Max afstand laptop-beamer met VGA

Collapse
X

• Time
  • Show
Clear All
new posts
  • SPS
    • Mar 2004
    • 1662

Max afstand laptop-beamer met VGA

Hallo,

Binnenkort een klusje waarbij een Acer laptop een beamer aanstuurt met VGA. Waarschijnlijk zal ik er ca 35-40 meter vga kabel tussen moeten knopen. Is dat qua beeldkwaliteit nog acceptabel? Het is hoofdzakelijk video, maar ook wel powerpoint..

Met m'n Fujitsu-siemens gaat best wel, maar Acer??
    Iemand ervaring?

Paul.
    Geluid doen is leuk, maar licht ontwerpen is pas Echt leuk!
  • freek
    • Aug 2008
    • 238

Dit is redelijk lastig te zeggen. Hangt van een aantal factoren af. Persoonlijk zou ik het niet aandurven. Zeker als er veel belangen op het spel staan. Maar tegenstrijdig hieraan is dat ik het ook wel eens heb zien werken. Met de volgende dingen moet je rekening houden.
    Als je dit wilt doen zorg dan dat je een kabel hebt van die lengte(aan 1 stuk ipv van meerdere korte lengtes). Elke connector levert demping op in het signaal. Er zijn niet veel verhuur bedrijven die deze lange lengtes verhuren, maar ik weet er wel een paar (stuur me even een prive mail als je interesse hebt)
    Vervolgens hangt het ook nog af van de kwaliteit van het signaal dat je laptop geeft. Mijn ervaring is dat het merk en zelfs type afhankelijk is.
    Kortom, je kan het proberen, maar geen garanties. Als ik jou was zou ik het een dag ervoor proberen te testen. Dan heb je nog tijd om een vervanging te zoeken. Ik zou dan gaan voor een degelijke interface met een 50 meter haspel RGBHV.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groet Freek

ps. Of het beeld nog acceptabel blijft is een persoonlijke smaak. Soms verbaas ik me erover wat sommige (wannabe-)projectie-technici nog acceptabel vinden, maar dat is juist het leuk om over te discussiëren...
    Last edited by freek; 09-09-08, 22:10.

Comment

• vidioot
      • Mar 2006
      • 47

Wat helpt is een versterkertje (freek z'n 'interface') achter je laptop. Zo is je signaalniveau om te beginnen al netjes. Ik heb betere resultaten met Extron RGBHBV haspels met een VGA verloopje dan wanneer ik Extron VGA kabels leg, maar dat kan per merk kabel verschillen.

Denk eraan dat je bij gebruik van RGBHV kabels je communicatielijnen verliest (zitten niet in je kabel), waardoor je laptop misschien niet meer snapt welke resolutie hij moet uitsturen.
      In noodgevallen kun je een korte VGA gebruiken als 'startkabel' (mits je bij je beamer kunt komen).

Laat ik hier maar niet over (CAT-5) UTP-kastjes beginnen, daar bestaat een andere thread voor

Comment

• Nit-Wit
        • Feb 2005
        • 250

een leuk convertertje is de extron 203 Rxi

Extron Computer-Video Interfaces - RGB 203 Rxi

erg goede en robuuste kabel (waar zelf wel makkelijk pluggen aan te zetten zijn ipv die extron pre-fap kabels):
        Untitled Document
        Last edited by Nit-Wit; 15-09-08, 21:52.
        "Neen, een Camera rail is geen truss" ® Han

Comment

Working...