Heb je een moederboard met 2 PCI-Express X16-sloten, dan kun je twee PCI-Express videokaarten kwijt.
    Anders kun je er een ouderwetse PCI videokaart in zetten. Deze zijn niet heel snel, maar voor het weergeven van video zijn ze gewoon goed geschikt.

    Comment

    • lucken
      • Sep 2002
      • 342

      #3
      Wij hebben voor een klant een gelijkaardige opstelling omgevormd naar 1 PC:
      - PC met voldoende krachtige video kaart
      - Coolux Pandoras Box Mediaplayer op dezelfde PC
      - scaling gebeurt met de Coolux Mediaplayer
      - video capture kaart voor binnenkomende signalen wordt ook bewerkt via de Coolux Mediaplayer
      - alles wordt aangestuurd via DMX met ChamSys

      Dit alles werkt prima.

      Comment

      • Sybolt
        • Aug 2008
        • 4

        #4
        Bedankt voor de reacties!

        Wat betreft het verhaal met Coolux wordt allemaal behoorlijk prijzig ben ik bang. En het moet allemaal zo simpel mogelijk gemaakt worden, zelfs een leek moet het hele verhaal kunnen regelen. Ik ben bang dat dit daarmee niet lukt. Maar "Correct me when i'm wrong"

        Wel even een vraag over de dubbele videokaart. Ik heb 2 pci-express sloten. Nu heb ik geprobeerd om een 2 de videokaart erbij in te drukken maar dat lukte niet.

        Hoe moet dit dan?? heb wel een gehoord van een crosslink ofzoiets?

        Comment

        • lucken
          • Sep 2002
          • 342

          #5
          Neen, de Coolux oplossing is helemaal niet zo duur en kan inderdaad idootproef gemaakt worden met de verschillende interfaces die Coolux momenteel aanbiedt voor aansturing, u kan desnoods uw eigen interface helemaal makkelijk samenstellen en de gebruiker enkel en alleen de knopjes geven die hij nodig heeft.

          Comment

          • Sybolt
            • Aug 2008
            • 4

            #6
            Wat voor prijskaartje hangt aan deze opstelling dan??

            En dan mijn andere probleem wat misschien ook wel op te lossen is met coolux dan!?!

            Ik zou namelijk nog het volgende willen:
            Ik heb constant filmpje 1 draaien op m'n scherm maar ik wil heel gemakkelijk met 1 druk op de knop filmpje 2 of 3 of 4 enz. laten draaien. Maar zodra filmpje 2 of 3 of 4 enz. afgelopen is wil ik dat filmpje 1 automatisch weer terug komt. Ik hoop dat dit duidelijk is en of dit te doen is met coolux.

            Comment

            • lucken
              • Sep 2002
              • 342

              #7
              is inderdaad ook te doen met Coolux. Prijskaartje voor de Coolux Pandoras Box Mediaplayer STD (software): 699 euro excl. BTW. + uw bestaande PC.

              Kan ook aangestuurd worden met een custom interface, die door u zelf op één twee drie kan aangemaakt worden, zodanig dat iedereen het kan gaan bedienen.

              Comment

              • freek
                • Aug 2008
                • 238

                #8
                Laatst een theatershow gedaan met ledscherm in decor. Ik heb de volgende configuratie gebouwd.
                1 pc met matrox parhelia kaart. komt 2x dvi uit voor je locale schermen en YC of composiet wat je meteen naar je ledscherm kan sturen. (althans ik neem aan dat er gewoon pal in kan)

                Bij een andere voorstelling een nog mobielere opstelling gemaakt.
                Macbook Pro met Final cut pro en daaraan een datavideo DAC-6 op firewire. Hieruit komt component, YC en composiet. Werkt super.

                Succes ermee

                Comment

                • Carpjes
                  • Mar 2007
                  • 35

                  #9
                  [FONT=Verdana]Er bestaan videoservers met jouw gewenste specificaties.

                  Bijv. de Maxedia Broadcast:[/FONT]

                  [FONT=Verdana]4 dvi outputs[/FONT]
                  [FONT=Verdana]video in[/FONT]
                  [FONT=Verdana]dmx/ethernet aanstuurbaar [/FONT]
                  [FONT=Verdana]Stand alone que list playback[/FONT]
                  [FONT=Verdana]HD playback (1080p)[/FONT]
                  [FONT=Verdana]Multi layer[/FONT]
                  [FONT=Verdana]in flightcase[/FONT]

                  [FONT=Verdana]Het scalen van de video output voor de ledschermen, gaat naar mijn mening ook beter op een videoserver. De processors in de apparatuur die de ledschermen configureert is vaak van mindere kwaliteit (uitzonderingen daargelaten).[/FONT]

                  Comment

                  • Nit-Wit
                    • Feb 2005
                    • 250

                    #10
                    wat is het merk van het te gebruiken LED scherm?
                    als ik een merk weet, dan heb ik wellicht ook een oplossing.
                    "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

                    Comment

                    Working...